چگونه می توانیم هر کسی را به عنوان معلم استخدام کنیم؟

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: چگونه به خودمان اجازه می دهیم وقتی قرار است بهترین آموزش و پرورش را برای فرزندان این کشور فراهم کنیم، هر کسی را برای معلمی استخدام کنیم؟ باید برای شغل معلمی بهترین نخبگان فارغ التحصیل دانشگاه ها را انتخاب کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمشید انصاری، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور؛ بعد از ظهر امروز شنبه _۱۹ مردادماه_ در سومین جلسه شورای اداری استان اصفهان، با ابراز خرسندی از سفر به استان اصفهان، اظهار کرد: مردم اصفهان نقش قابل توجهی در تاریخ کشور و تاریخ انقلاب اسلامی داشته اند. مشکلات اصفهان را در دولت پیگیری خواهیم کرد و نتیجه آن را به استاندار اصفهان خواهیم رساند.

وی افزود: نظام اداری کشور با یک هدف مشخص شکل گرفته و بخش های مختلف در حوزه های مختلف از یک هدف مشخص تبعیت می کنند. این هدف اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی در سراسر کشور است که در حوزه های مختلف، موضوع این هدف نیز تغییر پیدا می کند. در حقیقت هدف استقرار نظام اداری اعمال حاکمیت و ارائه خدمات دولتی است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه دو هدف اصلی برای نظام اداری کشور تبیین شده، خاطر نشان کرد: اهداف طریقی مجموعه اقداماتی است که در راستای رسیدن به هدف اصلی انجام می دهیم. در همه حوزه های مختلف، این اهداف طریقی وجود دارد، اما اهداف موضوعی متفاوت با اهداف طریقی هستند و رسیدگی به وضعیت معلمان جزو اهداف موضوعی آموزش و پرورش است و جزو اهداف طریقی نیست.

انصاری ادامه داد: در بسیاری از موارد، مشکل این است که اهداف موضوعی بر اهداف طریقی غلبه پیدا می کنند و دستگاه ها تمرکز خود را بر رسیدن به اهداف موضوعی می گذارند. چگونه به خودمان اجازه می دهیم وقتی قرار است بهترین آموزش و پرورش را برای فرزندان این کشور فراهم کنیم هر کسی را برای معلمی استخدام کنیم؟ باید برای شغل معلمی بهترین نخبگان فارغ التحصیل دانشگاه ها را انتخاب کنیم.

وی اضافه کرد: در شرایط اضطرار فعالیت هایی را می کنیم که در شرایط عادی انجام نمی دهیم و اهداف طریقی را نباید در نظام اداری فراموش کنیم، باید ابتدا ببینیم که آموزش و پرورش را به چه جایگاهی رسانده ایم، اگر روشی برای شایسته گزینی در هر سطحی در دستور کار ما نباشد جوازی برای دائمی کردن شرایط اضطراری نداریم.

وی یادآور شد: اگر به دنبال رضایت مردم هستیم باید به گزینش نخبگان و بهترین خدمتگزاران و کارگزاران توجه کنیم. نمایندگان مجلس بخشی از مردم هستند و باید به حل مشکلات آنها بپردازند.

کد خبر 385422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    0 0
    واقعا درد ما مردمه چرا یک نهضتی با جمع کردن چندتا شناسنامه قراره بشه معلم اونم خودم دارم میبینم اصلا یک ساعت کلاس برگذار نکرده ایا با این معلمان اهداف اموزش پرورش تحقق میابد ؟فاجعه اینجاست که با مدرک دیپلم و فوق دیپلم که چندین سال قبل اخذ کرده ان و از اموزش و درس دور بودن چه جوری میتونه یه معلم باشه اونم در ابتدایی که پایه تحصیلی دانش اموز شکل میگیره فکر کنید این معلم چند سال باید با اموزش و خطا کار کنه چند دانش اموز قراره بدبخت بشه!!
  • نگین IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    0 0
    سلام وقتی هرکسی نتونه معلم بشه واین همه سختگیری برای معلم شدن باشه و معلمی شغل ارزشمندی باشه باید حقوق ومزایای اونم در حد سختیه شغلش باشه .وقتی حقوق ودرامد معلم در حد یه شغل آزاد باشه دیگه شغل ارزشمند به حساب نمیاد.درایران کمترین درآمد وحقوق متعلق به فرهنگیان هس درحالی که باید بیشترین باشه.