مجلس پیگیر تصویب طرح مالیات بر عایدی مسکن است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس مدت‌ها است در انتظار ارائه لایحه مالیات بر عایدی مسکن از سوی دولت مانده است و چون فرصت زیادی نداریم بنابراین به دنبال تصویب طرح نماینده‌ها در کمیسیون اقتصادی هستیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات بازار مسکن، اظهار کرد: قانون موثری برای موضوع مالیات بر عایدی مسکن نداریم و از همین رو بود که مدت‌ها قبل طرح مالیات بر عایدی مسکن یا همان CGT در مجلس تهیه و کلیات آن در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسید.

وی با اشاره به وجود ۲.۵ میلیون خانه خالی در کشور و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در تهران، افزود: متاسفانه برای مالیات بر عایدی مسکن، قانون موثری در کشور نداریم و به همین دلیل در کمیسیون اقتصادی مجلس به طور جدی پیگیر هستیم به تصویب برسد. چند ماهی است منتظر ارائه لایحه دولت در این زمینه هستیم و از آنجایی که فرصت زیادی نداریم لذا به دنبال این هستیم که طرح مالیات بر عایدی مسکن در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب برسد.

سعیدی با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن گفت: التهاب موجود در بازار مسکن پذیرفتنی نیست، طرح مالیات بر عایدی مسکن در مهار التهابات بازار مسکن موثر خواهد بود.

کد خبر 385388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.