دهکده زاینده‌رود ۷ ماه سال خالی از سکنه است

مدیر عامل سازمان عمران زاینده‌رود گفت: دهکده زاینده‌رود تقریبا هفت ماه سال خالی از سکنه است که با نگاه حمایتی ویژه می‌توان گردشگری و بومگردی را در تمام سال در این منطقه فعال کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جوادی در بازدید اعضای شورای شهر اصفهان از دهکده تفریحی زاینده‌رود، اظهار کرد: سازمان عمران زاینده رود سعی کرد در حد توان خود در نمایشگاه اخیر گردشگری اصفهان حضور پیدا کرده، با سرمایه‌گذاران حاضر در نمایشگاه گفت‌وگو کند.

وی افزود: این سازمان در سال ۶۷ توسط استانداری وقت در جهت رشد اقتصادی منطقه غرب استان و ترویج فرهنگ گردشگری پایه‌گذاری شد تا مکانی امن برای افرادی باشد که می‌خواهند یک یا چند روز از مشغله کاری خود جدا شوند.

 مدیر عامل سازمان عمران زاینده رود تصریح کرد: در مقدمه اساسنامه سازمان از سراب تا پایاب زاینده‌رود یعنی منطقه چهارمحال و بختیاری تا تالاب گاوخونی تحت پوشش سازمان عمران زاینده رود قلمداد شده که امیدواریم در آینده به جایگاه اصلی خود بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: دهکده اول زاینده‌رود ۲۵۲ هکتار زمین، ۱۸۰۰ ویلا و ۳۰۰ واحد آپارتمانی را در خود جای داده و سازمان‌های حقوقی یا دولتی و نیز افراد حقیقی با سرمایه‌گذاری در این مطقه از امکانات آن استفاده می‌کنند.

جوادی ادامه داد: در طرح توسعه دهکده نیز مجموعه‌ای با وسعت ۴۶۰ هکتار آماده حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای رشد صنعت گردشگری است.

وی گفت: در بخش دیگر مجموعه سایت خانواده با ۳۰۶ هکتار قرار دارد که بستری برای ایجاد مجموعه‌های فرهنگی و تفریحی است و محلی مناسب برای حضور هیات‌ها و فدراسیون‌های ورزشی است؛ باشگاه‌های ورزشی می‌توانند با یک دهم هزینه‌هایی که صرف اردوهای خارجی می‌کنند، در دهکده زاینده‌رود حضور پیدا کنند.

مدیر عامل سازمان عمران زاینده رود با تاکید بر اینکه طراوت این منطقه به فضای سبز آن است و حفظ آن نیاز به نگاه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: هم در زمینه برداشت آب هم نگهداری فضای سبز نیاز به حمایت داریم زیرا از طرفی به کشاورزان منطقه قول داده شده که حق‌آبه آنان را سازمان عمران تامین کند که همین امر بار مالی زیادی را به سازمان تحمیل می‌کند.

وی اظهار کرد: دهکده زاینده‌رود تقریبا هفت ماه سال خالی از سکنه است که با نگاه حمایتی ویژه می‌توان گردشگری و بومگردی را در تمام سال در این منطقه فعال کرد.

جوادی تصریح کرد: درخواستم از برگزار کنندگان همایش‌های ملی و تخصصی سوق دادن اجرای برنامه‌هایشان در این منطقه است زیرا علاوه بر شناخته شدن بیشتر منطقه مهمانان چنین برنامه‌هایی می‌توانند از ظرفیت مناسب دهکده استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه این دهکده، ۱۸ هزار نفر در روز را می‌تواند پوشش دهد اما تنها از یک سوم این ظرفیت استقبال می‌شود، خاطرنشان کرد: دهکده زاینده‌رود پاییز زیبا و ناشناخته‌ای دارد که در کنار همت سازمان عمران، اطلاع‌رسانی شورای شهر را برای گردشگران می‌طلبد.

کد خبر 380594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.