امیدواریم در آینده صادر کننده تکنولوژی تولید فولاد باشیم

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد قطعات مورد نیاز ذوب‌آهن در کارگاه‌های تولیدی این شرکت ساخته می‌شود، گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها در بومی سازی و تولید تکنولوژی تولید موثر است و امیدواریم در آینده صادر کننده تکنولوژی تولید فولاد باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور یزدی زاده در آیین گشایش  "یازدهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی، فولاد، ریخته‌گری ماششین آلات و صنایع وابسته" اظهار کرد: عمده فولاد کشور در استان اصفهان تولید می‌شود و از نظر استراتژیک بودن محصولات و تنوع تولید و بومی سازی تولید قطعات در صنعت فولاد اصفهان رتبه نخست کشور را دارد.
وی افزود: با تولید ریل در انواع مقاطع که از سال گذشته در شرکت سهامی ذوب‌آهن انجام شد، تولیدات این شرکت در بخش صنعتی گسترش یافته است.
مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان گفت: در صنعت فولاد از تولید ۶۰۰ هزار تن در ابتدای انقلاب اسلامی به ۲۶ میلیون تن ظرفیت واقعی رسیده‌ایم و علاوه بر تولید این حجم از فولاد توانسته‌ایم در بومی سازی تولید قطعات نیز اقدامات خوبی انجام دهیم.
وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد قطعات مورد نیاز ذوب‌آهن در کارگاه‌های تولیدی این شرکت ساخته می‌شود، گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها در بومی سازی و تولید تکنولوژی موثر است و امیدواریم در آینده صادر کننده تکنولوژی تولید فولاد باشیم. 
فولاد مبارکه به دنبال بومی سازی فرایند تولید فولاد است
حمیدرضا عظیمیان. مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه این مراسم با بیان اینکه فولاد مبارکه از مرز تولید ۱۱۰ میلیون تن فولاد خام در چند ماه گذشته عبور کرده‌ است، گفت: این شرکت تصمیم گرفته‌ است بیش از این تولید کننده صرف فولاد نباشد و در سال‌های آینده به عنوان یک تکنولوژ در جهان معرفی شود.
وی افزود: کشور هر ساله با افزایش تناژ و تنوع محصولات در راس تولیدکنندگان فولاد بوده است، اما ادامه این روند پاسخگوی نیاز جهان کنونی نیست و به دنبال طراحی مجدد و بومی سازی دانش تولید فولاد هستیم. 
مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: در فولاد مبارکه می‌خواهیم از بومی سازی قطعات و تجهیزات به بومی سازی فرایندها برسیم و در حال حاضر بومی سازی فرایند اسکین‌پس در این شرکت آغاز شده است.
عظیمیان افزود: رویکرد جدید فولاد مبارکه بومی سازی فرایندها است و از همه کسانی که می‌توانند در این زمینه به این شرکت کمک کنند دعوت می‌شود برای مشارکت با این شرکت اقدام کنند.
نابه سامانی‌های تامین ذغال سنگ باید رفع شود
وی تاکید کرد: امیدواریم نابه سامانی موجود در چرخه تولید کشور رفع شود و دغدغه‌ای به نام تامین ذغال سنگ نداشته باشیم. 
مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: حرف ذوب‌آهن مبنی بر نابه سامانی‌های ناشی از صادرات مواد اولیه و خام فروشی، حرف همه تولید کنندگان کشور است و این مشکلات باید اصلاح شود، البته خواهان توقف صادرات نیستیم، اما روندها باید اصلاح شود تا بتوانیم در برابر مشکلات موجود از تحریم‌ها مقاومت کنیم نباید با دستگاه‌های دولتی درگیری داشته باشیم.
عظیمیان افزود: تمام کسانی که در بخش بومی سازی فعال هستند بدانند، آسیب این بخش این است که بالاتر از حد و توان دانش خود حرف بزنیم، خودباوری‌های غیر منطقی نیز می‌تواند آسیب زا باشد و نباید بیش از توان از خود توقع داشته باشیم. 
وی اضافه کرد:  در سال ۹۲ چهار میلیون تن واردات فولاد داشته‌ایم که اکنون به ۸۰۰ هزار تن رسیده است و در تلاش هستیم که واردات فولاد را به صفر برسانیم.
کد خبر 388035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.