جلسه عکاسی ترامپ و اون

کشورهای جهان، در بیست و چهار ساعت گذشته شاهد تحولات مختلفی بوده‌اند، از مهمترین آن‌ها می‌توان به استقبال گوترش از دیدار ترامپ و اون، هشدار پلیس اروپا درباره توسعه تروریست در اروپا، جلسه عکاسی ترامپ و اون و حمایت مردمی از وزیر دادگستری در برزیل اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اخبار جهان در بیست و چهار ساعت گذشته، همچنین مرور تحولات خاص سیاسی در عرصه بین الملل را می‌توانید در بسته خبری "جهان سیاست" مطالعه کنید:

استقبال گوترش از دیدار ترامپ و اون

کیم جونگ اون

سخنگوی سازمان ملل گفت، آنتونیو گوترش از دیدار رهبران آمریکا و کره‌شمالی و از سرگیری گفت‌وگوها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ استقبال می‌کند.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی یکشنبه در منطقه غیر نظامی شده دو کره با یکدیگر دیدار کردند و حدود یک ساعت در "خانه آزادی" واقع در طرف کره‌جنوبی ملاقات خصوصی داشتند. ترامپ همچنین به خاک کره‌شمالی قدم گذاشت و اولین رئیس‌جمهوری در آمریکاست که چنین اقدامی انجام داد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در سخنانی گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از نشست پانمونجوم با حضور رهبران جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی)، جمهوری کره (کره‌جنوبی) و ایالات متحده و خصوصا از اعلام خبری مبنی بر اینکه آمریکا و پیونگ‌یانگ گفت‌وگوها در سطح کاری را از سر می‌گیرند، استقبال کرده است.

بر اساس این بیانیه، دبیرکل سازمان ملل از تلاش‌های طرفین برای "برقراری روابط جدید برای صلح پایدار" و خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره حمایت می‌کند.

مذاکرات کیم و ترامپ سومین ملاقات، پس از وقفه‌ای طولانی است. این رهبران در نشست تاریخی ژوئن ۲۰۱۸ در سنگاپور روی خلع سلاح هسته‌ای توافق کردند. دور بعدی مذاکرات ماه فوریه در ویتنام برگزار شد، با این حال این جلسه بدون توافق و بسیار زود به پایان رسید.

حمله تک تیراندازان در خارطوم

یک مقام ارشد نظامی سودان اعلام کرد، تک‌تیراندازان ناشناس روز -یک‌شنبه- همزمان با تظاهرات ده‌ها هزار تن در پایتخت این کشور، به سمت افراد شلیک کردند.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری رویترز، محمد داگالو، معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد، تک‌تیراندازان ناشناس دست‌کم پنج غیر نظامی و سه نیروی شبه‌نظامی وابسته به حکومت را هدف قرار دادند.

با این حال، این مقام نظامی سودان از بیان این که در پی این رویداد چه تعدادی جان باختند، خودداری کرد.

داگالو گفت: ما از این وضعیت ناخرسند هستیم و می‌خواهیم همه چیز تحت کنترل در آید. او تأکید کرد: تک‌تیراندازانی که به مردم شلیک می‌کنند، پای میز محاکمه کشانده خواهند شد.

کره شمالی دیدار با ترامپ را تاریخی خواند

ترامپ اون

امروز (دوشنبه) کره جنوبی اعلام کرده است که امیدوار دارد پس از دیدار اخیر رهبر این کشور با دونالد ترامپ، بتوانند گفت‌وگوی میان دو کره را از سر بگیرند. این روابط در تنگنای مذاکرات هسته‌ای واشنگتن و پیونگ یانگ، متوقف شده بود.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی امروز اعلام کرده است که دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، "تاریخی" بوده است. روز شنبه پس از دعوت توئیتری ترامپ به برگزاری این دیدار، دیروز این ملاقات انجام گرفت.

ترامپ و اون، در منطقه غیر نظامی بین دو کره احوال‌پرسی کردند و سپس ترامپ، به عنوان اولین رئیس‌جمهور آمریکایی، برای مدتی کوتاه در خاک کره شمالی پا نهاد.

ترامپ به رهبر کره شمالی اعلام کرد که قبول درخواست اون مبنی بر قدم گذاشتن در خاک کره شمالی، برایش یک افتخار است.

به گفته خبرگزاری مرکزی کره شمالی، دو رهبر بر سر پیشبرد مذاکرات هسته‌ای و ایجاد نقطه عطفی در مورد خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره، توافق کرده‌اند.

شین بوم چول، یکی از تحلیلگران مؤسسه مطالعاتی سیاسی "آسان" در کره جنوبی، معتقد است که هدف اون از انجام این دیدار، بازیابی موقعیت خود پس از ناکامی در مذاکرات هانوی با ترامپ است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لی سانگ مین، سخنگوی وزارت اتحاد دو کره در کره جنوبی و مسئول امور کره شمالی، اعلام کرده است که دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون می‌تواند به مذاکرات هسته‌ای حیات دوباره ببخشد و درهای گفت‌وگو و همکاری را بین دو کره بگشاید.

پس از ناکامی مذاکرات ماه فوریه بین ترامپ و اون بر سر خلع سلاح کره و باقی ماندن تحریم‌های آمریکا علیه این کشور، کره شمالی روابط دیپلماتیک خود را با کره جنوبی کاهش داد.

کره شمالی ضمن انجام تست موشک کوتاه برد، خواستار کاهش همکاری سئول و واشنگتن و ادامه همکاری‌های اقتصادی بین دو کره شده بود.

سخنگوی وزارت اتحاد دو کره افزود که روابط بین دو کره از زمان نشست هانوی که بین ترامپ و اون برگزار شد، ساکن باقی مانده است اما دولت کره جنوبی همواره تلاش کره است تا راه گفت‌وگو و همکاری را با کره شمالی باز نگه دارد.

وی افزود: "به دلیل احتمال بالای مذاکره هسته‌ای آمریکا و کره شمالی، دولت کره جنوبی تلاش خواهد کرد تا چرخه‌ای بین روابط دو کره، انهدام تأسیسات هسته‌ای کره شمالی و روابط کره جنوبی و آمریکا، ایجاد کند".

دیدار دیروز ترامپ و اون در مکانی که ۶۶ سال پیش پیمان ترک مخاصمه دو کره در آن امضا شده بود، سومین دیدار این دو رهبر بود.

به گفته خبرگزاری مرکزی کره شمالی، ترامپ و اون توافق کرده‌اند که مذاکرات هسته‌ای از سر گرفته شود و رضایت بالای خود را از نتیجه دیدارشان اظهار نموده‌اند.

این پایگاه خبری اعلام کرده است که اون، هنگام همراهی کردن ترامپ توسط مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، "احوال‌پرسی گرمی" با وی انجام داده است. رئیس‌جمهور کره جنوبی، ترامپ را تا منطقه پانمونجوم همراهی کرد اما در دیدار مذکور شرکت نکرد.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، از ارائه نظر درخصوص اینکه آیا سئول نقشی در هماهنگی دیدار ترامپ و اون داشته است، امتناع کرده است.

سال گذشته، "مون جائه این" با برگزاری سه نشست با رهبر کره شمالی، نقش مهمی را در انجام اولین دیدار ترامپ و اون در ماه ژوئن سال پیش در سنگاپور، ایفا کرد. طی آن دیدار، رهبران دو کشور بیانیه‌ای صادر کردند که در آن خواستار شبه جزیره بدون تأسیسات هسته‌ای شدند؛ اما از نحوه یا زمان انهدام تاسیسات هسته‌ای چیزی مطرح نشد.

دلیل شکست مذاکرات در هانوی ضعف محتوا و نبود مذاکرات سطح بالا بود. مقامات آمریکا نیز درخواست "غیرمنطقی" کره شمالی مبنی بر برداشتن تحریم‌ها در عوض انهدام جزئی تاسیسات‌شان را دلیل ناکامی مذاکرات هانوی خواندند.

هشدار پلیس اروپا درباره توسعه تروریست در اروپا

مقام‌های پلیس اروپا (یوروپل) نسبت به تهدیدهای تروریستی بالا در اتحادیه اروپا به شهروندان هشدار داده و اعلام کرده که این یک خطر جدی برای این اتحادیه محسوب می‌شود.

بر اساس گزارشی از روزنامه دیلی اکسپرس، در این گزارش جدید درباره تروریسم در اتحادیه اروپا مربوط به سال ۲۰۱۸ آمده است: تهدید تروریستی در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ بسیار پیچیده بود، اما بسیاری از حملات تروریست‌ها سال گذشته میلادی خنثی شدند.

دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسیونر اتحادیه اروپا گفت، کارشناسان و بازرسان در امر مقابله با تروریسم بسیار موفق عمل کرده‌اند.

در این گزارش از سوی یوروپل، تهدید افراط گرایی در قاره سبز، "ناهمگون و سریع" توصیف شده است.

همچنین با وجود شکست داعش در عراق و سوریه، این گروه تروریستی در محیط‌های آنلاین به دنبال شکار حامیانش است و آنها را برای انجام حملات تشویق می‌کند. در سال ۲۰۱۸، سیزده تن در حملات تروریستی کشته و ده‌ها تن دیگر نیز زخمی شدند.

به گفته یوروپل، عامل هر کدام از این حملات از سوی داعش تحریک شده بود.

در مجموع، کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۱۲۹ مورد حمله تروریستی را در سال ۲۰۱۸ گزارش دادند که ۲۴ مورد آن شکست خورد یا خنثی شد. سال گذشته میلادی، تعداد دستگیری‌های افراط گرایان جناح راستی ۴۴ تن بود که نسبت به ۲۰۱۷ با ۲۰ تن، افزایش داشت.

جلسه عکاسی ترامپ و اون

ترامپ

کاندیداهای دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به سفر دونالد ترامپ به مرز دو کره واکنش نشان دادند و آن را "جلسه عکاسی" ترامپ با کیم جونگ اون توصیف کردند.

بسیاری از منتقدان اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا را شیرین‌کاری تبلیغاتی دانستند و چهره‌های سرشناس دموکرات هم که نامزد انتخابات ۲۰۲۰ هستند، ترامپ را از انتقادات خود بی‌نصیب نگذاشتند.

الیزابت وارن، سناتور دموکرات آمریکایی در پیامی توییتری نوشت: رئیس‌جمهوری ما نباید نفوذ آمریکا را برای فرصت عکاسی و تبادل نامه‌های عاشقانه با دیکتاتوری ظالم بر باد بدهد. در عوض، ما باید از طریق دیپلماسی اصولی که امنیت و دفاع متحدان آمریکا را ارتقا دهد و به تضمین حقوق بشر بینجامد، با کره‌شمالی تعامل کنیم.

سناتور کامالا هریس هم با ابراز نگرانی در پیامی توییتری نوشت: این رئیس‌جمهوری باید تهدید هسته‌ای کره‌شمالی و جرایم آن علیه بشریت را جدی بگیرد. این نباید جلسه عکاسی شود. امنیت ما و ارزش‌های ما در معرض خطر است.

سناتور برنی سندرز دموکرات هم در مصاحبه با ای‌بی‌سی گفت با دیدار رئیس‌جمهوری آمریکا با کیم جونگ اون "مشکل" ندارد اما نمی‌خواهد که جلسه "صرفا به فرصتی برای عکاسی" تبدیل شود. سناتور سندرز افزود: فردا و پس فردا قرار است چه اتفاقی رخ دهد؟ او وزارت خارجه را تضعیف کرده است.   

جولیان کاسترو، از دیگر نامزدهای دموکرات آمریکا هم در سخنانی گفت دونالد ترامپ با سه بار ملاقات با رهبر کره‌شمالی که ماحصلی نداشته است، وجهه یک دیکتاتور را بالا می‌برد. او گفت: ترامپ این کار را وارونه انجام می‌دهد.

سخنگوی جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا هم گفت ترامپ به بهای امنیت ملی آمریکا، دیکتاتورها را به آغوش می‌کشد.

محافظه کاران یونانی در انتظار پیروزی

پارلمان یونان

پیش‌بینی می‌شود محافظه‌کاران اپوزیسیون یونان در انتخاباتی که قرار است در یکشنبه پیش‌رو برگزار شود، نماینده خشم مردم بر سر تدابیر ریاضتی باشند تا منصب نخست وزیر این کشور را به نام خود بزنند.

به دنبال اعلام انتخابات زودهنگام از سوی آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان برای تاریخ هفتم ژوئیه در پی شکست حزب "سیریزا" در برابر حزب "دموکراسی نوین" در انتخابات محلی و پارلمان اروپا در ماه مه، این کشور سه ماه زودتر از موعد برای انتخابات آماده می‌شود.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن هستند که حزب سیریزا بار دیگر در انتخابات هفتم ژوئیه شکست خواهد خورد. یک نظرسنجی که از سوی شرکت "آم‌آربی" صورت گرفته، نشان داده است که حزب دموکراسی نوین حدود ۹ درصد از حزب سیریزا پیش است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حزب سیریزا در سال ۲۰۱۵ و به پشتوانه نارضایتی مردم از اصلاحات اقتصادی در یونان قدرت را در دست گرفت اما مدت کوتاهی پس از قدرت گرفتن در چارچوبی ضد ریاضتی، سیپراس ۴۴ ساله مجبور شد به دریافت کمک مالی تازه و برنامه‌های ریاضتی بیشتری تن دهد تا از ورشکستگی کشورش جلوگیری کند.

همه نظرسنجی‌ها به نفع پیروزی کریاکوس میتسوتاکیس، رهبر ۵۱ ساله حزب دموکراسی نوین است که از یک خانواده سیاسی قدرتمند می‌آید. کنستانتین میتسوتاکیس، پدر او از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۳ نخست وزیر یونان بود و خواهرش وزیر امور خارجه این کشور بوده است.

تئودور کولومبیس، تحلیلگر مسائل سیاسی می‌گوید: طبق آنچه که اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند، به نظر می‌رسد حزب دموکراسی نوین نه تنها به کسب جایگاه نخست در این انتخابات بسیار نزدیک است، بلکه در پارلمان نیز رای کافی را برای مدیریت مستقل کشور در سال‌های پیش‌رو خواهد داشت.

طبق قوانین انتخاباتی یونان، حزبی که بیشترین رای را از آن خود کند شمار مضاعفی از کرسی‌ها را در اختیار می‌گیرد تا در پارلمان اکثریتی کاربردی داشته باشد.

حزب دموکراسی نوین در صورت انتخاب شدن از هر فضای مالی برای کاهش مالیات استفاده خواهد کرد و همچنین کاهش مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده را نیز بررسی خواهد کرد.

ابراز تمایل برای دیدار با اون

شینزو آبه

نخست وزیر ژاپن اعلام کرد، دیدار اخیر رهبران آمریکا و کره شمالی الهام‌بخش وی بوده تا خودش نیز خواستار مذاکره با رهبر کره شمالی حول محور شهروندان ژاپنی شود که در گذشته توسط عاملان و جاسوس‌های کره شمالی ربوده شده‌اند.

اوایل روز یکشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی که دو کره را از یکدیگر جدا می‌سازد، دیدار کرده و در داخل کاخ آزادی در بخشی از این منطقه که متعلق به کره جنوبی است یک نشست یک ساعته خصوصی برگزار کردند. ترامپ حتی به طور مختصر وارد خاک کره شمالی شد و با همین کار به نخستین رئیس جمهوری آمریکا تبدیل شد که دست به چنین کاری می‌زند.
بر اساس گزارشی از خبرگزاری کیودو، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفت: در حال حاضر تصمیم گرفتم که من نیز باید با کیم جونگ اون دیدار کنم و به راه‌حلی درباره شهروندان ژاپنی که در گذشته ربوده شده‌اند، دست یابم.
تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن دیدار میان ترامپ و کیم جونگ اون را تحسین و ابراز امیدواری کرد که این اقدام به خلع تسلیحات اتمی شبه نظامی کره کمک کند.
مذاکرات کیم جونگ اون و دونالد ترامپ سومین نشست میان این دو رهبر محسوب می‌شود. در ژوئن ۲۰۱۸ میلادی رؤسای جمهوری آمریکا و کره شمالی در نخستین مذاکرات دوجانبه‌شان در سنگاپور تعهد خود را به خلع تسلیحات اتمی ابراز کردند. دور دوم مذاکرات آنها در ماه فوریه ۲۰۱۹ در ویتنام برگزار شد اما به طور ناگهانی و بدون توافقی پایان یافت.
در سال ۲۰۱۸ میلادی پیونگ یانگ تمایل خود را برای ایجاد روابط با کشورهای همسایه ابراز کرد. ژاپن در ابتدا مخالف هرگونه مذاکره با کره شمالی بود اما پس از سری نشست‌های دوجانبه میان کیم جونگ اون، مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی و دونالد ترامپ، توکیو تمایل خود را برای برگزاری نشستی با رهبر کره شمالی به منظور مذاکره حول محور شهروندان ژاپنی ربوده شده به دست عاملان و جاسوس‌های کره شمالی در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی ابراز کرد.

حمایت مردمی از وزیر دادگستری در برزیل

اعتراضات مردمی در حمایت از وزیر دادگستری برزیل

هزاران تن از مردم برزیل در حمایت از وزیر دادگستری این کشور دست به راهپیمایی زدند.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری فرانسه، سرجیو مورو، وزیر دادگستری برزیل با ادعاهایی مربوط به توطئه چینی و تبانی با دادستان‌ها درباره تلاش‌های مبارزه با فساد به منظور دور نگهداشتن لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری پیشین از رقابت‌های انتخاباتی در حال کشمکش است.

مورو که تا پیش از پیوستن به کابینه ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل در ژانویه ۲۰۱۹، یک قاضی پر قدرت بود، با درخواست‌های دائمی برای استعفا ناشی از افشای مکالمات و پیام‌هایش روبروست که نشان می‌دهد با دادستان‌ها در پرونده مبارزه با فساد موسوم به "کارواش" همکاری داشته؛ پرونده‌ای که به رد صلاحیت و دور نگهداشتن داسیلوا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ منجر شد.

معترضان در راهپیمایی روز یکشنبه پرچم زرد و سبز برزیل را به تن داشته و در خیابان‌های ۷۵ شهر برزیل دست. همچنین این راهپیمایی‌ها در برازیلیا، پایتخت، ریو دوژانیرو و سائو پائولو برگزار شد تا مردم حمایت خود را از وزیر دادگستری اعلام کنند که از نظر بسیاری یک قهرمان است.

بولسونارو از راهپیمایان در توئیتی تشکر کرد و مورو نیز از حامیانش قدردانی کرد.

وزیر دادگستری برزیل اخیراً به کمیته سنای این کشور گفته بود که قربانی انتقام بابت تلاش‌های مبارزه با فساد شده است.

احضار سفیر ژاپن در کره جنوبی

کره جنوبی، سفیر ژاپن را احضار کرد

دولت کره جنوبی در اعتراض به طرح توکیو برای اعمال برخی محدودیت‌های تجاری علیه سئول، سفیر ژاپن را به وزارت خارجه احضار کرد.

در حالی که فشارها و جنگ تعرفه‌ای آمریکا علیه کشورهای مختلف از قبیل متحدان واشنگتن در شرق آسیا ادامه دارد، رسانه‌های کره جنوبی از احضار سفیر توکیو در سئول به دلیل اختلافات تجاری بین این دو کشور همسایه خبر دادند.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری یونهاپ، دولت کره جنوبی امروز سفیر ژاپن در کره جنوبی را به دلیل اختلافات دو کشور بر سر طرح اخیر توکیو برای اعمال محدودیت‌های تجاری ضد کره جنوبی احضار کرده است.

طبق این گزارش، احضار سفیر ژاپن در کره جنوبی به دنبال اعلام اخیر طرح توکیو برای حذف کره جنوبی از لیست موسوم به «کشورهای سفید» صورت گرفته است؛ لیستی که در آن کشورهای غربی از قبیل آمریکا و اروپایی قرار دارند و در آنها «محدودیت‌های حداقلی روی تجارت» وجود دارد.

احضار سفیر توکیو در حالی صورت گرفته که سران این دو کشور هفته گذشته در نشست گروه ۲۰ به میزبانی ژاپن دیداری سه جانبه با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ترتیب داده بودند.

کرملین خرسند از دیدار با ترامپ

خرسندی کرملین درباره دیدار اخیر پوتین و ترامپ

سخنگوی کرملین با ابراز خرسندی درباره دیدار جمعه هفته گذشته «ولادیمیر پوتین» با همتای آمریکایی خود تاکید کرد، «برای اولین بار» رئیس‌جمهور آمریکا هم مانند روسیه خواهان تقویت گفت‌وگوها و مناسبات دوجانبه شده است.

سه روز بعد از دیدار رئیس‌جمهور روسیه با «دونالد ترامپ» در حاشیه نشست گروه ۲۰ در ژاپن، سخنگوی ولادیمیر پوتین امروز (دوشنبه) در یک مصاحبه از فضای مثبت این دیدار و اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا خبر داده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین (ریاست جمهوری روسیه) در مصاحبه با شبکه «روسیا وان» با اشاره به این دیدار تاکید کرد، برای اولین بار در این نشست بود که ترامپ به تلاش‌های روسیه برای ترمیم و بهبود روابط بین دو کشور پاسخ مثبت داده است.

طبق گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، او در این مصاحبه گفت: «رئیس‌جمهور آمریکا به وضوح آمادگی خودش را برای بخشیدن انرژی دوباره به مذاکره (بین دو کشور) ابراز کرد. (ولادیمیر پوتین) خیلی قبل‌تر گفته بود که خواهان عادی‌سازی روابطمان است اما این را هم گفته بود که این موضوع دو طرفه نیست (طرف آمریکایی تمایلی نشان نمی‌دهد). برای اولین بار بود که رئیس‌جمهور آمریکا متقابلا این موضوع را اعلام کرد».

سخنگوی کرملین افزود: «پوتین و ترامپ تقریبا با اطمینان درباره لزوم تداوم تماس‌هایشان در بالاترین سطح صحبت کردند».

بنا به گفته او، روسای جمهور روسیه و آمریکا در دیدارشان در  ژاپن درباره مسائل مختلف از قبیل ونزوئلا، سوریه، اوکراین، «کنترل تسلیحات و ثبات استراتژیک» و ادعای دخالت مسکو در فرایند انتخابات آمریکا گفت‌وگو کردند.

رئیس‌جمهور آمریکا بعد از دیدار با همتای روس خود در اظهاراتی گفته بود که او و ولادیمیر پوتین یک «گفت‌گوی عالی» داشتند.

سقوط یک هواپیما در آدیسون آمریکا

سقوط یک هواپیما در «آدیسون» در تگزاس 10 کشته برجا گذاشت

بر اساس گزارشی از آسوشیتدپرس، بر اثر سقوط یک هواپیما در فرودگاه شهر آدیسون در ایالت تگزاس حداقل ۱۰ نفر کشته شدند. این هواپیما بلافاصله بعد از برخاستن از باند فروگاه دچار حادثه شده است.

مقامات آمریکایی با تایید این حادثه اعلام کردند که کل هواپیما در آتش سوخته است و هیچ یک از سرنشینان احتمالا زنده نمانده‌اند.

هواپیما از نوع هواپیمای سبک دوموتوره BE-۳۵۰ و متعلق به شرکت کینگ ایر بوده است.

کد خبر 380956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.