حق شکایت از یک فاعل منکر را نداریم

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: ستاد مرکزی امر به معروف و ستادهای استانی و شهرستانی حق امر به معروف و سازماندهی آمرین یا شکایت از یک فاعل منکر را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلیل محبی در صفحه توئیتر خود با پیش فرض این سوال که "آیا ستاد امر به معروف راسا حق امر به معروف ‌ونهی از منکر دارد؟" نوشت: طبق قانون و بیانات رهبر انقلاب ستاد مرکزی امر به معروف و ستادهای استانی و شهرستانی حق امر به معروف و سازماندهی آمرین یا شکایت از یک فاعل منکر و... را ندارند؛ لذا درخواست‌ها از ستاد برای شکایت از اشخاص حقیقی ‌حقوقی بلاوجه است.

وی بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای "ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر" در ۳۱ خردادماه ۱۳۷۲ را ضمیمه این توئیت کرد: شما نباید «ستاد امر به معروف و نهی از منکر» باشید. باید «ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر» باشید. «ستاد امر به معروف»، یعنی این‌که امر به معروف در مملکت، یک جا، کار ستادی رویش می‌شود! مگر می‌شود شما چنین کاری بکنید؟! امر به معروف، مالِ همه‌ی مردم است. مگر می‌شود یک ستاد ده نفره بنشینند و سازماندهیِ ستادیِ امر به معروف در سطح کشور را بکنند؟! این‌که اصلاً امکان ندارد. شما باید یک کار دیگر را به عهده بگیرید. نخواهید مباشرتاً، امر به معروف و نهی از منکر کنید. شما باید امر به معروف را در جامعه، احیا کنید. این، آن چیزی است که من خواسته‌ام. بارها و مکرّراً گفته‌ام و متأسفانه، این حرف به گوش افراد هم نمی‌رود. من می‌گویم: «مردم باید این روحیه را پیدا کنند. مردم، همان‌طور که نماز را واجب می‌دانند، باید امر به معروف را هم واجب بدانند.»

گفتنی است در پرونده مهدی مقدری، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، اتهام تشویش اذهان عمومی، برگزاری تجمع غیرقانونی، تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب، شاکی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان بوده است.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان همچنین در پی انتشار توئیتی از سوی ناهید خداکرمی عضو شورای اسلامی شهر تهران که پس از بازدید از فرودگاه امام خمینی(ره) منتشر کرده بود، از وی نیز شکایت کرد.  

اخیرا خداکرمی به جرم تشویش اذهان عمومی به پرداخت چهار میلیون تومان جریمه نقدی با تعلیق دو ساله محکوم شد.

اعلام جرم و اقدام به شکایت از علی کریمی و محمود صادقی، از دیگر موارد پر سر و صدای این ستاد استانی در ماه‌های اخیر است.

کد خبر 387709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.