۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
میان وعده‌های غذایی سالم چیست؟

انسان‌ها در طول روز برای تامین انرژی مورد نیاز بدن خود علاوه بر وعده‌های غذایی اصلی، به میان وعده نیاز دارند تا بتواند کارهای روزمره خود را به بهترین شکل انجام دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میان وعده‌ها می‌توانند سالم یا ناسالم باشند. اگر در انتخاب میان وعده‌ها دقت لازم نشود، ممکن است مصرف آن‌ها منجر به افزایش وزن و بروز مشکلات سلامتی دیگر شود. در ادامه به بررسی بعضی از میان وعده‌های سالم می‌پردازیم:

آجیل

بادام زمینی، پسته و بادام درختی، منبع پروتئین و فیبر محسوب می‌شود. این مغزجات خوراکی دارای آنتی اکسیدان بوده و آسیب رادیکال‌های آزاد بدن را خنثی می‌کنند. چربی سالم و همچنین پتاسیم موجود در این مغزجات خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. مصرف آجیل به عنوان میان وعده برای کسانی که قصد دارند سلامت خود را حفظ کنند و وزن ایده آلی داشته باشند، بسیار مناسب است. نکته قابل توجه اینکه آجیل خام در برابر آجیل بو داده، خواص بیشتری دارد، زیرا مقداری از مواد معدنی و چربی‌های مفید آن با فرآیند بو دادن از بین می‌رود.

میان وعده‌های غذایی سالم چیست؟

آلو خشک

آلو خشک سرشار از ویتامین‌های A و B6، فیبر و آنتی اکسیدان است. مصرف این میان وعده سالم به بهبود عملکرد هضم غذا کمک می‌کند. لوتئین و زیزانتین که دو آنتی اکسیدان قوی آلو خشک هستند، تاثیرات منفی رادیکال‌های آزاد را در بدن از بین می‌برند و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند بنابراین مصرف این میان وعده برای حفظ سلامت چشم نیز توصیه شده است. خوردن آلو خشک می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش داده و استحکام استخوان‌ها را افزایش دهد. آلو خشک کلسترول بدن را تنظیم کرده و بدن را سم زدایی می‌کند.

ماست منجمد

ترکیب توت فصلی با ماست کم چرب و مقدار کمی شیر می‌تواند یک میان وعده سالم و خوشمزه در نظر گرفته شود. برای تهیه ماست منجمد این سه ماده غذایی را در مخلوط کن با هم ترکیب کرده، در قالب یخ قرار دهید و به مدت چند ساعت در فریز بگذارید تا منجمد شود. هر کدام از مواد تشکیل دهنده ماست منجمد دارای ارزش غذایی بالایی است بنابراین مصرف به اندازه این میان وعده، انرژی فرد را در طول روز تامین می‌کند.

میان وعده‌های غذایی سالم چیست؟

ذرت بو داده

سال‌ها است که ذرت جزو غذاهای اصلی بسیاری از مردم محسوب می‌شود. پاپ کورن یا ذرت بو داده سرشار از فیبر و غلات کامل است که می‌تواند جایگزین خوبی برای چیپس سیب زمینی باشد. نکته جالب توجه اینکه آهن موجود در این میان وعده سالم از اسفناج و تخم مرغ بیشتر است همچنین ذرت بو داده حاوی فسفر و پروتئین قابل توجهی است، این میان وعده همانند میوه‌ها و سبزیجات دارای آنتی اکسیدان است.

کد خبر 388044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.