احداث شهرک پوشاک همزمان با سفر رییس جمهور به اصفهان

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شروع عملیات احداث شهرک پوشاک در اصفهان همزمان با سفر رییس جمهور، گفت: پیش بینی می شود با ایجاد بالغ بر ۱۲۰ هزار شغل مستقیم در سال حدود پنج میلیارد دلار کالا در این شهرک تولید شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در نخستین نشست تخصصی صنایع نساجی، پوشاک و فناوری های وابسته اصفهان اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل برای حمایت از صنعت پوشاک را دارد و برای آنچه در عرصه قانون گذاری یا نظارتی باید انجام شود آماده حمایت هستیم.

وی با بیان اینکه جامعه به محصولات صنعت پوشاک نیازمند است، افزود: اعتقاد داریم این صنعت می تواند شروع راه اقتصاد مقاومتی باشد چرا که گذشته صنعت نساجی و پوشاک در اصفهان گذشته پرافتخاری بوده است که هنوز هم کارخانه های گذشته این صنعت در شهر اصفهان حضور دارند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تاثیرات مثبت این صنعت و کارگران آن در دفاع مقدس، تصریح کرد: کارخانه هایی مانند بهریس، وطن امروز یا پارس فاستون از نمونه های این واحدها هستند که از گذشته به دلیل عدم حمایت یا عدم واگذاری صحیح زمین های آنها تفکیک و غیرفعال شدند.

وی با اشاره به موفقیت واحدهای کوچک صنعت نساجی و پوشاک در اصفهان اظهار کرد: شهرک پوشاک با داشتن دسترسی مناسب و حضور همه زنجیره های نساجی و پوشاک با فناوری روز احداث خواهد شد که زمین آن در محور آزادگان به طور رایگان درنظر گرفته شده و برای دسترسی بهتر در کنار ایستگاه مترو و اتوبوس خواهد بود.

حاجی با اشاره به اینکه شروع عملیات این شهرک همزمان با سفر رییس جمهور به اصفهان خواهد بود، تصریح کرد: پیش بینی می شود با ایجاد بالغ بر ۱۲۰ هزار شغل مستقیم در سال حدود پنج میلیارد دلار کالا در این شهرک تولید شود که برای این میزان کالا بازار فروش کشور و دیگر کشورها می تواند در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه صنعت پوشاک باید سبقه گذشته خود در اصفهان را به دست آورد، افزود: اساسی ترین معضلی که با آن روبرو هستیم افزایش نقدینگی است تا حدی که خلق پول توسط بانک ها و موسسات دولتی همواره در حال اتفاق افتادن است در آماری میزان سود داده شده بانک ها به سپرده های افراد در یک مقطع زمانی کوتاه بالغ بر ۲۶۰ هزارمیلیارد تومان بوده در حالی که سود به دست آمده آنها از محل وام های داده شده به افراد تنها ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است که مسئولان بانکی باید جلوی روند افزایش نقدینگی را بگیرند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی افزود: ۷۰ درصد سپرده های بانک ها توسط یک درصد افراد جامعه سپرده گذاری شده و بر اساس تحقیقی در مورد افزایش خلق پول مشخص شد نرخ تولید ناخالص کشور از سال ۵۴ تاکنون تنها ۲.۲ درصد افزایش داشته است که این به هیچ وجه پیام مثبتی نیست.

وی در خصوص توزیع یارانه ها گفت: بخش عمده ای از یارانه های داده شده غیرنقدی ناعادلانه بوده است. در سال ۹۷ یارانه پنهان و آشکار کشور ۸۲۴ هزار میلیارد تومان و تنها ۳۶ هزار میلیارد تومان آن یارانه نقدی بوده و تنها یارانه نقدی درست توزیع شده اما حدود ۸۰۰ میلیارد آن به نحوی توزیع شده که برخی افراد ۲۸ برابر دیگران از این یارانه استفاده کرده اند.

حاجی با اشاره به لزوم نظارت بیشتر ستاد تنظیم بازار گفت: این ستاد باید قیمت اقلام و اجناس را ساماندهی کند چرا که یکی از بزرگترین موانع فعالیت اقتصادی افزایش قیمت ها بدون هماهنگی و عدم ثبات در قیمت ها است بنابراین باید روند بی ثباتی قیمت ها در کشور را پایان یا کاهش داد.

کد خبر 381553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.