روند مهاجرت از روستا به شهرها معکوس شده است

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در یک مقطع زمانی به دلیل کمبود امکانات مهاجرت از روستا به شهرها را شاهد بودیم درحالی که امروز این روند معکوس شده است، روستاهای ما تنها کمبودی که با مرکز استان اصفهان داشتند نبود تاسیسات فاضلاب بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر موسوی لارگانی امروز چهارشنبه -۳۰ مردادماه- در آیین کلنگ زنی بزرگترین تاسیسات فاضلاب روستایی کشور در شهرستان فلاورجان، با بیان اینکه یکی از وظایف صنایع در استان اصفهان و کشور کاهش مصرف آب است، اظهار کرد: یکی از بندهای مصوبه ۹ ماده ای شورای عالی آب این است که صنایع باید طی پنج سال استفاده از پساب را در فرآیند تولید جایگزین آب کنند و در همین راستا در شهرستان‌های همجوار ما در شهرستان لنجان و مبارکه کارهای بزرگی انجام شده و در حال انجام است.

وی افزود: امیدواریم پروژه فاضلاب در ۱۲ روستای فلاورجان نیز با همان سرعت و جدیت انجام شود و مردم از این نعمت بهره‌مند شوند زیرا وجود چنین تاسیساتی در این مناطق از  بسیاری بیماری‌ها و مشکلات در خانواده‌ها جلوگیری می کند.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمین‌های این منطقه شنی است و آب سریع به منابع زیرزمینی نفوذ می کند؛ در شهر زاینده‌رود جلوتر از شهرستان فلاورجان، از چاه‌های فلمن برای آب آشامیدنی استفاده می کنند براین اساس وجود تاسیسات فاضلابی از بسیاری بیماری‌ها جلوگیری می کند.

لارگانی ادامه داد: خانه های مسکونی منطقه نیز ارزش افزوده خواهند داشت که با شرایط کنونی قابل مقایسه نیست، در یک مقطع زمانی به دلیل کمبود امکانات مهاجرت از روستا به شهرها را شاهد بودیم درحالی که امروز این روند معکوس شده است، روستاهای ما تنها کمبودی که با مرکز استان اصفهان داشتند نبود تاسیسات فاضلاب بود.

وی افزود: در گذشته روستاها هیچ بودجه ای نداشتند، از ارزش افزوده آلایندگی، ریالی به شهرستان فلاورجان داده نمی شد در حالی که در سال ۱۳۹۷ چیزی حدود ۷۶ میلیارد تومان از ارزش افزوده آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان فلاورجان تعلق گرفت که اجرای بسیاری از پروژه‌ها در سطح روستاها از محل این بودجه تامین می شود که به روستاها و شهرهای ما تزریق شده و خدمات ارزنده ای برای روستاها انجام می شود. 

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سراسر شهرستان فلاورجان طراحی احداث تاسیسات فاضلاب انجام شده است، گفت: در حال حاضر مطالعات تاسیس سیستم فاضلاب در شهر زازران در حال انجام است.

لارگانی با اشاره به اینکه در بودجه سالیانه برای همه شهرها و روستاهای فلاورجان ردیف درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: این خدمت بزرگی به شهرستان فلاورجان بوده است، پروژه سیستم فاضلاب در دو روستای این شهرستان از سوی بانک توسعه اسلامی تامین شده و دو روستای دیگر را نیز شرکت آب و فاضلاب انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: قهدریجان ۲۰ سال تصفیه خانه داشت درحالی که از سیستم فاضلاب محروم بود، در سال گذشته نزدیک به ۱۳ کیلومتر لوله گذاری فاضلاب از سوی آب فاضلاب استان و شهرستان اجرا شده است و امیدواریم با همت والایی که وجود دارد طرح ها به پایان برسد.  

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط کنونی در محاصره اقتصادی هستیم، گفت: جنگ اقتصادی را سال‌ها پیش اتاق جنگ تشکیل دادند اما امروز ما را محاصره اقتصادی کردند که با تدبیر و به برکت خون شهدا این محاصره اقتصادی را نیز پشت سر می گذاریم و شاهد رشد و توسعه کشور خواهیم بود. 

کد خبر 386631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.