فتنه های مهمی را پشت سرگذاشته ایم

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: در دوره چهل ساله انقلاب، پیوسته دشمنان فراوانی داشته ایم و همه این سال‌ها که توطئه‌ها را دیدیم، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بعد از امام، ما را از طوفان‌های سهمگین عبور داده‌اند.

به گزارش ایمنا، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی روز شنبه در آئین پاسداشت نیم قرن خدمات آیت الله سید یحیی جعفری در کرمان افزود: دارا بودن انسان های فهیم، حکیم، شجاع و مردم دار که تداعی اسلام، انقلاب و امام را در ذهن مردم یادآوری کنند اساس موفقیت ها و پیروزی ها در طول ۴۰ سال انقلاب بوده که مهمترین آن روحانیت بوده اند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: آنچه همه ما درباره آیت الله جعفری باید شهادت دهیم این است که ایشان تداعی واقعی انسان انقلابی، در بین روحانیت این شهر متدین و نزدیک ترین فرد به امام و رهبری و شبیه ترین در تصمیم ، ایستادگی، متابعت، تعبد، کنار گذاشتن حب ها و بغض ها، جانبداری انقلاب و ایستادگی بر اصولی که ولی فقیه تفسیر می کند، سادگی و بی حاشیه بودن ، صراحت در بیان و صداقت در گفتار بودند .

وی با اشاره به اینکه آیت الله جعفری همواره همان سادگی خود را حفظ کرده اند، گفت: ایشان همواره محور  وحدت استان بودند و خدمت به مردم را در اولویت داشته اند و  اشکالات هر کس را در جایگاه خود مطرح می کردند و حتی برخی از رفاقت های شخصی را فدای مصالح و ملاحظات انقلاب کردند و در برخی جاها بنا به ملاحظه انقلاب توقف دادند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما فتنه های مهمی را پشت سرگذاشته ایم، گفت: در تمامی فتنه ها از جمله فتنه های فرهنگی در دوره های اول انقلاب، جنگ های داخلی و خارجی و فتنه هایی که در حوزه های سیاسی ایجاد شد، آیت الله جعفری از اصول خارج نشدند و روی اصول ایستادگی کردند.

سردار سرلشگر سلیمانی گفت: در دفاع مقدس که بار اصلی آن از جمله در حوزه های مهمی مانند اعزام فرزندان خود و پشتیبانی مالی و اداری بر عهده مردم بود، ائمه جمعه نیز با محوریت آیت الله جعفری متولی شدند و ستادی ایجاد شد تا  روحانیون به جبهه اعزام شوند و در بین روحانیون کرمان یاد ندارم کسی به جبهه پا نگذاشته باشد و عموما رزمنده بودند.

وی خاطرنشان کرد: دست آیت الله جعفری را برای خدمت صادقانه و محبت پدرانه به امام دیروز، امام امروز  و مردم می بوسم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این مطلب که کرمان مفتخر است که بخش مهمی از روحانیت آن پدرهای شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند، گفت: شاید مهمترین درس اخلاقی این آئین پاسداشت این بود که بانی این جلسه نماینده کنونی ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان هستند که پیام اخلاقی مهمی به شمار می رود.

سردار سرلشکر سلیمانی تصریح کرد: توجه به حضور و تعبد آیت الله جعفری در حضور در نماز جمعه و اقتدا به نماینده ولی فقیه جدید پس از خود در ابتدای نماز جمعه و پس از آن پیام اخلاقی بزرگی دارد و اینکه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه جدید از نماینده ولی فقیه دیروز کرمان تجلیل می کند، درس هایی است که پیوسته از روحانیت می آموزیم و منشاء تربیت در جامعه هستند.

وی گفت: این نوع جلسات تنها تجلیل از یک شخص و فرد نیست و این نوع  برنامه ها از فرهنگ اسلام است و قدرت و تاثیر اسلام در انسان سازی را نشان می دهد.  وی ادامه داد: این قبیل مراسم در حقیقت  تجلیل از روحانیت به صورت عام است و بعدا اختصاص به شخص دارد زیرا تاریخ اسلام مملو از روحانیت تاثیرگذار است و برخی از آنها در برهه ای جامعه از آنها غافل مانده و خداوند به برکت انقلاب آن فراموشی ها را نمایان کرده و به جامعه شناساند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: انقلاب ما در کنار سبب هایی که ایجاد کرده برخی از آنها سبب های انسانی و اخلاقی عجیبی است که از ماموریت های امام راحل در کنار احیای انقلاب بوده است. 

سردار سلیمانی با اشاره به این مطلب که یکی از این شخصیت ها مرحوم مدرس است ، گفت: مرحوم مدرس وقتی به خاف تبعید شد هیچ بازدیدکننده و ملاقات کننده ای نداشت و ایشان در خاطرات خود به این موضوع اشاره کرده است و این انسان محروم از همه چیز  دینداری را در اوج خود انجام می دهد و بعد هم در حال انتقال در غربت به شهادت می رسد.

وی ادامه داد: مدرس  در غربت دفن می شود و امام مدرس را احیا کردند و امروز تمام نمایندگان مجلس و روز مجلس ما منتصب به مدرس است و مرحوم مدرس یک معیار معلوم و مشخص است.

سردار سلیمانی گفت: در تمامی ادیان آسمانی و غیر آسمانی عموما روحانیت از یک جایگاه بارز و  ویژه ای برخوردار است و عمدتا از امتیازات مالی و طبقاتی ویژه ای برخوردار است و بخشی از آن نیز در چارچوب ویژه و وراثتی  است که نمونه آن را در مواردی از جمله در آل سعود می بینید.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: آنجایی که این تمایز و اختلاف طبقاتی در آن وجود ندارد و استقلال در آن وجود دارد روحانیت شیعه است و نه تنها امتیاز طبقاتی در روحانیت شیعه وجود ندارد بلکه روحانیت مبلغ الغای طبقاتی در بین طبقات الا در فضیلت و تقوا است.

سردار سرلشکر سلیمانی به تفاوت های موجود در بین سیستم های علوم اشاره کرد و گفت: تنها جایی که نسبت به همه سیستم های تربیتی که در علوم دیگر وجود دارد، طالب و طلبه خود استاد خود را انتخاب می کند و در انتخاب استاد اجباری ندارد و طلبه در کنار درس آموزی می تواند درس دهد و در انتخاب استاد اصلح مختار است.

وی تصریح کرد: در تمامی علوم به جز علوم دینی کسانی که علم یاد می گیرند، آن را در جهت کار پول و معیشت به کار می گیرند و در روحانیت به کارگیری علم در جهت معیشت و پول یک امر مذموم است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که در دوران انقلاب در کنار جایگاه روحانیت و وعظ، جایگاهی جدید به عنوان  نماز جمعه و امامت جمعه و پس از آن نمایندگی ولی فقیه شکل گرفت، گفت: اشرافیت بر روحانیت، اداره روحانیت، اداره مساجد، اشرافیت به حوزه های علمیه، مسئولیت در امور دینی و فرهنگی استان ها شان بسیار بزرگی است که نماینده ولی فقیه آن را احراز می کند و طبیعتا این جایگاه یک جایگاه برجسته در بین جایگاه هایی است که پس از انقلاب ایجاد شده است.

سردار سرلشکر سلیمانی ادامه داد: بار مضاعفی که بر عهده  نماینده و لی فقیه است، حفاظت و صیانت از شان ولی فقیه است .

وی افزود: دوره ۴۰ ساله انقلاب به دلیل آنکه نظامی متفاوت از همه نظام های موجود در دنیا در استقلال، آزادی، اداره حاکمیت و  استکبار ستیزی هستیم دشمنان فراوانی داریم و دشمنان در تمام طول ۴۰ سال،  در هر سال یک توطئه ایجاد کردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این مطلب که تاثیر امام راحل در انقلاب بسیار مهم بود، گفت:  رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از امام راحل، در عبور دادن انقلاب از تلاطمات و چند دستگی ها نقش بسیار مهمی داشته اند.

سردار سرلشکر سلیمانی ادامه داد: هر انسان برجسته ای به هر میزان برجستگی اگر فاقد یاران صاحب صلاحیت، باکفایت، فداکار، حکیم و مقاوم باشد، حتی اگر نبی و امام معصوم باشد هم کار او به سرانجام نمی رسد و این در حالی است که او تکلیف خود را انجام می دهد اما آن امر خداوند حاصل نمی شود.

کد خبر 383856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.