دغدغه اعضای شورای شهر تهران برای تامین ویتامین D دختران در مدارس

شورای شهر تهران، شهرداری تهران را ملزم کرد مناسب‌سازی مدارس دخترانه دولتی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش ایمنا، طرح دو فوریت الزام شهرداری تهران به اختصاص ۳۰ درصد از ردیف بودجه سالانه اختصاصی به آموزش و پرورش تهران برای مناسب سازی مدارس دخترانه دولتی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران توسط ناهید خداکرمی با ۱۶ امضا تقدیم هیئت رئیسه شد.

این طرح پس از ارائه توضیحات خداکرمی و استماع نظرات موافق و مخالف در نهایت با ۱۲ رای موافق به تصویب رسید.

ناهید خداکرمی در ضرورت دو فوریتی بودن این طرح گفت: ۷۶ درصد دختران ایرانی از کمبود ویتامین D رنج می برند و قرار است این دختران مادران آینده مان باشند. کمبود کلسیم و ویتامین D برای بدن موجب می شود دختران در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار گیرند.

وی افزود: نور آفتاب در تامین ویتامین D اهمیت فراوانی دارد بنابراین مناسب سازی مدارس اهمیت زیادی دارد. به ویژه در حال حاضر که موضوع عدالت آموزشی و برابری امکانات مورد توجه است. اکنون در بسیاری از مدارس غیرانتفاعی شرایط آزادانه فعالیت ورزشی دختران ایجاد شده است و از آنجا که مناسب سازی مدارس دخترانه از وظایف شهرداری است برای همین لازم است این بودجه تخصیص یابد.

مرتضی الویری در مخالفت با دو فوریت این طرح گفت: من با کلیات طرح مخالف نیستم اما ضرورتی برای دو فوریتی بودن آن وجود ندارد از طرفی باید علت اینکه ۳۰ درصد از این منابع مورد تاکید است و کمتر یا بیشتر نیست تشریح شود.

دختران در مدارس محبوس هستند

شهربانو امانی دیگر عضو شورای شهر در موافقت با این طرح گفت: از همان ابتدای انقلاب دختران در مدارس در فضای محبوس بودند و باید استفاده از امکانات عادلانه مورد توجه قرار گیرد بسیاری از هزینه هایی که امروز تحمیل می شود در صورتی که استفاده از امکانات به صورت عادلانه وجود داشت این هزینه ها ایجاد نمی شد.

وی ادامه داد: ما منتظر بودیم در دو سال گذشته نگاه حاکم بر شورای پنجم در مدیریت شهری نیز حاکم شود اما اینگونه نشد و امروز ناچاریم برای حساس کردن مسئولان این طرح را به صورت دو فوریت مطرح کنیم و از شما به عنوان پدران و تصمیم سازان می خواهیم با دو فوریت طرح موافقت کنید تا در آستانه سال تحصیلی جدید این بودجه تخصیص یابد.

مجید فراهانی در مخالفت با دو فوریت این طرح گفت: مخالفت من برای دو فوریت طرح است زیرا هم اکنون پنج درصد از عوارض شهرسازی از محل صدور پروانه و ماهانه نیز کمک شهرداری به آموزش و پرورش برای تعمیرات پرداخت می شود. انتظار داریم برای این طرح کار کارشناسی در کمیسیون های  تخصصی انجام شود.

حسن خلیل آبادی در موافقت با این طرح گفت:  اگر ما بتوانیم در هر منطقه یک مدرسه را برای دانش آموزان دختر مناسب سازی  کنیم بسیار کار درستی انجام داده ایم. بهتر است قبل از مهر ماه این امر صورت گیرد.

کد خبر 388863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.