حریرچی: تبلیغات گران قیمت برخی پزشکان نشانه کمبود مشتری است

معاون کل وزارت بهداشت گفت: تبلیغات گران قیمت تعدادی از پزشکان می تواند نشانه کمبود مشتری و احتمالا کیفیت عملکرد آنها است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، ایرج حریرچی در خصوص نحوه نظارت بر تبلیغات پزشکی در رسانه ها و فضای مجازی با اشاره به اینکه، قریب به اتفاق تبلیغات پزشکی و دارویی کذب و یا غیر قانونی هستند، گفت: تبلیغ داروها و ذکر خواص درمانی در تبلیغات هر نوع مواد و محصول در رسانه های عمومی طبق قانون ممنوع است.

وی در ادامه افزود: بیش از ۹۹ درصد تبلیغات در حوزه پزشکی و دارویی  فاقد مجوز است در حالی که طبق آیین نامه بند ب ماده سه سازمان نظام پزشکی همه این تبلیغات باید شماره اخذ مجوز داشته باشند.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: منظور از تبلیغات پزشکی و دارویی هرگونه پیام یا اطلاع رسانی است که منجر به ترغیب دریافت یا مصرف خدمات و محصولات می شود چرا که مشتری کافی ندارد و یا  تبلیغات برخی پزشکان که اکثرا هم پزشکان مطرح و برجسته ای نیستند به اشکال مکتوب، شنیداری، گزارش و... صرفا برای برای جلب مشتری صورت می گیرد.

حریرچی با تاکید بر اینکه، تمامی تبلیغات فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای کذب است، گفت: تخلفات مذکور در رسانه های رسمی هم به میزان قابل توجهی وجود دارند، ولی در فضای غیررسمی خصوصا شبکه های ماهواره ایی و فضای مجازی شدت بسیار زیادی دارند.

وی خاطرنشان کرد: تمام داروهایی که از طریق شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند تقلبی است و از شبکه های غیررسمی و قاچاق وارد شده که معلوم نیست در چه شرایطی نگهداری شده اند و مصرف آنها ممنوع است.

به گفته حریرچی، اکثریت جامعه پزشکی به طور سالم خدمات خود را ارائه می دهند و در شرایط فعلی که کمبود متخصص داریم، وجود صف انتظار برای ویزیت متخصصان، انجام تبلیغات گران قیمت توسط تعداد اندکی از پزشکان می تواند نشانه کمبود مشتری آنها و احتمالا کیفیت عملکرد ایشان باشد.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: سازمان نظام پزشکی که مسئولیت قانونی نظارت بر تبلیغات پزشکی را بر عهده دارد، اخیرا اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است و حلقه اول برخورد سازمان نظام پزشکی در مورد تبلیغات غیر اخلاقی است.

کد خبر 383883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.