ایمنی پارک‌ها در قرارداد با پیمانکاران تاکید شده است

شهردار تهران به تذکر مجید فراهانی در خصوص "لزوم توجه به ایمنی بوستانها پارک های محلی و فراهم کردن زمینه حضور امن و ایمن خانواده ها"پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیروز حناچی در نامه‌ای به رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران اظهار کرد: شهرداری تهران توجه ویژه‌ای به امر  "ایمنی بوستانها و پارک‌های محلی و فراهم کردن زمینه حضور امن و ایمن خانواده‌ها" داشته و ایمنی و موارد بهداشتی را در شرح وظایف پیمانکاران نگهداری فضای سبز قرارداده است.

وی افزود: در این زمینه بر نظارت و کنترل عملکرد پیمانکاران، ارسال دستورالعمل ایمنی_ بهداشت_ محیط زیست بوستان ها، ملزم نمودن مناطق به بررسی بهداشت و ایمنی شغلی و کنترل تجهیزات حفاظت فردی و اسکان کارگری، تاکید بر کنترل وضعیت آبخوری ها و رستوران های موجود ، تاکید بر رفع نواقص بوستان ها در اجرای طرح استقبال از بهار با اولویت ایمن‌سازی ، همکاری با سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، ملزم نمودن مناطق و اخذ گواهی نامه استاندارد ، ملزم نمودن مناطق به استاندارد سازی وسایل بدنسازی تاکید شده است.

گفتنی است، فراهانی در صد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای شهر در تذکر خود به شهردار تهران تاکید کرده بود: عنایت به اهمیت فراهم کردن فضایی امن و ایمن برای حضور شهروندان معزز تهرانی در بوستان‌ها و پارک‌های محلی در اجرای بند ۳ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم توجه به ایمنی بوستان‌ها، پارک‌های محلی و فراهم آوردن زمینه حضور امن و ایمن خانواده‌ها» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم. بر همین اساس لازم است تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز حوادث و سوانح ناشی از عدم ایمنی تجهیزات و فضاهای موجود در بوستان‌ها و پارک‌ها از طریق تشدید نظارت بر عملکرد پیمانکاران مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 388150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.