کیفیت و سلامت آب شرب اصفهان خط قرمز آبفا است

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در حال حاضر علی رغم وجود آب کافی پشت سد زاینده رود امکان آبرسانی به شهر اصفهان به اندازه کافی وجود ندارد، بخشی از آب مصرفی اصفهان از محل چاه‌ها تأمین می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پیگاه خبری تحلیلی آب و فاضلاب کشور، ناصر اکبری با تاکید بر سلامت آب شرب استان اصفهان اظهار کرد: تابستان در پیک مصرف با افزایش دما، بیش از ۱۵ هزار لیتر در ثانیه آب شرب برای رفع نیاز مشترکین در ۵۶ شهر در استان لازم است در حالی که نهایت ظرفیت تأمین تصفیه خانه آب اصفهان حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه است بنابراین، برای رفع این کمبود منابع زیرزمینی در مدار بهره برداری قرار گرفت.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: حدود ۱۵ درصد آب شرب مشترکین در سطح استان از طریق منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و ۸۵ درصد دیگر بوسیله تنها سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: میزان املاح موجود در منابع زیرزمینی در سطح استان متفاوت است بنابراین طعم و مزه آب هم با توجه به املاح موجود در آب کمی تغییر می‌کند با این وجود سلامت و بهداشت آب شرب در سطح استان مورد تأیید مراکز ذی صلاح است.

اکبری با بیان اینکه خط قرمز شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان کیفیت آب است عنوان کرد: همه روزه در فاصله زمانی کم و با دقت بسیار زیاد قبل از اینکه آب در شبکه میان مردم توزیع شود توسط کارکنان واحد کیفی شرکت آب وفاضلاب مورد بررسی و نظارت دقیق قرار می‌گیرد تا از ورود هر گونه آلودگی به شبکه توزیع جلوگیری شود و به بهترین نحو ممکن گند زذایی می‌شود.

معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان با اشاره به نظارت شبکه بهداشت بر کیفیت آب شرب استان گفت: مسئولان در مرکز بهداشت محیط استان به صورت مستمر با آزمایش‌های گوناگون کیفیت آب شرب را مورد بررسی قرار می‌دهند و پس از تأیید، آب در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

اکبری به نقل از مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان مبنی بر تغییر مزه آب گفت: تغییر مزه به دلیل تغییر EC و سختی آب با توجه به اضافه شدن منابع زیرزمینی به آب طرح اصفهان بزرگ است، ضمن اینکه باید توجه داشت ذائقه شهروندان به آب طرح عادت کرده است. این در حالی ست که هم اکنون کیفیت آب اصفهان به لحاظ بهداشت و سلامت مورد تأیید مرکز بهداشت اصفهان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر علی رغم وجود آب کافی پشت سد زاینده رود امکان آبرسانی به شهر اصفهان به اندازه کافی وجود ندارد، ادامه داد: به دلیل و ناکافی بودن تأمین آب از تصفیه خانه بابا شیخ علی بخشی از آب مصرفی اصفهان از محل چاه‌ها تأمین می‌شود.

اکبری با اشاره به اظهارات حسین صفاری مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان مبنی براینکه کیفیت و سلامت آب هر چاهی که قرار است وارد مدار آبرسانی شهر اصفهان شود توسط مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به تأیید می‌رسد، افزود: آب تمام چاه‌هایی که وارد مدار آبرسانی به اصفهان می‌شود کلر زنی شده و از نظر بهداشتی سالم است. و عاری از هرگونه آلودگی میکروبی می‌باشد.

حسین صفاری مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان در دوم مرداد ماه سال جاری در گفتگو با خبر گزاری ایمنا علاوه بر تأیید کیفیت و سلامت آب شرب اعلام کرد: ابتلا به بیماری‌ها ناشی از تغییر کیفیت آب شرب اصفهان را به شدت تکذیب می‌کنیم چرا که سلامت آب شرب اصفهان تضمین شده است آب شرب از نظر بهداشتی سالم است و عاری از هرگونه آلودگی میکروبی است.

کد خبر 383877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.