خواهرم! حجاب تو کوبنده‌تر از سرخی خون من است

وصیت‌نامه‌های شهدا، مخزن توصیه‌های اخلاقی، اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و... هستند، توصیه‌هایی که اخلاق و سبک زندگی آن‌ها را نشان می‌دهند، سبک زندگی کسانی که توسط خدا انتخاب شدند و اکنون نزد پروردگار خود روزی می‌خورند؛ چراکه قرآن کریم فرموده‌اند «و هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند.»

به گزارش ایمنا، در میان این توصیه‌ها، بیشترین موضوعاتی که به چشم می‌خورد، حفظ بیت‌المال، تلاش در جهت حراست از انقلاب اسلامی ایران، اطاعت و پشتیبانی از ولایت فقیه، حفظ حجاب و عفاف و نیز مسائل اجتماعی دیگری چون تربیت صحیح فرزندان، صبر زینب‌وار مادران و همسران شهدا و... است.

قطعا جمله «خواهرم! حجاب تو کوبنده‌تر از سرخی خون من است» را همه ما شنیده‌ایم، جمله معروفی که مربوط به یک شهید نیست، بلکه می‌توان گفت که صدها شهید عبارتی با این مضمون را در وصیت‌نامه خود مرقوم کرده‌اند.

برخی افراد می‌گویند که چرا آن‌قدر که به موضوع حجاب در وصیت‌نامه‌های شهدا پرداخته می‌شود، به توصیه‌های دیگر آن‌ها نظیر حفظ بیت‌المال توجهی نشده و در برابر فساد اقتصادی برخی مسئولان و آقازاده‌ها سکوت می‌شود؛ این در حالی است که هیچ‌کس در برابر عمل به وصیت شهدا سکوت نکرده است و عمل نکردن به توصیه‌های آن‌ها که برگرفته از اعتقادات دینی و ملی ماست، وظیفه‌ای است که همه موظفیم به سهم خود به آن عمل کنیم و این توجیه مناسبی نیست که اگر مسئول یا آقازاده‌ای فساد اخلاقی یا اقتصادی دارد، ما هم به آرمان‌های شهدا پشت کنیم؛ هرچند که فساد آن‌ها با سوءاستفاده از فرهنگ و نام شهدا باشد که در این صورت هم ما باید با بصیرت خود، راه را از چاه تشخیص دهیم.

حال بیاییم با نگاهی کوتاه به وصیت‌نامه‌های برخی از شهدای دوران دفاع‌مقدس و شهدای مدافع حرم، کمی به فکر فرو رویم که چرا در جامعه‌ای که این همه چراغ هدایت وجود دارد، باید معضلی به‌نام بدحجابی گریبان‌گیر فرهنگش باشد و چرا به خود تعهد نمی‌دهیم که در برابر خون شهدا به اندازه خودمان مسئول هستیم.

حفظ حجاب از خون هر شهیدی ارزشش بیشتر است

امیر سرلشکر شهید «موسی نامجوی»: خواهرم! یک توصیه به تو دارم و آن این است تو باید درس آزادگی و زندگی کردن را از حضرت زینب کبری و فاطمه (س) یاد بگیری، حجاب را رعایت کن، حجابت را حفظ کن زیرا که حفظ حجاب از خون هر شهیدی ارزشش بیشتر است.

حجاب اسلامی داشته باشید و آن را به همه گوشزد کنید

سردار شهید «یدالله کلهر»: شما خواهران مهربانم، زینب‌گونه باشید و مانند زینب پیام شهدا و برادر کوچک خود را به همه جا برسانید و مبادا گریه کنید که دشمن از این گریه کردن‌ها خوشحال خواهد شد و حجاب اسلامی داشته باشید و آن را به همه گوشزد نمایید.

خواهرم! نگذار به اسم آزادی، با تو همانند شئ رفتار کنند

شهید «علی‌رضا ملازاده»: شهید وقتی که غرق در خون می‌شود فریاد برمی‌آورد «خواهرانم حجاب شما از خون من رنگین‌تر است»، من اکنون نیز فریاد برمی‌آورم «خواهرم حجابت را، حجابت را حفظ کن. تن پوش و لباست را حفظ کن. خواهرم نگذار پوشش را از تو بگیرند، نگذار به اسم آزادی زن، با تو و دیگر خواهرانم همانند شئ رفتار کنند. این فریاد از اعماق قلبم است.

دین خودمان چه کم دارد که از غرب و شرق بی‌دین تقلید می‌کنید

شهید «مسعود عظیمی»: تو ای خواهر مگر این دین عزیز خودمان چه کم دارد که از این غرب و شرق بی‌دین تقلید می‌کنید. شما از الگوهایی مانند حضرت زهرا و زینب (س) راه و روش زندگی را یاد بگیرید، مگر حجاب باعث وقار یک زن نمی‌شود؟ مگر باحیا بودن جلوی فساد را نمی‌گیرد؟ زنی که با آداب حضرت زینب و زهرا (س) آشنا باشد، جامعه‌ای را به وجود می‌آورد که از همه نظر نمونه می‌شوند. از شما می‌خواهم که این انقلاب را به هر طریقی که می‌توانید حفظ کنید، هرچند این انقلاب به دست خداوند حفظ می‌شود. اگر ما در نهضت این انقلاب شرکت کردیم و خود را به کاروان آن رسانیدیم رستگار می‌شویم، وگرنه خداوند به داد ما برسد.

خواهرم! بدان تفنگی که دست من است چادری است بر سر تو

شهید «حسین شعبانی‌پور»: خواهرم حجاب تو سنگری است که آغشته به خون من است، بدان تفنگی که دست من است چادری است بر سر تو، اگر میل به حفظ اسلام داری چادرت را حفظ کن. دوستان عزیز اراده ما در جنگ نه تنها از ویتنامی‌ها کمتر نیست، بلکه بیشتر است و نه استقامت شما کمتر از مردم هند در جهت مبارزه با انگلستان و نه استعداد شما از ژاپن، به خود آئید.

نگذارید اصل حجاب در جامعه اسلامی کم‌رنگ شود

شهید «هادی صدقیان»: نگذارید اصل حجاب در جامعه اسلامی کم رنگ شود؛ به خصوص عفت و پاکدامنی گسترش پیدا کند تا فحشاء و منکرات کمتر و کمتر شود.

خواهران با حفظ حجاب خود اسلام را زنده نگه داشته‌­اند

شهید «علی‌رضا حسینی»: خواهران گرامی! از شما می‌خواهم با حفظ حجاب و رعایت عفاف در پشت جبهه‌ها، جهاد اکبر کنید و با توطئه­‌های شوم کافران ملحد بجنگید. این خواهران مبارز هستند که با حفظ حجاب [خود]، دین اسلام را زنده و پا بر جا نگه داشته‌­اند و این راه را می­‌توانند مانند حضرت زینب (س) با صلابت ادامه دهند.

حجاب از بمب‌های اتمی و نوترونی هم خطرناک‌تر است

شهید «یعقوب شرافت»: خواهران من! حجاب را به شما توصیه می‌کنم مانند عروسک نباشید؛ این حجاب شما بزرگترین سلاح شماست حتی از بمب‌های اتمی و نوترونی هم [برای دشمن] خطرناک‌تر است؛ پس حجاب‌تان را حفظ کنید.

نگذارید خون شهدا پایمال شود

شهید «حسن ایرانمنش»: از شما می‌خواهم که با کسانی که با انقلاب ضد هستند گفت‌وگو نکنید و کسانی که حجاب اسلامی را ندارند رابطه را قطع کنید که آنان مشرک به خدا هستند و نگذارید خون شهدا پایمال شود، نگویید همسایه است زشت است، کسی که نماز نخواند و کاری به اسلام نداشته باشد، حجاب را رعایت نکند با آنها حرف زدن هم خوب نیست بلکه گناه دارد و از شما می‌خواهم به این حرف‌ها عمل کنید.

خون‌های بسیاری برای حفظ چادر بر زمین ریخته شده است

شهید مدافع حرم «مهدی ایمانی فردوئی»: توصیه من به فرزندانم طبق فرموده صُلحا ترک معصیت و انجام فرایض دینی و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام است. مطمئنم پسرانم متدین، ولایتی و مفید برای نشر احکام دین و دخترم با عفت و حجاب خود با چادر، دل حضرت زهرا (س) را شاد می‌کند. بدان که برای این چادر که هدیه حضرت زهرا (س) است، خون دلها خورده شده و خون‌های بسیاری برای حفظ آن بر زمین ریخته است.

کد خبر 382307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.