چه لباس‌هایی برای ماه محرم مناسب است؟

شروع ماه محرم باعث می‌شود که بیشتر افراد به خرید لباس‌های مشکی جذب شوند و برخی افراد لباس‌هایی که طرح و گرافیک خاصی دارند اینترنی تهیه می‌کنند، اما باید بدانید که با رعایت کردن چند نکته کوچک می‌توانید یک استایل سرتاپا مشکی برای محرم تهیه کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در برخی از کشورها از جمله ایران، رنگ مشکی، رنگ عزاداری است و شاید همین مساله باعث شده که عده ای با این رنگ، حس خوبی برایشان تداعی نشود. با این حال، پوشیدن لباس های مشکی در ایام عزاداری، نشانه احترام است. در ایام ماه محرم، بیش از هر زمان دیگری، ایرانی ها در استایل سر تا پا مشکی دیده می شوند.

مشکی یکی از رنگ های خنثی و پر کاربرد است که سِت کردن آن با رنگ های دیگر، جلوه آن را چند برابر می کند. در دنیای مد و فشن هم مشکی یک رنگ هوشمند و با ابهت است که گاهی رمزآلود به نظر می رسد. این رنگ توجه زیادی را به خود جلب می کند. اما پوشیدن لباس سرتا پا مشکی، قوانینی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

   

قوانینی برای استایل مشکی

استایل سراسر مشکی در زمره استایل مونوکروم قرار می گیرد و تقریبا همان قوانین را داراست. سعی کنید در این استایل از پارچه ها و بافت های مختلف مانند جین، کتان، چرم، مخمل و . . . در کنار هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

استایل مونوکروم چیست؟

یکی از ویژگی های رنگ مشکی آن است که اندام را خوش فرم و کشیده تر نشان می دهد، اما این ویژگی وقتی بارز و آشکار است که لباس ها استاندارد و با سایز درست استفاده شوند. از پوشیدن لباس های مشکی گشاد، پرهیز کنید.

به کیفیت و جنس لباس به خوبی دقت کنید. خیلی از پارچه های مشکی نامرغوب، پس از چند بار شستشو و در معرض آفتاب بودن، بور و رنگ پریده شده و بزرگ ترین آسیب را به استایل شما می زند.

در استایل سرتا پا مشکی، کفش ها به شدت مهم هستند و  بهتر است کفش هایتان به اندازه کافی تمیز و براق باشند.

از آنجا که تیپ سراسر مشکی، یک استایل ساده و مینیمال به شمار می آید، اکسسوری هایی همچون ساعت، کمربند، گردنبند و . . . بسیار حایز اهمیت هستند. پس در این استایل از به کاربردن آنها غافل نشوید. جنس و مدل این آکسسوری ها، استایل شما را روزانه تا فرم رسمی تغییر می دهند.

مرتب بودن، شیک‌پوشی و صاحب تیپ بودن برای همه مجالس امتیاز محسوب می‌شود و در سوگواری نیز باید به آن توجه کرد. اما ذکر یک نکته خالی از لطف نیست. این‌که توجه داشته باشید ایام محرم، نیاز به خوش‌پوشی روحی نیز دارد.

کد خبر 388487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.