سالک: رسانه باید حق را در اولویت کار خود قرار دهد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه های اصولگرا و اصلاح طلب باید فرصت برابر برای هر دوجناح را فراهم کنند. رسانه ها نباید به صورت جناحی به میدان بیایند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه اصفهان، اظهار کرد: یکی از مهم ترین ابزارهای سیاسی و اقتصادی در دنیا، روزنامه نگاری و خبرنگاری است. خبرگزاری ها و روزنامه های ترکیه قدرت سوم این کشور در مجامع بین المللی محسوب می شود و باعث رشد و توسعه این کشور شده است.

وی افزود: قدرت خبرنگاران و روزنامه نگاران غیرقابل انکار و واضح و مبرهن است. خبرنگاران و روزنامه نگارانی که در داخل کشور فعالیت می کنند، در حقیقت به نوعی زبان ملت هستند. این زبان نباید تحت هیچ شرایطی به ملت خود خیانت کند. زبان روزنامه نگاران و خبرنگاران باید، معتمد، مستحکم، شفاف، قاطع و شجاعانه باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش خبرنگاران در روشنگری مسئولان، تصریح کرد: اگر روزنامه نگاران و خبرنگاران بر اساس وظایف خود به درستی عمل کنند، بسیاری از مشکلات کشور حل می شود. در شرایط فعلی یکی از بسترهای دورغ سازی و دروغ پراکنی در جامعه، فضای مجازی شده که رسانه های مرجع و رسمی قدرت کنترل این فضا را دارند.

وی اضافه کرد: فضای مجازی انتشار دروغ در میان مردم را سهولت بخشیده است. جایگاه خبرنگاری جایگاه بسیار مهمی است که می تواند با استفاده از ظرفیت های خود، فضای مجازی را مدیریت کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از خبرگزاری های اصفهان می خواهیم که واقعا برای مردم کار کنند. خبرگزاری ها نباید جناحی نگاه کنند و تنها صحبت های افراد حزب خودشان را منتشر کنند. رسانه های اصولگرا و اصلاح طلب باید فرصت برابر برای هر دوجناح را فراهم کنند. رسانه ها نباید به صورت جناحی به میدان بیایند.

سالک افزود: زمانی که یک رسانه برای مردم و انقلاب کار می کند باید حق را در اولویت خود قرار دهد. باید حتی اگر حرف خوبی از دشمن می شنویم از آن دفاع کنیم. خبرگزاری ها نگاه منصفانه و عادلانه به مسائل کشور داشته باشند.

کد خبر 385261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.