جوانان و نوجوانان مینی‌گلف را بیشتر دوست دارند

رئیس هیئت گلف استان اصفهان گفت: به دلیل اینکه زمین گلف خارج از شهر است و شرایط فیزیکی مساعدی ندارد جوانان و نوجوانان رغبت بیشتری برای حضور در مینی‌گلف دارند.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با وضعیت گلف اصفهان، اظهار کرد: هیئت گلف در پنج شهرستان استان اصفهان فعال است و اصفهان در سوپر لیگ کشور حضور دارد. در زیرساخت‌های گلف مشکلاتی مثل کاستی‌های زمین نقش‌جهان وجود دارد که به رسیدگی نیازمند است.

وی افزود: زمانی که میزبانی المپیاد استعدادهای برتر مینی گلف دختران در رده سنی ۱۰ تا ۱۸ سال را پذیرفتم، شروع به ساخت زمین کردیم و در حال حاضر یک سایت تخصصی مینی گلف با استانداردهای ملی داریم که جزء بهترین زمین‌های کشور محسوب می‌شود. در آبان ماه با حضور نماینده فدراسیون جهانی گلف سطح سایت مینی گلف را بین‌المللی می‌کنیم.

رئیس هیئت گلف استان اصفهان با بیان اینکه جوانان و نوجوانان برای حضور در مینی گلف رغبت بیشتری دارند، تصریح کرد: به دلیل اینکه زمین گلف خارج از شهر است و شرایط فیزیکی مساعدی ندارد جوانان و نوجوانان رغبت بیشتری برای حضور درمینی گلف دارند، اما تمرینات تیم گلف برگزار می‌شود و بازیکنان بازی‌های خود را در لیگ پیگیری می‌کنند.

محمدی در خصوص زمین گلف نقش‌جهان، خاطرنشان کرد: اعتبار هیئت صفر است و برای رسیدگی به زمین نقش‌جهان اعتبار زیادی لازم است. سایت مینی گلف را هم با کمک خیرین، حمایت‌های استانی و حمایت فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران توانستیم احداث کنیم. اگر بخواهیم زمین نقش‌جهان را مرمت کنیم نیاز به تأمین اعتبار از طریق  رئیس فدراسیون گلف و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان است.

می خواهیم ۵۰ درصد از شهرستان های اصفهان دارای هیئت گلف شوند

وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در گلف بزرگ وجود دارد، نبود سایت آموزش است. به همین دلیل در آینده نزدیک سایت آموزش گلف بزرگ را در مجاورت سایت مینی گلف خواهیم داشت. می‌خواهیم تا پایان امسال پنجاه‌ درصد شهرستان‌های استان اصفهان را دارای هیئت گلف بکنیم.

رئیس هیئت گلف استان اصفهان با اشاره به اینکه علاقه‌مند به گلف در اصفهان زیاد داریم، تأکید کرد: چند هفته گذشته استعدادیابی در سیتی سنتر داشتیم که حدود سه هزار نفر ثبت‌نام کردند و این نشان می‌دهد مردم به این رشته علاقه دارند که اگر به آن توجه شود می‌توانند برای اصفهان افتخارآفرینی کنند.

محمدی در رابطه با سطح گلف استان اصفهان، گفت: اصفهان جزء بهترین‌ها در گلف کشور است که حرف برای گفتن در این رشته دارد و در رده‌بندی کشوری رتبه‌های اول تا چهارم قرار داریم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند در ارتقای رشته ورزشی گلف کمک کنند، اظهار کرد: رسانه می‌توانند چهار رشته گلف شامل وودبال، کروکت، بهکاپ و مینی گلف را به مردم معرفی کنند. زیرساخت‌های گلف را آماده می‌کنیم که علاقه‌مندان آموزش ببینند و تمرین کنند تا با ارتقای توانایی خود، بین تیم‌های استان قرار بگیرند، رسانه‌ها می‌توانند این زیرساخت ها را به مردم معرفی کنند. رسانه‌ها هم باید از سمت گلف و مینی گلف حمایت شوند. به همین دلیل در نشست خبری اعلام کردیم یک سانس را برای آموزش و اوقات فراغت به خبرنگاران اختصاص دادیم.

رئیس هیئت گلف استان اصفهان ادامه داد: حضور بانوان در گلف اصفهان بسیار پررنگ است و تا حدودی در این رشته شاخص‌تر از آقایان هستند که امیدواریم  هر دو قشر به رونق این رشته در اصفهان کمک کنند.

محمدی در خصوص اسپانسری در گلف، تصریح کرد: گلف برای توسعه فضاهای زیرساختی مثل سایت آموزش نیاز به اسپانسر دارد که اگر در قالب برنامه مشارکتی و حمایتی به این رشته کمک کنند علاقه‌مندان بیشتر می‌شوند و در حوضه تبلیغات و آگهی به اسپانسر کمک می‌شود.

کد خبر 388156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.