چند نکته برای چیدمان آشپزخانه های کوچک

می گویند آشپزخانه، قلب خانه است. اما متاسفانه زندگی آپارتمانی این روزها، اجازه نمی دهد تا این قلب خیلی بزرگ و جادار باشد. با این حال می توان با چیدمان مناسب و اصولی، کاری کرد تا آشپزخانه بزرگ تر و دلباز تر به نظر آید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هر چقدر آشپزخانه تاریک و کم نور باشد، کوچک تر از اندازه واقعی خود به نظر می آید، بنابراین باید به روشنایی آن دقت کرد. از لامپ هایی با نور کافی و مناسب استفاده کنید، پنجره ها را با پرده های کلفت و ضخیم نپوشانید و اجازه دهید نور خورشید به داخل بتابد. سعی کنید جنس کابینت ها شیشه ای یا استیل باشد تا نور را منعکس کند. قرار دادن آینه در آشپزخانه هم گزینه خوبی است و باعث می شود تا آشپزخانه بزرگ و جادار به نظر آید. 

 رنگ در آشپزخانه

رنگ گزینه خوبی است که باعث می شود فضا را در ظاهر کوچک و یا بزرگ کنید. رنگ های روشن به ویژه سفید، فضا را بزرگ تر نشان می دهند. تا آنجا که می توانید آشپزخانه را با رنگ سفید پر کنید، سفید علاوه بر بزرگ تر نشان دادن فضا، آشپزخانه را کلاسیک تر نشان می دهد. رنگ های روشن مثل کرم، آبی روشن و یاسی را می توانید با رنگ سفید ترکیب کنید. راه دیگر برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه این است که سقف و دیوارها یک رنگ باشد.

چیدمان وسایل آشپزخانه

تا آنجا که می توانید وسایل را در کابینت ها جا دهید. از فضای بالای کابینت‌ها غافل نشوید، وسایلی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند را در قسمت های بالایی کابینت ها قرار دهید. می توانید فضای داخلی کابینت ها را بیشتر قفسه بندی کنید. وسایل را روی پیشخوان و اپن نچینید. آشپزخانه های شلوغ و نامرتب، کوچک تر به نظر می رسند.                       

می توانید برخی از وسایل را مثل ماهیتابه و سرویس غذاخوری را بالای پیشخوان و سرویس آشپزخانه آویزان کنید تا هم از فضا استفاده کنید و هم بر جذابیت دکوراسیون بیفزایید.                                                                         

شما مگر در مواقع لزوم مثل مهمانی ها، از همه شعله های اجاق گاز استفاده نمی کنید، یک یا دوتای این شعله ها می تواند محل قرارگیری دایمی قابلمه های شما باشد.                                                                                    

کد خبر 384955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.