عیدی: مطبوعات فضای گفت و گو و نقد را ایجاد می کنند

رییس سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری اصفهان گفت: مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی بزرگ‌ترین ارگانی هستند که فضای گفت‌وگو و نقد را ایجاد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست بررسی نشریات محلی اصفهان از گذشته تا امروز شامگاه گذشته در بنیاد فرهنگی امیرقلی امینی برگزار شد. در این نشست محمد عیدی با اشاره به اینکه این برنامه برای گریز از بی تاریخی است، اظهار کرد: جوامع بی تاریخ دچار هویت‌های مشوش می شوند، هیچ برنامه‌ای برای حال آینده ندارند و روایت‌های ناخوانده بسیاری دارند که در تاریخ آنها نهفته است و با رفتن افراد این روایت ها هم تمام می شوند، اگر این روایت ها گفته یا شنیده نشوند شهر هویت داری نخواهیم داشت.

وی افزود: مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی بزرگ‌ترین ارگانی هستند که فضای گفت‌وگو و نقد را ایجاد می‌کنند، از طرفی دیگر ارگانی سازمان یافته است که بخش های مختلفی دارند. کارنامه و برنامه هایی از این دست در تلاش هستند که ناگفته های نوید اصفهان یا هر روزنامه دیگر را دوباره زنده کنند و به بررسی گفت و گو بنشانند.

رییس سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری اصفهان در رابطه با نقد و بررسی هفته نامه نوید، تصریح کرد: برای آیندگان باید تاریخ شفاهی این هفته نامه گفته و چاپ شود تا از یاد ها نرود همچنین از فرهنگسرای رسانه خواهشمندم این برنامه ها را به یک فرایند تبدیل کنند. کارنامه از زاویه دید کنشگرها بیان می شود و آنها را به هم نزدیک می کند که در یک فضا به بحث و گفت و گو می پردازند و هزینه های تعاملی ما را برای فرایندهای عادی کاهش می دهد.

در ادامه فضل الله صلواتی با اشاره به اینکه امیدوار به خدا و آینده باشید، اظهار کرد: اگر نویسندگان تعهد، اعتقاد به خدا، انقلاب و وطن را داشته باشند می توانیم از همه بالاتر باشیم. همیشه سختی و گرفتاری در همه دوران ها وجود داشته اما اصفهان موفق و سربلند بوده نویسندگان با ارزشی داشته قلم هایی که متعهد به کار داشتند و دلم میخواهد همیشه در خدمت این عزیزان باشم.

وی افزود: گاهی مطالب تندی وجود داشت که منتشر می‌کردیم باعث دستگیری می‌شد اما ما آن مطالب را با تغییراتی انتشار می دادیم و همان حرف را می زدیم.

 مدیر مسئول نشریه نوید اصفهان و روزنامه نگار پیشکسوت اصفهان با بیان اینکه قول میدهم تا ۵۰ سال دیگر چنین جلساتی را داشته باشیم، تصریح کرد: اوایلی که کار می کردیم تا دوهزار چاپ داشتیم اما بعد که درخواست ها زیاد شد و تا ۲۰ هزارتا رسید به چاپ خانه گفتیم چاپ کند و بدون در یافت هزینه دراختیار بقیه قرار می دادیم که در این راه مخالفانی داشتیم که اعتراض به کار ما داشتند.

همچنین علی راعی با اشاره به اینکه امیدوارم با حرکت اصلاحی سیستم قضایی در مسیر درست تری قرار بگیریم، اظهار کرد: بیش از ۱۹۰ سال از عمر مطبوعات کشور می گذرد که آن به سه دسته دولتی، شبه دولتی و خصوصی تقسیم می شود، مطبوعات باید حرف مردم را بزنند و از مطالبات آن ها دفاع کنند و بلندگوی دولت نباشند. نوید یه نشریه آزاد و مستقل بود که بقیه نشریات می خواستند مثل آن عمل کنند عمر کوتاهی داشتند

وی افزود: امیدوارم با حرکت اصلاحی که در سیستم قضایی شروع شده، نوید آزاد سازی برای مطبوعات فراهم شود تا انقلاب شکوهمندانه که با مبارزات بسیاری به دست آمده در مسیر درست تری قرار بگیرد.

کد خبر 384528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.