شهرک سلامت به درمانگاه تبدیل شده است

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان با بیان اینکه شهرک سلامت به درمانگاه تبدیل شده است، گفت: پزشکان در ایران به مطب اهمیت می‌دهند و از این رو می‌توان گفت چون پزشکان اجازه داشتن دو مطب را ندارند از شهرک سلامت به عنوان راه‌اندازی درمانگاه استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباسعلی جوادی صبح امروز (یکشنبه) در نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه علم پزشکی در ایران از ابتدای انقلاب تا کنون پیشرفت چشمگیری داشته است، اظهار کرد: بیشتر این پیشرفت‌ها در حوزه پیشگیری بوده است که موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم.

وی افزود: برای مثال قبل از انقلاب تعداد مرگ و میر نوزادان در روستاها ۱۲۰ نفر به ازای هر ۱۰ هزار نفر بود و امروز به میزان چشمگیری کاهش یافته و این تعداد تک رقمی شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پیشرفت علم پزشکی در ایران همسطح با همه دنیا بوده است، ادامه داد: به جرات می‌توان گفت هیچ بیماری نیست که در جهان درمان و در ایران درمان نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات نظام پزشکی در همه شهرهای دارای بالای ۱۰۰ نفر پزشک باید برگزار شود، افزود: این انتخابات تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.

جوادی مهم‌ترین وظیفه نظام پزشکی را صدور پروانه پزشکی دانست و گفت: این امر با حساسیت‌های ویژه انجام می‌شود.

وی در خصوص دریافت زیرمیزی نیز اظهار کرد: دراین زمینه هفته‌ای یکبار جلسه داریم، ما در این خصوص نمی‌توانیم اطلاع رسانی کنیم، پزشکان یک صنف هستند و دارای افراد خوب و بد هستند و تا جایی که بتوانیم با تخلفات برخورد می‌کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۱۴۴ پزشکی که زیرمیزی گرفته‌اند شناسایی و با آنها برخورد شده است، گفت: مراجع قضایی باید پاسخگوی نحوه برخورد با این افراد باشند.

وی با بیان اینکه شهرک سلامت به درمانگاه تبدیل شده است، ادامه داد: پزشکان در ایران به مطب اهمیت می‌دهند و از این رو می‌توان گفت چون پزشکان اجازه داشتن دو مطب را ندارند از شهرک سلامت به عنوان راه‌اندازی درمانگاه استفاده کرده‌اند.

کد خبر 387050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.