از آهی که پرکشید تا عکس های خیام

هفته گذشته فرهنگ و هنر ایران بازهم شاهد فقدان یک هنرمند بود؛ همچنین چند فراخوان نیز در زمینه های مختلف منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته گذشته ایران شاهد اخبار مهمی در زمینه فرهنگ و هنر بود که در ادامه مشروح رویداد ها را میخوانید:

درگذشت ابن آهی: حسین آهی، شاعر و گوینده رادیو، در سن ۶۶ سالگی درگذشت. حسین آهی متولد ۳ آذر ۱۳۳۲ بود. تماشاگه راز از رادیو فرهنگ شامل خوانش جدیدی از غزلیات حافظ، از جمله برنامه‌های پرطرفدار او بود. همچنین اولین برنامه حسین آهی در تلویزیون با کاروان شعر و موسیقی در دهه ۸۰ از شبکه دو سیما پخش شد.

خرامان در ژاپن: مستند بلند خرامان به کارگردانی آرش اسحاقی در بخش رقابتی جریان‌های نو آسیا ی جشنواره مستند یاماگاتا در کشور ژاپن به نمایش گذاشته می‌شود. در این بخش از جشنواره در کنار مستند خرامان، مستند ایرانی اکسدوس ساخته بهمن کیارستمی نیز به نمایندگی از سینمای ایران حضور دارد.

اعلام فراخوان آثار صحنه ای تئاتر فجر: سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آخرین مهلت دریافت آثار در بخش صحنه‌ای را اعلام کرد. طبق اعلام دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در بخش صحنه‌ای آخرین مهلت دریافت آثار برای حضور در جشنواره برای نمایش‌هایی که در فاصله‌ زمانی اول آبان ۱۳۹۷ تا پایان تیر ۱۳۹۸ اجرا شده باشند، پایان وقت اداری روز یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ است و این مهلت تمدید نخواهد شد. سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از دهم تا بیستم بهمن ۱۳۹۸ به دبیری نادر برهانی‌مرند برگزار خواهد شد.

فراخوان جشنواره عکس خیام: هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس خیام در شش بخش با موضوع آزاد تک‌رنگ، موضوع آزاد رنگی، موضوع شهر، موضوع خلاقه، موضوع گردشگری و موضوع مردم برگزار می‌شود. هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس خیام در شش بخش با موضوع آزاد تک‌رنگ، موضوع آزاد رنگی، موضوع شهر، موضوع خلاقه، موضوع گردشگری و موضوع مردم برگزار می‌شود. آخرین مهلت ثبت نام و دریافت آثار ۲۲ مهر ۱۳۹۸ تعیین شده است.

اعلام اسامی فیلم های بلند ایرانی جشنواره فیلم کودک: اسامی هفت فیلم‌ بلند داستانی راه یافته به سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اعلام شد و بر این اساس هیات انتخاب بخش ملی متشکل از جواد حاتمی، حسین شیخ‌الاسلامی، نادره ترکمانی، سهیل موفق و حامد جعفری هفت فیلم بلند داستانی را برگزیدند.

معرفی دبیر و داوران جشن عکاسان سینما: علی نیک رفتار دبیری پنجمین دوره جشن عکاسان سینمای ایران را بر عهده دارد و همایون اسعدیان، امیر عابدی، مجید خمسه، جواد جلالی و علی باقری مسابقه عکس پنجمین جشن عکاسان سینمای ایران را داوری می کنند. در این دوره ۱۶۸ قطعه عکس صحنه و پشت صحنه از ۱۵ عکاس به دبیرخانه ارسال شده است. در پنجمین دوره برگزاری این رویداد هنری، بر خلاف سال‌های گذشته نمایشگاه عکس برگزار نمی شود و عکس های منتخب در قالب کتاب در روز برگزاری جشن رونمایی می شود. پنجمین جشن عکاسان سینمای ایران ۲۴ مرداد ماه برگزار می شود.

حضور داوران ایرانی در یک جشنواره گرافیکی برزیل: علیرضا پاکدل هنرمند جوان کارتونیست، کاریکاتوریست، طراح کاراکتر و تصویرساز و صبا دارابیان تصویرگر زوج هنرمند، چهل و ششمین جشنواره جهانی طنز گرافیکی پیراسیکابای کشور برزیل را داوری خواهند کرد. این برای اولین بار است که یک زوج هنرمند ایرانی در هیات داوران این فستیوال جهانی حضور دارند. چهل و ششمین جشنواره جهانی طنز  گرافیکی پیراسیکابای برزیل، در ماه آگوست مصادف با مردادماه جاری برگزار می‌شود.

کد خبر 384507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.