پافشاری دموکرات ها برای استیضاح ترامپ

فوت احتمالی رییس جمهور ترکمنستان، انفجار در پتکیای افغانستان، سفر عمران خان به واشنگتن، انتقاد رسانه ای چین از هنگ کنگ، بحران مالی در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی وحضور ۹۹.۹۸ درصدی مردم کره شمالی در انتخابات محلی، از جمله مهم ترین تحولات سیاسی منطقه و جهان بوده است.

به گزارش ایمنا، برگزیده اخبار جهان، همچنین مرور تحولات خاص سیاسی منطقه طی بیست و چهار ساعت گذشته را می‌توانید در بسته خبری پیش رو مطالعه کنید:

تکذیب حمله پهپادی به مقر حشد الشعبی در شمال عراق

کمیته تحقیقات حشد شعبی درباره حمله پهپادی به پادگان حشد شعبی در استان صلاح الدین اعلام کرد که این حمله به وسیله یک پهپاد یا موشک صورت نگرفته بلکه صرفا یک آتش‌سوزی به خاطر مشکل داخلی بوده است.

بر اساس گزارشی از روزنامه الشرق الاوسط، این کمیته اعلام کرد، تحقیقاتی که انجام شد ثابت کرد که این انفجار یک حمله نظامی با یک پهپاد یا موشک نبوده بلکه صرفا یک آتش‌سوزی ناشی از سوخت جامد به خاطر یک مشکل داخلی بوده است.

در این تحقیق آمده است، که این اتفاق منجر به مرگ هیچ یک از اعضای حشد شعبی نشد.

حشد شعبی پیشتر کمیته‌ای متشکل از مدیریت امنیت، اطلاعات، موشک‌ها، مهندسی میدانی و کارشناسان مواد منفجره و پهپادها را به پادگان شهدا برای اطلاع یافتن از این حادثه فرستاده بود.

حضور ۹۹.۹۸ درصدی مردم کره شمالی در انتخابات محلی

رهبر کره شمالی در انتخابات محلی کشورش پای صندوق رای حاضر شد گفته شده که قریب به ۱۰۰ درصد مردم این کشور در این انتخابات شرکت کردند.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری فرانسه، به گفته ناظران، با توجه به نبود رقابت در میان کاندیداها، انتخابات در کره شمالی بیشتر یک تشریفات سیاسی است که به مقام‌های این کشور اجازه می دهد تا مدعی شوند یک رویداد مردمی برگزار شده در حالی که این امر بیشتر تقویت وفاداری به رژیم کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی تلقی می‌شود.

حضور ۹۹.۹۸ درصدی در انتخابات محلی امسال کره شمالی یک رشد ۰.۰۱ درصدی نسبت به آمارهای ثبتی در ۲۰۱۵ بود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز یکشنبه و همزمان با برگزاری این انتخابات گزارش داد، تنها کسانی که در سفر خارج از کشور یا در اقیانوس بودند، نتوانستند رای بدهند. حتی سالخوردگان یا آنهایی که بیمار بودند هم از طریق صندوق های آرای سیار،‌ رای دادند.

از سر گیری روند پرواز ها از آلمان به مصر

شرکت خطوط هوایی "لوفت‌هانزا" آلمان اعلام کرد که پس از تعلیق یک روزه پروازهای خود به قاهره که به دلایل امنیتی صورت گرفته بود، پروازهای خود به پایتخت مصر را از سر گرفته است.

بر اساس گزارشی از الیوم السابع، شرکت خطوط هوایی "لوفت‌هانزا" آلمان اعلام کرد: پرواز شماره LH۵۸۲ پس از حدود دو ساعت تاخیر از فرودگاه فرانکفورت این کشور به پرواز درآمد تا به مقصد مصر برسد.

قرار است که پرواز دیگری از این شرکت هواپیمایی آلمانی از شهر مونیخ در ساعت ۹ شب به وقت محلی به مقصد قاهره به پرواز درآید.

شرکت خطوط هوایی "لوفت‌هانزا" آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پروازهایش از دو فرودگاه مونیخ و فرانکفورت به قاهره در روز یکشنبه از سرگرفته شد.

تخریب منازل فلسطینیان توسط ارتش اسراییل

ارتش رژیم صهیونیستی در میان اعتراضات فلسطینیان و انتقادهای بین‌المللی ضمن محاصره منطقه وادی الحمص در قدس اشغالی، صبح امروز (دوشنبه) عملیات تخریب منازل مسکونی در این منطقه را آغاز و شش ساختمان و منزل متعلق به فلسطینی‌ها را در روستای صور باهر در جنوب قدس تخریب کرد.

بر اساس گزارشی از سایت شبکه روسیا الیوم، عملیات تخریب در کوی وادی الحمص شامل ۷۰ منزل و بیرون کردن حدود ۱۰۰ خانواده فلسطینی است. این منطقه در حال حاضر تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین است.

نیروهای اشغال‌گر همزمان با تخریب منازل شهروندان فلسطینی در وای الحمص مستقر شده‌اند و عملیات تخریب با مجوز دادگاه عالی اسرائیل آغاز شد.

حماده حماده، رئیس کمیته اهالی محله وادی الحمص به خبرگزاری معا گفت، نیروهای رژیم صهیونیستی چندین ساختمان متعلق به خانواده‌های فلسطینی را در محله محاصره کردند و مواد منفجر کار گذاشتند تا این ساختمان‌های را تخریب کنند.

حماده خاطرنشان کرد: خطر تخریب ۱۶ ساختمان محله را که شامل ۱۰۰ آپارتمان است، تهدید می‌کند، برخی از این آپارتمان‌ها در دست احداث هستند و در برخی افرادی ساکن هستند. این در حالی است که این ساختمان‌ها در منطقه "أ" تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین بوده و مجوز ساخت و ساز را از وزارت اداره محلی دریافت کرده‌اند اما اسرائیل اصرار بر تخریب آنها به بهانه نزدیکی‌اش به دیوار امنیتی دارد.

ترامپ: واشنگتن پست آزارم می دهد

رئیس‌جمهوری آمریکا از روزنامه واشنگتن پست بابت گزارشی درباره حمله لفظی وی به گروهی از زنان رنگین‌پوست کنگره انتقاد کرد و آن را نمونه‌ای از "آزار و اذیب رئیس جمهوری" توصیف کرد.

بر اساس گزارشی از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی با اشاره به تجمع کارولینای شمالی که اخیرا برگزار شد، نوشت: داستان واشنگتن پست درباره سخنرانی من در این تجمع و توئیت‌هایم با ذکر از منابعی ساختگی منتشر شده که اصلا وجود خارجی ندارند. تنها چیزی که مردم درباره آن صحبت می‌کنند، رکورد تعداد جمعیت و تشویق‌های زیاد نسبت به دموکرات‌هاست. ۲۰۲۰ خواهید دید.

ترامپ در یک توئیتر دیگر نوشت: نوشته‌های واشنگتن پست، آزار و اذیت رئیس جمهوری است. آمریکا را بار دیگر بزرگ کنیم.

ترامپ در این توئیت مشخصا ننوشت که اشاره‌اش به کدام داستان در واشنگتن پست است اما کاربران توئیتر به آن مطلبی اشاره کردند که باعث ناآرامی در داخل کاخ سفید شد، پس از آنکه ترامپ به گروهی از زنان رنگین‌پوست کنگره گفت "به همان کشورهای جرم‌خیز خود برگردید که از آن آمده‌اید."

بحران مالی در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی

ده‌ها سفیر رژیم صهیونیستی در سراسر جهان تهدید کردند، در پی بحران مالی شدیدی که وزارت خارجه این رژیم درگیر آن است، نمایندگی‌ها و دفاتر دیپلماتیک این رژیم را در قالب یک اعتصاب می‌بندند.

بر اساس گزارشی از شبکه روسیا الیوم، این گام بی‌سابقه در پی بحران مالی روزافزون وزارت خارجه این رژیم برداشته شده که از ژانویه درگیر آن است و ۸۳ سفیر و روسای دفاتر نمایندگی دیپلماتیک این تصمیم را امضا کرده‌اند.

سندیکای کارمندان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تمامی هیئت‌های دیپلماتیک اسرائیلی ظرف روزهای آینده در اعتراض به سیاست دولتشان در قبال این وزارتخانه اعتصاب می‌کنند.

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، این عریضه خطاب به سندیکای کارمندان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بوده و بین سفیران توزیع شده است.

در این عریضه درخواست برای تعطیلی نمایندگی‌ها مطرح شده و آمده است: ما با تاسف و ناراحتی شدید به سندیکای کارمندان پیشنهاد می‌دهیم که اوامر تعطیلی و توقف فعالیت نمایندگی‌های دیپلماتیک اسرائیل را در سراسر جهان صادر کند.

این عریضه تاکنون به امضای ۲۰ سفیر و سرکنسول رسیده که در میان آنها سفیران رژیم صهیونیستی در لهستان، فرانسه، کامرون، سنگاپور، اتریش، شیلی، اوکراین، غنا، هلند، کرواسی، اسلواکی و سرکنسولگری در هنگ‌کنگ هستند.

بودجه نظامی آلمان افزایش می یابد

وزیر دفاع جدید آلمان متعهد شد که بودجه نظامی این کشور را افزایش دهد.

آنِگرِت کرامپ کارن باوئر، وزیر دفاع جدید آلمان در گفت‌وگویی با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" اطلاع داد که قصد دارد تخصیص بودجه‌ای معادل دو درصد از اقتصاد آلمان به ارتش را در اولویت خود قرار دهد.

وی افزود: ما به روشنی به هدف دو درصدی ناتو متعهد شده‌ایم. می‌دانم که نمی‌توانیم یک روزه به این هدف برسیم اما مشخص است که بالاخره باید به آن عمل کنیم.

به گزارش روزنامه تلگراف، به نظر می‌رسد خانم کارن باوئر که به خاطر وفاداری‌اش به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به "مرکل کوچک" معروف است، با نخستین تعهدی که در مقام وزیر دفاع مطرح کرده، بر تنش‌های موجود در ائتلاف حاکم برلین بیفزاید.

به نظر می‌رسد وزیر دفاع تازه آلمان که چهارشنبه گذشته به این سمت منصوب شد، به این نتیجه رسیده است که تخصیص بودجه بیشتر به بخش نظامی تنها راه بهبود وضعیت تجهیزات ناکارآمد نظامی است و خشم آمریکا را نیز فرو می‌نشاند. آمریکا بارها از کشورهای عضو ناتو به ویژه آلمان خواسته، به هدف تخصیص دو درصد از تولید ناخالص داخلی به امور نظامی عمل کنند.

پافشاری دموکرات ها برای استیضاح ترامپ

گرچه تلاش هفته گذشته دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب قطعنامه استیضاح ترامپ با شکست مواجه شد، اما این دموکرات‌ها هنوز کوتاه نیامده‌اند و به تلاش خودشان برای طرح استیضاح ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارشی از پایگاه خبری هیل، رهبران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه گذشته تلاش برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را به تعویق انداختند اما این مساله موجب نشد تا قانونگذاران حامی استیضاح دست از تلاش بکشند و  تلاش‌های آنها با توقف کامل، هنوز فاصله بسیاری دارد.

تعداد دیگری از دموکرات‌ها نامشان را به لیست درخواست‌کنندگان استیضاح اضافه کردند و این تعداد به بیش از یک ‌سوم اعضای این حزب رسیده است. ال گرین، از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا که رای استیضاح هفته گذشته را به جریان انداخت، به بررسی مجدد این مساله تهدید کرده است.

استیو کوهن، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هم که مفاد استیضاح را در کنگره پیشین معرفی کرد، می‌گوید قصد تکرار این کار را دارد و احتمالا این اقدام بعد از تعطیلات طولانی ماه اوت انجام می‌دهد. کوهن به پایگاه هیل گفت: کل سال روی آن فکر کرده‌ام و موارد پیشینی که داشتیم دربرگیرنده تمامی مسائلی بود که او در نوامبر ۲۰۱۷ و در زمان فایل کردن این موارد مرتکب شده بود و گمان می‌کنم شامل مهمترین اقدامات قابل استیضاح او بوده باشد.  

ولید معلم در بلاروس

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه در سفری رسمی راهی بلاروس شد.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، ولید معلم، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه در پاسخ به دعوت ولادیمیر ماکی، وزیر خارجه بلاروس به این کشور سفر کرده است.

قرار است وزیر خارجه سوریه در جریان این سفر با تعدادی ار مسئولان برجسته بلاروسی دیدار کند و با آنها به بررسی راه‌های تقویت روابط دوجانبه میان این دو کشور دوست در زمینه‌های مختلف و نیز تبادل دیدگاه‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و مورد تورجه دو طرف بپردازد.

انتقاد رسانه ای چین از هنگ کنگ

یکی از رسانه‌های دولتی چین امروز (دوشنبه) حمله به دفتر نمایندگی این کشور در هنگ کنگ را که از سوی معترضان رخ داد، محکوم کرد.

خبرگزاری شینهوا در سرمقاله خود نوشت، این یک چالش رسواکننده و خشن علیه دولت مرکزی چین است و قابل تحمل نیست.

هزاران تن از معترضان در هنگ کنگ در مقابل دفتر نمایندگی چین روز یکشنبه دست به اعتراض زدند و به سمت آن تخم مرغ پرتاب کرده و بر روی دیوارهایش نقاشی‌های اعتراضی کشیدند. پلیس ضد شورش از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی برای متفرق کردن آنها استفاده کرد.

این خبرگزاری در ادامه سرمقاله خود آورده است: زمانی که آرم دفتر نمایندگی دولت فخیمه چین با چنین تصویر سیاهرنگی لکه‌دار می شود، این مساله باعث ایجاد درد، رنج و خشم می‌شود. این اقدامات غیرقانونی، برای مردم چین از جمله مردم هنگ کنگ قابل قبول نیستند. این خشونت‌های ادامه‌دار و تحریکات از سوی اشرار و نیروهای حامی آنها صورت گرفته است.

اعتراضات خشونت‌بار و گاهی صلح طلبانه در هنگ کنگ در پی مطرح شدن لایحه استرداد مظنونان به چین برای دادگاهی و محاکمه علیه مدیر اجرایی این دولت‌شهر از یک ماه قبل آغاز شده و هنوز هم ادامه دارند. معترضان می‌گویند، این لایحه استقلال سیستم قضایی این منطقه را زیر سوال می‌برد.

سفر عمران خان به واشنگتن

رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر پاکستان امروز (دوشنبه) برای نخستین بار در واشنگتن با یکدیگر دیدار می‌کنند.

بنا بر گزارش‌ها دونالد ترامپ قصد دارد عمران خان را به نبرد علیه گروه‌های تروریستی و حمایت از روند صلح افغانستان ترغیب کند.

نخستین سفر عمران خان به واشنگتن در مقام نخست‌وزیر کشورش امروز (دوشنبه) صورت می‌گیرد.نخست‌وزیر پاکستان قرار است با مقام‌های وزارت دفاع، انرژی و خزانه‌داری نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

دیدار رهبران دو کشور آمریکا و پاکستان در حالی صورت می‌گیرد که روابط واشنگتن و اسلام‌آباد بر سر مسائل مختلف، از جمله افغانستان و بحرانی که دهه‌هاست در آن ادامه دارد، با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو بوده‌است.

دونالد ترامپ در دی ماه ۱۳۹۶ در توئیتر خود نوشته بود، ایالات متحده ظرف ۱۵ سال گذشته «به شکل احمقانه» بیش از ۳۳ میلیارد دلار کمک در اختیار پاکستان قرار داده؛ حال آن که از آنچه اسلام‌آباد تعهد کرده بود هیچ عایدی نداشته است.

انفجار در پتکیای افغانستان

در پی انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در ولایت پکتیای افغانستان، چهار تن از جمله فرمانده پلیس شهرستان زرمت‌ جان باختند.

عبدالولی سهی، معاون والی پکتیا به آناتولی گفت: تروریست‌ها یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده را در نزدیکی بیمارستان گردیز منفجر کردند که در پی آن چهار تن از جمله عزیز احمد، فرمانده پلیس شهرستان زرمت و راننده وی جان خود را از دست دادند.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. در یک ماه اخیر اقدامات و حملات خشونت‌آمیز در افغانستان شدت یافته است.

فوت احتمالی رییس جمهور ترکمنستان

برخی منابع خبری گزارش‌های تأییدنشده‌ای منتشر کرده‌اند که بر اساس آن، رئیس‌جمهوری ترکمنستان درگذشته است.

خبرگزاری اسپوتنیک در بخش فارسی خود خبر درگذشت قربانقلی بردی‌محمدوف، رئیس‌جمهوری ترکمنستان را به نقل از «اصلان روبایف، دانشمند سیاسی و مدیر مرکز نظارت بر مشکلات اوراسیا» منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، او گفته که بردی‌محمدوف در جریان سپری کردن تعطیلاتش درگذشته است. مراجع رسمی در ترکمنستان تاکنون این خبر را رد یا تأیید نکرده‌اند.

در همین حال، سفیر ترکمنستان در قرقیزستان خبر درگذشت بردی‌محمدوف را تکذیب کرده است.

کد خبر 383281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.