در دولت های قبل به زاینده رود ظلم شده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت های قبل نه تنها به زاینده رود ظلم شده بلکه اگر به آن توجه نشود قطعا مشکلات زاینده رود ۱۴ استان کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناهید تاج الدین شامگاه -یکشنبه ۱۶ تیرماه- در همایش شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران بخش مرکزی اصفهان اظهار کرد: در این سه سال و اندی که از این دوره مجلس گذشته اگرچه مهمترین چالش اصفهان موضوع آب و زاینده رود بوده، اما همواره تلاش کردیم بیشترین وقت خود را برای حل مشکلات شرق استان بگذاریم و این دو موضوع را به طور جدی دنبال کردیم.

وی با اشاره به وجود همدلی بیشتر نمایندگان این دوره نسبت به ادوار گذشته افزود: اگر به مشکلات روستاها توجه نکنیم حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی افزایش یافته و در پی آن امنیت استان به خطر می افتد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود سه شهر و ۱۸۰ روستا در بخش مرکزی تصریح کرد: تمام تلاش خود را کردیم که به روستاهای این بخش سرکشی کنیم و از نزدیک مشکلات آنها را ببینیم که تا حدودی این کار را انجام دادیم و از برخی روستاهای دور دست شرق که دورترین آنها ۱۸۰ کیلومتر با مرکز فاصله داشت، به همراه برخی مسئولین بازدیدهایی انجام شد و مشکلات آنها را بررسی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان تنها میدان نقش جهان و چهارباغ نیست، اظهار کرد: اگرچه همان نقاط مرکزی اصفهان هم مشکلات بسیاری دارند اما به واقع شرق اصفهان با چالش های عدیده ای مواجه است تا حدی که حتی برخی مسئولین کشوری هم گفته های ما را از این مناطق باور نمی کنند و در سفر اخیر معاون وزیر بهداشت وقتی به قسمت انتهایی زاینده رود و شهر های کویری رفته و مشکلات بهداشتی آنجا را دیده بودند، گفتند اگر دوربین ها نبود به واقع برای مردم شرق اصفهان گریه می کردم.

تاج الدین با اشاره به لزوم کمک های بیشتر به مناطق شرق اصفهان تصریح کرد: علاقمندیم از مسیر قانونی از محل تسهیلاتی که اصفهان دارد به شرق کمک کنیم و پیگیری کمک شهرداری تهران و اصفهان به مناطق شرقی استان در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه در دولت های قبل به زاینده رود ظلم شده است، افزود: نه تنها به زاینده رود و اصفهان که به فلات مرکزی ظلم شده است، حتی به تهرانی ها هم ظلم شده است چرا که اگر گاوخونی خشک شود ۱۴ استان کشور درگیر مشکلات عدیده ای خواهند شد و باید پایتخت نشینان، حتی به خاطر خودشان به فریاد تالاب گاوخونی برسند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت توجه به زنان در مناطق شرق اصفهان گفت: بهتر است نگاه ویژه تری به مشکلات زنان در مناطق خود داشته باشید و باغ های بانوان را برای آنها تجهیز کنید و تسهیلات بیشتری را به این قشر از جامعه اختصاص دهید.

کد خبر 381698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.