۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
تشهیر سارقان در راوند

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان کاشان با اشاره به ماجرای گرداندن سارقان در منطقه راوند گفت: تشهیر و در معرض نمایش گذاشتن مفسدان دارای سابقه طولانی در فقه اسلامی بوده و در مواردی مانند سرقت به عنوان یکی از مجازات هایی است که برای این جرائم در نظر گرفته شده است.

محمد تکبیرگو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تعطیلی شرکت‌های تولیدی، افزایش بیکاری  و افزایش قیمت کالاها و خدمات در کشور سبب افزایش آمار جرائمی مانند سرقت شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد از جرایم شهرستان کاشان در حوزه سرقت اسست و سعی در کاهش این جرم در سطح شهرستان داریم.

وی با بیان اینکه در دیدار با مسئولان صنایع بر استفاده از نیروهای بومی در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تاکید شده است، تصریح کرد: اولویت اشتغال در شهرستان باید بکارگیری نیروهای بومی باشد تا شاهد کاهش بیکاری باشیم.

به بی حجابان تذکر می‌دهیم

دادستان عمومی و انقلاب کاشان به ارتقای وضعیت حجاب و عفاف در کاشان اشاره کرد و ادامه داد: بدحجابی نتیجه بی توجهی خانواده‌ها وعدم آموزش افراد به وجود می‌آید و دادستانی کاشان، نیروی انتظامی و بسیج را به تذکر و ارشاد بی حجابان  در سطح شهر مکلف کرده است.

وی با اشاره به وجود ۲۰۰ خانه تاریخی و مناطق گردشگری فراوان در کاشان که پذیرای مسافران متعددی در طول سال است، گفت: در برخی مواقع گروهی از مسافران نیز بد پوشش و بی حجاب هستند که به آنها تذکر لازم داده می شود.

تکبیرگو متذکر شد: با افرادی که با بی حجابی خود به ترویج، ترغیب وتشویق بانوان و شهروندان دامن می زنند، برخورد شدید قضایی صورت می‌گیرد که در این مواقع قانونگذار احکامی مانند ۱۰ سال حبس را پیش بینی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان ضمن اشاره به برخورد با هرگونه بی‌حجابی در خیابان‌ها و اماکن عمومی شهر افزود: صدور رای ۱۰ سال حبس  در دادگستری برای خانمی که قصد ترویج بی بند باری در کاشان را داشت، صادر شد، نامبرده نیز  به صورت قاچاقی از کشور خارج شده وهم اکنون مقیم کشور کاناداست.

وی اجرای مصوبه کمیسیون فرعی شورای تامین شهرستان کاشان با بیش از ۱۰ بند مبنی بر شروط لازم جهت برپایی و استقرار ایستگاه‌های صلواتی در معابر کاشان را یادآور شد وتصریح کرد: امسال نحر شتر و قربانی کردن گاو و گوسفندان در خیابان‌ها که سبب بروز مشکلات بهداشتی و ترافیک شدید می‌شد، نسبت به سال‌های گذشته کاهش قابل توجهی داشته است که این امر تنها با همکاری شهروندان، مسئولان تکایا و روحانیون جهت جلوگیری از رواج بدعت‌های نادرست محقق شد.

دادستان کاشان درباره وظایف نیروی انتظامی کاشان نیز گفت: در راستای تامین امنیت مراسم‌های مذهبی و دفاع از مال و جان شهروندان، نیروی انتظامی کاشان به صورت تمام وقت در هیئت‌ها و تکایا، خیابان‌ها و معابر منتهی به برگزاری مراسم‌ها حضور چشمگیری داشت.

وی افزود نیروی انتظامی تا زمان رسیدن عزاداران به منازل خود با گشت زنی مداوم امنیت کامل را تامین کرده و با هرگونه رفتار هنجار شکنانه برخورد جدی و قاطع داشت.

خودروهای حاضر در  کاروان‌های عروسی توقیف می‌شود

تکبیرگو همچنین به ابلاغ دستور برخورد با خودروهای هنجارشکن حاضر در کاروان‌های عروسی در کاشان اشاره کرد و گفت: به نیروی انتظامی دستور قاطع داده شده است با شناسایی و ثبت پلاک خودرو در اسرع زمان ممکن پرونده مربوطه را به دادسرا ارسال کرده تا محدودیت‌هایی فیزیکی و سیستمی نظیر ممنوعیت نقل و انتقال خودرو و توقیف که حالت بازدارندگی دارد، لحاظ شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان با اشاره به ماجرای گرداندن سارقان در منطقه راوند نیز اظهار کرد: تشهیر و در معرض نمایش گذاشتن مفسدان دارای سابقه طولانی در فقه اسلامی بوده و در مواردی مانند سرقت، یکی از مجازات‌هایی است که برای این جرائم در نظر گرفته شده است.

کد خبر 389154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    0 1
    خدا وکیلی جرم این بابا را با جرم مرتضوی و رحیمی مقایسه و احکام صادره را ....... موفق باشید