کاشان بیمارستان تأمین اجتماعی ندارد

کاشان_مدیر درمان تامین اجتماعی کاشان گفت: احداث تنها بیمارستان تامین اجتماعی این شهرستان با وجود اختصاص ردیف اعتباری مصوب در انتظار واگذاری زمین است.

علیرضا افشار در گفت‌وگو باخبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان اظهار کرد: ابتدا قطعه زمینی برای ساخت بیمارستان ۶۴ تختی تأمین اجتماعی این شهرستان در سال ۱۳۸۳ در شهرک ۲۲ بهمن جانمایی شده‌ بود و با وجود احداث فنداسیون به علت جانمایی نامناسب، مورد تایید کارشناسان این سازمان قرار نگرفت و ادامه مراحل ساخت متوقف شد.

وی ادامه داد: پس از آنکه کارخانه ریسندگی و بافندگی کاشان در ازای بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی قطعه زمینی را در خیابان کارگر معرفی کرد، کاربری این زمین از سوی شهرداری فضای سبز اعلام شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی کاشان پس از توقف واگذاری، قطعه زمینی در محدوده مصلی کاشان معرفی شد که به دلیل نبود راه دسترسی و مجاورت دو بیمارستان، مورد تایید کارشناسان سازمان تأمین اجتماعی قرار نگرفت و نمایندگان کانون کارگران بازنشسته نیز  به دلیل دوری مسافت آن با مرکز شهر، موافق ساخت بیمارستان در این محل نبودند.

افشار با اشاره به معرفی مجدد دو قطعه زمین دیگر و جانمایی نامناسب آن‌ها، خاطرنشان کرد:  مسئولان شهرستان هنوز به جمع‌بندی قابل‌قبولی برای واگذاری زمین جهت ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه شمار بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در این شهرستان که نیازمند استفاده از خدمات بیمارستانی هستند بالاتر از میانگین کشوری است، تأکید کرد: تنها راه‌حل این مشکل حمایت خیران سلامت است تا این پروژه معطل مانده‌ و متوقف‌ شده، اجرایی شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی کاشان گفت: باوجود مشکلاتی که در معرفی و واگذاری زمین وجود داشته در هشت سال اخیر با تلاش‌های فراوان تعداد تخت‌های بستری آن از ۶۴ به ۹۶ تخت افزایش یافته است.

افشار با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی برای ساخت این بیمارستان جنرال به پنج تا ۱۰ هکتار زمین در شهر کاشان نیاز دارد، تصریح کرد: این بیمارستان در یک طبقه و با چهار اتاق عمل جراحی اصلی ، داخلی، زنان و کودکان طراحی شده است.

کد خبر 384048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.