۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
کاهش آبیاری غرقابی در دهاقان

دهاقان_مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: آبیاری غرقابی در مزارع این شهرستان تا حد چشمگیری کاهش یافته و کمتر به آن پرداخته می‌شود.

امیر صفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان از کاهش هدر روی آب با اجرای طرح‌های نوین آبیاری در مزارع و باغ‌های این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: با اجرای این طرح میزان بهره‌وری مطلوب آب به بیش از ۹۰ درصد رسیده و هدر رفت نیز تقریبا صفر شده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جدید بیشتر کشاورزان به اجرای طرح‌های نوین آبیاری از نوع تیپ گرایش پدا کرده‌اند، عنوان کرد: امسال ۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مجهز به آبیاری تیپ، ۴۳هکتار آبیاری کم‌فشار و ۳۰ هکتار به آبیاری قطره‌ای مجهز شده و در اجرای طرح‌های آبیاری تیپ ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان با بیان اینکه دولت تسهیلات خوبی برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری در نظر گرفته است، تصریح کرد: آبیاری غرقابی در مزارع تا حد چشمگیری کاهش یافته و کمتر به آن پرداخته می‌شود.

صفرپور با بیان اینکه تاکنون ۷۰ کیلومتر از اراضی کشاورزی دهاقان به کانال آبرسانی تجهیز شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون آبرسانی سیار به مزارع صورت نگرفته و امید است با بارش نزولات آسمانی وضعیت کشاورزی بهتر شود.

وی اظهار کرد: خشکسالی‌های اخیر باعث کم شدن فعالیت‌های کشاورزی شده است، اما تنها راه مقابله با این وضعیت استفاده از روش‌های نوین آبیاری و ایجاد استخرهای ذخیره آب است.                

کد خبر 383466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.