امتیاز دبیرخانه دائمی "شهر دوستدار سالمند" به اصفهان واگذار شد

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: راه‌ندازی دبیرخانه دائمی "شهر دوستدار سالمند" با دستور سازمان ملل به شهرداری اصفهان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی رشیدی، ظهر امروز (یکشنبه) با حضور در هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ضمن قدردانی از اعضای این شورا به دلیل حمایت از برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اعضای شورای شهر اجرای طرح منزلت است که باید اعلام کنم طرح حمایت از سالمندان از سوی معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان به سازمان ملل ارسال و پذیرفته شد.

وی افزود: بر این اساس سازمان ملل راه‌اندازی دبیرخانه دائمی شهر دوستدار سالمند را به اصفهان واگذار و شهردار اصفهان را نیز به عنوان ریاست این دبیرخانه معرفی کرده است.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: راه‌اندازی این دبیرخانه ردیف اعتباری دارد و معاون فرهنگی شهردار اصفهان نیز به دفتر سازمان ملل برای پیگیری این امر دعوت شده است.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان "محله عمودی" را از برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در تابستان امسال اعلام کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای درگیر کردن ۵۰۰ خانواده در این طرح را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه برنامه "محله عمودی" در مناطق مرتفع شهر اصفهان و در هشت محور اجرا می‌شود، ادامه داد: یکی از دغدغه‌هایی که همواره مورد نظر معاونت اجتماعی بوده محیط زیستی است و با توجه به امضای سند اقدام مشترک محیط زیستی بین اداره کل حفاظت محیط زیست، شورای شهر و شهرداری اصفهان پیوست محیط زیستی برای همه برنامه‌های معاونت فرهنگی تعریف شده است.

رشیدی در خصوص اجرای برنامه "کلاس شهر" نیز گفت: این برنامه پس از یک سال کار کارشناسی تعریف شده است و با آغاز سال تحصیلی ۴۰ مدرسه درگیر این برنامه خواهند شد.

وی اضافه کرد: طی یک سال کار کارشناسی تمام مولفه‌های شهروندی از کتاب‌های درسی استخراج شد و در این طرح ۴۰ معلم با شهرداری همکاری خواهند کرد و برای این امر تفاهمنامه‌ای با آموزش و پرورش امضا خواهیم کرد.

کد خبر 382415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.