دولت باید از ظرفیت ارز های دیجیتال استفاده کند

یک کارشناس تجارت الکترونیک گفت: دولت باید از ظرفیت ارز های دیجیتال استفاده کند و آنها را در جهت دور زدن تحریم ها به کار گیرد.

رضا سلمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به خبر قطع انشعابات الکترونیکی ماینر ها در ایران، اظهار کرد: این اقدام از لحاظ فنی اثبات نشده است و به نظر نمی رسد که عملی کردن آن آسان باشد زیرا ولتاژ برق استفاده شده در ماینر های ارزهای دیجیتال همچون یخچال و سایر لوازم خانگی است و تشخیص استفاده از آنها قدری غیر ممکن به نظر می رسد.

وی افزود: البته برخی از کشور ها با فناوری و تکنولوژی عظیمی که در اختیار دارند توانسته اند منازلی که ماینر در آنجا مستقر شده را شناسایی کنند و تعرفه جداگانه ای برای آن منازل در نظر بگیرند اما در حقیقت به نظر نمی رسد وزارت ارتباطات چنین فناوری را برای شناسایی این نوع از ولتاژ و استفاده از برق در دست داشته باشد. در برخی از کشور های پیشرفته نیز ماینر ها با استفاده از انرژی های تجدید پذیر نیروی الکتریکی مورد نیاز خود را تامین می کنند.

این کارشناس تجارت الکترونیک خاطرنشان کرد: باتوجه به فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش میزان استفاده از انرژی الکتریکی در کشور، استفاده از ماینر ها موجب در تنگنا قرار گرفتن صنعت تولید انرژی الکتریکی کشور می شود و حجم زیادی از برق تولید شده را به خود اختصاص می دهد.

شرایط اقتصادی کشور کشش افزایش قیمت برق را ندارد

سلمانی افزود: افزایش بهای برق یکی از راهکار هایی است که بسیاری از کشور ها از آن برای جلوگیری از فعالیت ماینر های ارزهای دیجیتال استفاده می کنند اما متاسفانه شرایط اقتصادی کشور تحت هیچ شرایطی کشش افزایش قیمت برق را ندارد.

وی اضافه کرد: تحریم ها موجب گیر افتادن ایران در یک تنگنای اقتصادی شده است و بسیاری از کشور ها قادر به معامله با ایران از طریق راه های مالی نیستند، دولت می تواند با استفاده از ظرفیت ارزهای دیجیتال درآمد مناسبی بدست آورد و تقریبا تحریم های مالی و اقتصادی ایالات متحده را ناکارآمد کند، اما متاسفانه سیاست دولت در برابر ماینر ها و استخراج کنندگان ارز های دیجیتال سیاست تنبیه و برخورد است.

این کارشناس تجارت الکترونیک با بیان اینکه مطرح شدن چنین بحث هایی در کشور نشان دهنده ارتقا یافتن سطح فرهنگ استفاده از تجارت الکترونیک است، تصریح کرد: اقتصاد دیجیتال یکی از رشته های پرکاربرد و تخصصی اقتصاد است و هر دولتی که از این ظرفیت استفاده کند با تهدیدات کمتری در حوزه اقتصاد مواجه می شود.

سلمانی تصریح کرد: شرکت توانیر با رسانه ای کردن اقدام خود مبنی بر قطع انشعابات الکتریکی ماینر ها موجب افزایش میزان آگاهی مردم در این زمینه و تبلیغ برای استفاده از این دستگاه ها شد.

کد خبر 380627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.