مشارکت دو میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز در جشنواره خوارزمی

معاون آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به استقبال دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفری دانش آموزان از جشنواره خوارزمی گفت: این استقبال در گروه‌ها و جشنواره‌های ملی کم نظیر است و از لحاظ کمیت فوق العاده بوده است و خرسندیم این تعداد در قوی‌ترین و مهم ترین بستر یعنی یادگیری شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا کمره‌ای صبح امروز(شنبه) در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی دانش آموزی خوارزمی ضمن تبریک هفته دولت و قدردانی از مسئولان استان اصفهان به دلیل میزبانی خوب این دوره از جشنواره خوارزمی اظهار کرد: امسال دو میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز از جشنواره خوارزمی استقبال کرده‌اند که این استقبال در تاریخ برگزاری جشنوارها در کشور بی نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه جشنواره خوارزمی با هدف دغدغه یادگیری، فهمیدن بیشتر و کاوشگری دانش‌آموزان فعالیت می‌کند، افزود: این جشنواره به دانش آموزان که از ظرفیت بالایی از سطح انرژی و خلاقیت برخوردار هستند این فرصت را می‌دهد که از ظرفیت‌های خود به خوبی استفاده کنند.

معاون آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش بیان اینکه پژوهش جدی‌ترین عنصر در سیستم آموزشی حال حاضر کشور با جهت گیری سند بنیادی تحول است، ادامه داد: دانش آموزانی که وارد فضای پژوهشی شدند سعی می‌کنند حقایق را بیشتر و بهتر یاد بگیرند و از جهت این حوزه بسیار ارزشمند و مهم است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۴ درصد از دانش آموزان دوره متوسطه در رشته ادبیات مشغول تحصیل هستند، گفت: این افراد می‌توانند در آینده  افراد تاثیرگذار در حوزه ادب و فرهنگ کشور  باشند و آموزش و جهت دهی مناسب به توانایی این دانش آموزان منجر به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی  در جامعه خواهد شد.

کمره‌ای در خصوص آموزش و یادگیری زبان خارجی نیز اظهار کرد: فهم یک زبان یعنی باز کردن درب جدیدی به دنیایی دیگر و کسانی که در این وادی قدم برداشتند افراد تشنه‌ای برای برقراری ارتباطات با دنیا و عقاید دیگر هستند.

وی تصریح کرد: مسابقات بخش آزمایشگاه نیز دیگر بخش جشنواره خوارزمی است، به نظر می‌رسد در سیستم آموزشی ما یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید مدام رو به رشد باشد و باید در لا به لای مواد درسی بیشتر به آن پرداخته شود.

معاون آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: بازارچه‌های کسب و کار دانش آموزی که رویکرد اصلی جشنواره بودند و با رویکرد کار آفرینی جشنواره امسال برگزار شد که بسیار مهم است، زیرا نظام آموزشی ما سعی دارد دانش آموزان را با مهارت آموزش تربیت کند.

وی افزود: معتقدیم مسیرجشنواره خوارزمی باید شعله‌ور تر شود و این جشنواره باید در یادگیری نیز پیشامد باشد، دانش آموزان باید مواد درسی خود را بهتر بررسی کنند؛ از این رو سعی داریم بین آموزه‌های نظری و مهارت‌ها پیوند ایجاد شود.

کمره‌ای با بیان اینکه جشنواره خوارزمی می‌تواند نقطه عطفی برای پیشرفت علمی دانش آموزان باشد، تصریح کرد: برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره نیازمند همکاری مسئولان در همه استان‌ها هستیم و امیدواریم این جشنواره دغدغه بزرگی برای آموزش و پرورش استان‌ها باشد.

همچنین محمد اعتدادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در ادامه این مراسم ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: بار دیگر استان اصفهان توفیق میزبانی و اجرای یکی از مهم ترین جشنواره‌ها و ارودهای ملی را به عهده گرفته است و از این بابت خرسندیم.

وی با بیان اینکه اصفهان پیشینه بلندی در آموزش و پرورش دارد، افزود: آموزش و پروش استان اصفهان به دلیل نقش مهم خود از اول تابستان کار خود را در اردوها و برنامه‌های ملی آغاز کرد و این جشنواره هشتیمن یا نهمین جشنواره ملی امسال است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه همه جشنواره ملی که اصفهان میزبان آنها بوده با موفقیت به اتمام رسیده، اضافه کرد: امروز افتخار میزبانی این جشنواره مهم را اصفهان دارا است؛ جشنواره‌ای که حلقه مهمی از سلسه های علمی و پژوهشی کشور است.

وی تصریح کرد: امیدواریم اصفهان در چند روز جاری شرایط خوبی را برای شما فراهم کرده باشند و به رسالت خود عمل کرده باشد و این خبر را می‌دهم که دبیرخانه جشنواره ملی دانش آموزی خوارزمی به آموزش و پرورش استان اصفهان داده شد و امید است عملکرد این چند روز نشان داده باشد لیاقت این دبیرخانه را دارا هستیم.

کد خبر 386954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.