ضرورت تدوین طرح جامع مدیریت آرامستان‌های کاشان

شهردار کاشان با بیان اینکه همه آرامستان‌های شهر باید تابع قوانین سازمان آرامستان‌های شهرداری باشد، گفت: بیشتر آرامستان‌های شهر موقوفه است و سیاست‌های مخصوص خود را دارد، بنابراین باید طرح جامعی در این زمینه تدوین و اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از کاشان سعید ابریشمی‌راد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهره‌وری منابع و کاستن از هزینه‌های مازاد از سیاست‌های شهرداری است، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل مالکیت ۱۵۰ هکتار از زمین‌های دارالسلام گلابچی در حال رفع شدن است که با به نتیجه رسیدن آن می‌توان طرح‌های توسعه فراوانی را اجرا کرد.

وی از ایجاد مزرعه خورشیدی به وسعت ۵۰ هکتار و ساخت و راه‌اندازی نیروگاه یک مگاواتی انرژی خورشیدی با مشارکت بخش خصوصی در این شهر خبر داد و افزود: برسی‌های اولیه وتوافقات مقدماتی برای اجرای این طرح انجام شده است.

شهردار کاشان با بیان اینکه در حال حاضر مطالبات شهرداری از بنیاد شهید و امور ایثارگران به مرز شش میلیارد ریال رسیده است، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر خدمات به خانواده‌های معظم شهدا جانبازان و جامعه ایثارگران بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی ارائه شده است.

ابریشمی‌راد با اشاره به رویکرد و شعار مدیریتی شهری مبنی بر ارتقای بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها گفت: در سال گذشته حدود ۲۸۰ میلیارد ریال از هزینه‌های شهرداری کاشان کاهش یافت که سازمان آرامستان ها یکی از سازمان های موفق در این زمینه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه همه آرامستان‌های شهر باید تابع قوانین سازمان آرامستان‌های شهرداری باشد، عنوان کرد: این در حالی است که بیشتر آرامستان‌های شهر موقوفه است و سیاست‌های مخصوص خود را دارد، بنابراین باید طرح جامعی در این زمینه تدوین و اجرا شود.

شهردار کاشان با بیان اینکه ماهیانه فوت ۲۰۰ شهروند کاشانی در سامانه آرامستان‌ها ثبت می‌شود، تأکید کرد: به دلیل رعایت نکردن آیین‌نامه بهداشتی مبنی بر ممنوعیت دفن اموات در  داخل شهر، همچنان شاهد دفن اموات زیادی در قبرستان های داخل شهر هستیم.

ابریشمی‌راد گفت: ساماندهی و خرید تجهیزات آرامستان کاشان انجام شده و امسال نیز اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به این بخش اختصاص یافته است.

کد خبر 387913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.