تاثیر نمک بر کاهش فشار خون را تکذیب می‌کنیم

مسئول بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: خوردن نمک دریایی از سوی مرکز بهداشت توصیه نمی‌شود زیرا این نمک سرطان‌زا است.

مهشید احمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برخی اظهارات مبنی بر تاثیر مثبت نمک دریایی بر فشارخون اظهار کرد: برخی بر این باورند نمک فشار خون را بالا نمی‌برد، این موضوع به طور قوی تکذیب می‌کنیم زیرا هیچ نوع نمک سدیم برای فشارخون مناسب نیست.

وی در پاسخ به اینکه چرا بزرگان دینی توصیه زیادی به خوردن نمک داشتند، اظهار کرد: این موضوع برای منطقه عربستان است و برای میکروب کشی و به علت گرمی هوا و تعریق بوده است، اما الان به مرور زمان وضعیت فرق کرده، شرایط اقلیمی کشور ما نیز مانند عربستان نیست و این جزء مواردی است که باید توسط علما بازبینی شود.

مسئول بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت اصفهان ادامه‌داد: در گذشته مصرف نمک کمتر بوده و این میزان نمک در مواد غذایی نبوده است اما در رژیم غذایی فعلی نمک زیادی توسط افراد مصرف م‌شود.

وی در خصوص توصیه برخی به خوردن نمک‌های دریایی اضافه کرد: این نوع نمک‌ها نه تنها برای فشارخون ضرر دارد بلکه به شدت سرطان‌زا است و فرد را دچار انواع بیماری‌ها می‌کند.

احمدیان خاطر نشان کرد: هر نمک سدیمی برای فشار خون ضرر دارد اما نمک پتاسیم برای فشار خون مناسب است که البته این نمک در بازار به ندرت یافت می‌شود.

کد خبر 383187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.