نقوی حسینی: قطعا نباید از برجام خارج شویم

تحولات امروز و فعالیت و اظهار نظر چهره های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

تخریب دولت شایسته نظام نیست

احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران درباره انتقادهای روز گذشته برخی نمایندگان از دولت، گفت: گرچه اصلاح طلبان ممکن است به بعضی از سیاست های دولت انتقاد داشته باشند ولی این دولت برخاسته از رای مردم و همواره مورد حمایت اصلاح طلبان بوده و هست. طبعا دغدغه اصلی اصلاح طلبان، حفظ منافع ملی است در آن زمان تصمیم گرفتند از فردی حمایت کنند که سوابق اصلاح طلبی نداشت و یک اصولگرای میانه رو بوده است. وی با بیان اینکه رقیب دولت، اصولگرایان هستند نه اصلاح طلبان، خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان خود را متعهد می دانند که تا پایان عمر دولت از آن حمایت کنند و همزمان نقاط ضعف و انتقادها را به اطلاع آن برسانند. ولی اینکه قصد آنها تضعیف دولت باشد صحت ندارد. شریف با تاکید براینکه بداخلاقی، برجسته کردن نقاط ضعف و تخریب دولت به هیچ عنوان شایسته نظام نیست، تصریح کرد: بهتر است به شکل موضوعی عملکرد مجلس، نمایندگان و فراکسیون ها را بررسی کنیم. با طرح نکردن موضوعات انحرافی، بگذاریم افکار عمومی درست تصمیم بگیرد.

چند نماینده مجلس تحت تعقیب‌اند

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر تکذیب متعدد اظهارات کریمی قدوسی از سوی افراد و نهادهای مختلف و اینکه اگر باز هم ادعاهای وی تکذیب شود، قوه قضائیه ورود می‌کند یا خیر گفت: تکالیف مدعی‌العموم کاملا شفاف و روشن است که در چه حوزه‌ای می‌تواند ورود کند و تا امروز قوه‌قضائیه نشان داده در ورود مدعی‌العموم هیچ گرایش سیاسی مدنظر قرار نگرفته است. همین الان نمایندگانی از فراکسیون‌های مختلف مجلس با اعلام جرم مدعی‌العموم تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و این موضوع اختصاص به فرد یا جناح و فراکسیون خاص و تقسیم‌بندی‌های سیاسی و اجتماعی ندارد و چنانچه در این موضوع هم مدعی‌العموم احساس کند، جرمی انجام شده و در زمره ورود مدعی‌العموم است، اقدام می‌کند و ما اصلاً ملاحظه هیچ شخص و جریان و گروهی جز ملاحظه ضوابط و مقررات قانونی را نداریم.

رهبر انقلاب و دولت ایران مایلند روابط ایران و چین گسترده باشد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سونگ تائو، وزیر امور بین الملل حزب کمونیست با اشاره به سخنان وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین درباره فشار آمریکا به ایران و چین افزود: با تحلیل شما مبنی بر اینکه ایران و چین در معرض دشمنی با آمریکا هستند، موافقم. این خصومت جنبه تاکتیکی ندارد، بلکه راهبردی و عمیق است و باید در مقابل آن تفکری راهبردی را دنبال کرد. رایزنی ایران و چین و همراهی برخی کشورهای دوست، می تواند مقابل خصومت آمریکا قرار گرفته و آثار آن را خنثی کند در عین حال که موفقیت آمیز بودن این برنامه مشروط به عملی بودن گام‌ها و حرکت رو به جلو آنهاست و همچنین رهبر انقلاب و دولت ایران مایلند روابط ایران و چین گسترده باشد و پارلمان ایران نیز پشتیبان این مناسبات است.

حاکمیت بایدحرف اصلاح‌طلبان را بشنود

احمد خرم وزیر راه دولت اصلاحات، درباره بی‌اعتمادی افکار عمومی نسبت به اصلاح‌طلبان گفت: من قبول دارم، اما اصالت ندارد. جو فضای رسانه‌ای کشور به این شکل پیش می‌رود، اما همین که حرکتی بشود جو برمی‌گردد. فضای سیاسی تغییرات تند دارد، ناگهان احساس می‌کنید که پشت‌تان خالی است و همه نشسته‌اند در خانه و نمی‌خواهند فعالیت کنند، اما با یک جرقه دوباره همه به صحنه می‌آیند. من اصلاً نگران نیستم که اصلاح‌طلبان شل و منفعل شده‌اند. در مقطعی ممکن است این انفعال پیش بیاید، الان ما انتخابات را پیش ‌رو داریم و باید فعالانه برخورد کرد، با حفظ این جهت که اگر شورای نگهبان رد فله‌ای داشت و مهره‌های اصلی را زد، در شرکت نکردن نیروهای اصلاحات و رای‌های خاکستری که اکثر قریب به اتفاق‌شان مربوط به اصلاحات خواهد بود، کسی پاسخگو نیست. حاکمیت باید بنشیند و حرف اصلاح‌طلبان را بشنود و در بعضی موارد که به جریان اصلاحات لطمه وارد شده، پاسخگو باشد. همچنین برای انتخابات سالم و غیرانحصاری باید شروطی داشته باشد و پای این شروط هم بایستد.

اطمینان خاطر دادن کدخدایی به اصولگراها و اصلاح‌طلبان درباره بررسی صلاحیت‌ها

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با بیان این که شورای نگهبان نهادی است که باید مزایای قانونی خود را انجام دهد گفت آنچه که برای شورای نگهبان مهم است اجرای مر قانون است ، نه تهدید افراد یا گاهی هجمه‌هایی که به شورای نگهبان می‌شود.وی افزود: اگر کسی خیالش راحت است که شرایط قانونی را دارد ما به او اطمینان می‌دهیم که فارغ از اصلاح طلب یا اصولگرا یا هر گرایشی در شورای نگهبان هم مشکلی نخواهد داشت. سخنگوی شورای نگهبان خاطر نشان کرد:‌ شورای نگهبان یک باشگاه سیاسی نیست که بخواهد بر اساس خط کش سیاسی اظهار نظر کند، شورای نگهبان فقط مجری قانون است و طبیعتا پاسخگو هم در جهت انجام وظایفش خواهد بود. اعلام کردیم هر کسی که نگرانی از این جهت داشته باشد می‌توانیم پرونده‌اش را در اختیار او قرار دهیم و توضیح دهیم که اشکالی از این جهت وجودنداشته باشد.

اصولگرایان در مورد قالیباف و لاریجانی  اجماع ندارند

ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا و دبیر حزب ایران زمین با اشاره به اینکه برخی اصولگرایان، لاریجانی را به خاطر رفت ‎و آمد با برخی از اصلاح‎طلبان قبول ندارند، ادامه می‎دهد: این موضوع از سمت کسانی است که انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را فقط برای پیروزی جناحشان، هدف‎گذاری می‎کنند، ولو اینکه نامزدی از جناح دیگر، شایسته باشد. در صورتی که نباید دعوای اصلاح‎طلبی و اصولگرایی در کشور وجود داشته‎باشد. هر چقدر کشور آسیب دیده، بخاطر همین دعواهای جناحی است. درد امروز مردم، اصولگرایی و اصلاح‎طلبی نیست، واقعا از مردم خجالت بکشند و ببینند مردم از آنها چه می‎خواهد. 

 اصولگرایان به هیچ‎وجه درمورد آقای لاریجانی به اجماع نمی‎رسند. البته نه فقط درمورد ایشان بلکه درمورد هیچ‎کس دیگری هم این اتفاق نمی‎افتد. شما فکر می‎کنید، اصولگرایان بر سر آقای قالیباف اجماع دارند؟ درمورد آقای قالیباف هم که رنگ و بوی جمنایی دارد، اجماع نمی‏ شود.

انتقاد با تخریب، توهین و افترا فرق بسیار دارد

محمدجواد ظریف درباره محتوای پاسخ رهبری به نامه خود در خصوص سریال گاندو گفت: رهبری همیشه به من محبت داشتند و من وامدار محبت ایشان هستم، این محبت همچنان ادامه دارد و اگر محبت‌های ایشان نبود، برخی اتفاقاتی که در بعضی جاها می‌افتد، امکان تحمل را از بین می‌برد.وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا در برابر انتقادات دل‌نازک شدید، گفت: خیر، اصلا دل‌نازک نشدم؛ اتفاقا در برابر انتقادات بسیار شکیبا هستم و هیچ مشکلی با انتقاد ندارم. ظریف تاکید کرد: انتقاد با تخریب، توهین و افترا فرق بسیار دارد و امیدوارم این بلیه از جامعه ما برداشته شود و به دنبال توهین و تخریب شخصیت افراد نباشیم.

شبکه افق همچنان در تسخیر جبهه پایداری

اعضای هیئت اندیشه‌ورز شبکه افق با حکم معاون سیمای رسانه ملی منصوب شدند. مرتضی میرباقری معاون سیمای رئیس سازمان صدا و سیما در احکام جداگانه‌ای اعضای هیئت اندیشه‌ ورز این شبکه را منصوب کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه و مؤسس مدرسه علمیه دارالحکمه تهران، نادر طالب‌زاده تهیه‌کننده، دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره مردمی فیلم «عمار»، مجری برنامه‌های تلویزیونی و مستندساز و جواد رمضان‌نژاد مدیر سابق شبکه های افق و پنج سیما به عنوان اعضای هیئت اندیشه‌ورز شبکه افق منصوب شدند. وحید یامین‌پور پژوهشگر حوزه هنر اسلامی، نویسنده و فعال رسانه ای، وحید جلیلی روزنامه نگار و فعال رسانه ای و محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره و فعال فرهنگی دیگر اعضای هیئت اندیشه‌ ورز شبکه افق هستند که احکام آنها از سوی میرباقری صادر شده است.

نیروی هوایی ارتش در همه صحنه‌های انقلاب خوش درخشیده است

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش(نهاجا) در حاشیه بازدید از اردوی تابستانی دانشجویان افسری نهاجا در منطقه کلاردشت مازندران، اظهار کرد: افسران جوان باید قدردان لحظه به لحظه عمرشان باشند و از این لحظات نهایت استفاده را ببرند؛ از این رو شرکت در اردوهای نظامی نیز به مثابه فرصتی ارزشمند است که شما جوانان باید از آن در جهت افزایش آمادگی بدنی، تهذیب و تزکیه نفس خویش بهره برداری کنید. وی در ادامه با برشماری ویژگی‌های نظامیان تراز انقلاب اسلامی افزود: سرباز نظام اسلامی باید علاوه بر سرآمدی در آموزش‌های نظامی و آمادگی‌های جسمانی، در مباحث معنوی، مکتبی و عقیدتی نیز اُسوه باشد و ابعاد روحانی خود را نیز تقویت کند؛ چراکه وجه تمایز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با سایر نیروهای نظامی در دیگر نقاط جهان، باورهای اعتقادی و دینی در میان نظامیان ایرانی است.از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، نیروی هوایی در تمامی صحنه‌های انقلاب خوش درخشیده و یاور نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها بوده است.

عمدا دانشکده خبر را پلمب کردیم

فتاح: عمدا دانشکده خبر را پلمب کردیم. فتاح، رئیس جدید بنیاد مستضعفان در توییتر خود نوشت: عمدا از دانشکده خبر شروع کردیم تا خبرش به گوش همه برسد، عزم جدی است. اموال مستضعفان دست هر مقام و منصبی باشد باید برگردد. مخلص و ارادتمند اهالی رسانه و دانشجویان عزیز هستیم. گفتیم فعلا ملاحظه و فک پلمپ کنند ولی مهلت تا پایان مرداد خواهد بود. این بار را ملاحظه کردیم ولی بعدا ملاحظه ای در کار نیست. امروز انتشار برخی تصاویر حکایت از پلمب شدن دانشکده خبر داشت.

یک بار چوب را خورده‌ایم حال باید پیاز را هم بخوریم؟

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، اظهارکرد: نباید از برجام خارج شویم من به عنوان کسی که از ابتدا با برجام مخالف بودم، معتقد بودم که قطعاً این برجام به نتیجه نمی‌رسد، اما اکنون با صراحت اعلام می‌کنم که به هیچ عنوان جمهوری اسلامی نباید از برجام خارج شوند چرا که یک بار چوب را خورده ایم حال باید پیاز را هم بخوریم؟ ما نباید در توافق می‌رفتیم حال که رفتیم و هزینه‌های آن را دادیم خروج از آن برای کشور هزینه تحمیل می‌کند. ما تعهداتمان را کاهش می‌دهیم. اتفاقاً این منطق درستی است، اروپایی ها منتظر خروج ما هستند و راه آن کاهش تعهدات است. چه نیازی دارد که ما بگوییم از آن خارج می‌شویم؟ 

کد خبر 384243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.