مشارکت ۱.۵ میلیون اصفهانی در کمپین ملی فشار خون

معاون بهداشتی دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان گفت: از حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال در استان اصفهان یک میلیون و ۵۳۰ هزار نفر در کمپین ملی فشارخون شرکت کردند که این آمار از پیش بینی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری ما بیشتر بود.

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه استقبال مردم استان اصفهان در کمپین ملی فشارخون بیش از حد انتظار بوده است، اظهار کرد: از حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار جمعیت بالای ۳۰ سال در استان اصفهان یک میلیون و ۵۱۰ هزار نفر در کمپین ملی فشارخون شرکت کردند که این آمار از پیش بینی یک میلیلون و ۲۰۰ هزار نفری ما بیشتر بود.

وی با اشاره به مشارکت بیشتر مردان در این کمپین افزود: باعث خوشحالی است که بیش از ۶۰ درصد مراجعه کنندگان آقایان هستند زیرا آقایان معمولا به بیماری‌ها و درمان توجه زیادی نمی‌کنند، اما حضور پررنگ آنها در کمپین ملی فشارخون  جالب توجه بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه افراد بالای ۶۰سال بیشتر در معرض ابتلا به فشارخون هستند، اضافه کرد: هر چه سن بالاتر می‌رود احتمال فشارخون بیشتر می‌شود اما تنها ۱۵ درصد افرادی که در کمپین ملی فشارخون شرکت داشتند بالای ۶۰ سال بودند و بقیه بین ۳۰ تا ۶۰ سال بوده اند.

حیدری با بیان اینکه بیشتر افراد مراجعه کننده بین ۳۰ تا ۴۰ سال بودند، اضافه کرد: ۳۱درصد ۴۰-۳۰سال، ۲۴ درصد ۵۰-۴۰ سال ،۱۱ درصد ۶۰-۵۰ سال و سایر مراجعه کنندگان نیز افزاد کمتر از ۳۰ سال بوده اند که جامعه هدف ما نیستند.

وی فشار حد معمول را ۱۲روی هشت اعلام کرد و گفت: 40 درصد افراد مراجعه کننده به مراکز سنجش فشار خون دارای فشار خون پایین و ۴۲ درصد در معرض فشارخون بالا  قرار دارند و ۱۸ فشار نرمال داشته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: همچنین باید توجه داشت که هشت هزار نفر از مراجعه کنندگان به مراکز سنجش فشار خوت دارای شرایط اورژانسی بوده‌اند.

کد خبر 381914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.