مصرف مرغ سن بلوغ را کاهش می‌دهد

یک روانشناس، مصرف برخی موادغذایی را در کاهش سن بلوغ موثر دانست و گفت: مصرف مرغ و به ویژه بخش‌های دارای هورمون آن منجر به کاهش سن بلوغ می‌شود.

فریبا عشقی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پایین آمدن سن بلوغ اظهار کرد: بلوغ زودرس به این معناست که علائم بلوغ در کودکان زیر سن بلوغ و در سنین تا هشت سالگی نمایان شود.

وی با بیان اینکه بلوغ زودرس باعث ایجاد اشکالاتی در رشد کودک می‌شود، افزود: لازم است این موضوع سریع‌تر تشخیص داده شود که این کار از طریق ام آرای، سیتی‌اسکن و حتی گرافی ساده از مچ دست و تعیین سن استخوانی و آزمایش‌های هورمونی، مشخص می‌شود.

این درمانگر با بیان اینکه علل بلوغ زودرس بیشتر فیزیولوژیک است، تصریح کرد: بعد فیزیولوژیک این مسئله بیشتر بوده که معمولا به دلیل آسیب‌های مغزی و مشکلات هورمونی است و یک بعد روانشناختی هم دارد که تا حدود کمی مربوط به به دست آوردن اطلاعات زودهنگام است.

وی با اشاره به اینکه بلوغ زودرس با درمان فرد به حالت معمول بلوغ برمی‌گردد، اظهار کرد: اینکه سن بلوغ پایین آمده حقیقت دارد و عواملی چون وزن، قد، تغذیه، وضعیت عمومی سلامت، موقعیت جغرافیایی، حالت روانی فرد در شروع سن بلوغ موثر است.

این روانشناس مصرف برخی موادغذایی را در کاهش سن بلوغ موثر دانست و افزود: مصرف موادغذایی چرب، شور، شیرین، لبنیات پرچرب، دسرهای شیرین، غذاهای سرخ کرده، پوست مرغ در این امر دخیل است و در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی از برخی قسمت‌های مرغ که دارای هورمون است استفاده می‌شود که باعث ایجاد بلوغ زودرس می‌شود.

عشقی‌نژاد با تاکید بر وجود کم تحرکی در کودکان امروز گفت: نسل جدید به دلیل اینکه بسیار بیشتر به بازی‌های کامپیوتری علاقمند هستند این عدم تحرک منجر به افزایش وزن و چربی آنها می‌شود که دختران بیشتر از پسران دچار بلوغ زودرس می‌شوند.

وی تهدید سلامت هیجانی را عامل شتاب بلوغ دانست و اظهار کرد: زمانی که کودکان در معرض تعارضات خانوادگی قرار می‌گیرند، وضعیت روحی آشفته‌ای پیدا می‌کنند و نتیجه آن می‌تواند منجر به بلوغ زودرس شود.

این خانواده درمانگر با بیان اینکه بلوغ زودرس در دختران ساکن در مناطق نزدیک به دریا ۱۰ تا ۲۰ برابر بیشتر است، گفت: علت این امر استفاده مستمر از غذاهای دریایی است همچنین در دختران بلوغ زودرس معمولاً شایعتر از پسران است ولی با آگاهی‌بخشی در مورد موضوعات تغذیه‌ای، تحرک و سلامت روان نوجوانان و مدیریت بهتر  خانواده ها می‌توان از بلوغ زودرس جلوگیری کرد و از کاهش سن بلوغ جلوگیری کنیم.

کد خبر 380938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.