سالهاست مردم شرق اصفهان مظلوم واقع شده‌اند/آب را برای تالاب گاوخونی می‌خواهیم

شهردار اصفهان گفت: سال‌ها است که شرق اصفهان مظلوم واقع شده چراکه در گذشته تمامی نخاله‌ها و زباله‌ها را در این محور رها می‌کردند تا جایی که امروز به صورت روزانه ۱۰۰۰ تن زباله در شرق فرآوری و متاسفانه ۴۰۰ تن آن نیز دفن می‌شود که این موضوع خود بر هم زننده اکوسیستم محیط زیست است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در همایش شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران بخش مرکزی اصفهان اظهار کرد: امروز روز شهرداری ها و دهیاری‌ها را بهانه قرار دادیم تا چاره‌ای برای گره‌های کور محلات و مناطق شهر بیندیشیم.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ هزار روستا در استان اصفهان وجود دارد، افزود: اگرچه علاقمند به حضور در همه شهرها و روستاهای استان هستیم، اما نمی‌توانیم به همه این شهرها و روستاها سرکشی کنیم پس باید چنین مراسمات و همایش‌هایی را فرصت طلایی برای رفع چالش‌ها و مشکلات این شهرها و روستاها بدانیم.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه مهمترین محور فعالیت‌های خود را در شرق اصفهان دیده‌ایم، اظهار کرد: سال‌ها است که شرق اصفهان مظلوم واقع شده چراکه در گذشته تمامی نخاله‌ها و زباله‌ها را در این محور رها می‌کردند تا جایی که امروز به صورت روزانه ۱۰۰۰ تن زباله در شرق فرآوری و متاسفانه ۴۰۰ تن آن نیز دفن می‌شود که این موضوع خود بر هم زننده اکوسیستم محیط زیست است.

وی با بیان اینکه مسیر گذر شرق باید ۱۵ سال قبل خاتمه می‌یافت، افزود: اولین گام راهسازی در روزهای آینده با تکمیل گذر شرق آغاز می‌شود که تکمیل این گذر به معنای آبادانی، ایجاد زیرساخت و دسترسی به مسیر هموار، کاهش تصادفات و مصرف سوخت است.

نوروزی با اشاره به حلقه حفاظتی اصفهان گفت: اعتبار یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال برای احداث مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح نصف جهان، ۱.۵ کیلومتری با ارتفاع ۱۵ متر و گذری با پنج پل در کنار کارخانه قند ایجاد می‌شود که این خود انتقال آبادانی به این منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد این بزرگراه مسیر دسترسی را کوتاه می‌کند، تصریح کرد: اتوبان همت باید به سیتی سنتر وصل شود و این کار حلقه ای ایجاد می کند که جرقویه، براآن و بهارستان را به سمت شیراز هدایت می‌کند که تحقق این مهم رفاه و آبادانی برای مردم فراهم خواهد کرد.

شهردار اصفهان با تاکید بر لزوم توجه به معیشت و رفاه زندگی مردم گفت: مهمترین مسئله امروز اصفهان آب است و آب را نه برای کشاورزی یا آبادانی که آب را برای تالاب گاوخونی می‌خواهیم چرا که اگر آب به این تالاب نرسد قطعا تمام کشور به خطر خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه ریزگردهای سمی نه تنها ورزنه، زیار و اصفهان بلکه دلیجان، قم و پایتخت را درگیر می‌کند، اظهار کرد: هر کس که احساس مسئولیت می‌کند و موضوع آب زاینده رود را یکی از مهم‌ترین مسایل کشور می‌داند باید برای تحقق آن تلاش کند.

نوروزی با تاکید بر اینکه مخالف چرخش آب در مسیر ۱۲ کیلومتری بودیم، تصریح کرد: قبلا هم گفته بودیم که آب زاینده رود را باید در تمام مسیر از ابتدا و در سرچشمه تا انتهای آن را داشته باشیم که امیدواریم با وحدت به هدف‌های بلندی برسیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه یک جامعه قدرتمند و توانمند بهتر می‌تواند مشکلات خود را رفع کند، افزود: باید با برگزاری چنین جلساتی با حضور مسئولان و نمایندگان استان بتوانیم در این شرایط سخت خدمت ارزنده‌ای به مردم ارائه دهیم.

کد خبر 381695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.