بلندترین باغ عمودی جهان در سیدنی

بلندترین باغ عمودی جهان، آسمان شهر سیدنی را مزین کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در حال حاضر بلندترین باغ عمودی جهان به شکل یک برج سر به فلک کشیده، آسمان شهر سیدنی استرالیا را مزین کرده است. این باغ با ارتفاع ۱۶۶ متر، از دو ساختمان دیوار به دیوار متشکل از ۶۴۲ واحد مسکونی، ساخته شده است.

این باغ عمودی که توسط دو معمار هنرمند و گیاه‌شناس طراحی شده است، پوشیده از ۲۵۰ گونه گل و گیاه استرالیایی است که شاخ‌وبرگ‌های آن در هر طبقه از ساختمان در بالکن‌های سرسبز در هم پیچیده شده است. بوته‌زارها ۵۰ درصد از نمای ساختمان را پوشیده است و بر اساس پیش‌بینی طراحان، این گیاهان سبز از ساختمان به پارک مجاور گسترش خواهد یافت.

طراحی دقیق و زیبای این باغ حاکی از این است که هر جنبه از طراحی، یک هدف بسیار مهم به شمار می‌رود. از بارزترین نمونه‌های طراحی هوشمندانه این برج می‌توان به آیینه‌های درخشانی اشاره کرد که بر فراز آن قرار گرفته است تا نور خورشید را جذب و به سمت طبقات پایین‌تر هدایت کند. با غروب آفتاب، نمایش اعجاب‌انگیز لامپ‌های  LEDنصب شده بر روی این مجتمع مسکونی، علاوه بر تامین نور مورد نیاز گیاهان، زیبایی آن را نیز دو چندان می‌کند.

بلندترین باغ عمودی جهان بخشی از یک دهکده شهری در مرکز سیدنی است که مجموعه‌ای از برج‌های مسکونی، فروشگاه‌های کوچک و فضاهایی مشترک برای هنرمندان و معماران را در برمی‌گیرد. این مجموعه پویا در گرداگرد یک پارک بسیار زیبا و وسیع، با مساحتی برابر با ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع، واقع شده است و همانند پارک مرکزی نیویورک، به عنوان محلی برای گریز از زندگی شهری، با چمن‌زاری وسیع برای استراحت، تسهیلات تفریحی نظیر صفحه‌های شطرنج، یک سینمای سرباز و محلی برای برگزاری فستیوال‌های مناسبتی و موسیقی زنده را فراهم می‌آورد.

باغ عمودی شهر سیدنی معماری و طبیعت این شهر را با هم پیوند داده است و یادآور شکوفایی جهان طبیعی هماهنگ با محیط ساخت‌وساز شهری است که می‌تواند الگویی باشد از آن‌چه بسیاری از مردم به عنوان آینده معماری شهری در ذهن خود پرورش داده‌اند. از آنجا که این روزها برج‌های بتنی در سراسر جهان، افق آسمان را پوشانده‌است، در نتیجه گرمای شهری باعث بالارفتن دمای کره زمین شده است و کمبود شدید گیاهان سبز کیفیت هوا را بدتر می‌کند و آلودگی هوا روز به روز افزایش می‌یابد. راه‌حل‌های مفید به کار برده شده در این مجتمع مسکونی، چشم‌انداز باشکوه جدیدی برای آینده شهری ما ارائه می‌دهد.    

کد خبر 380484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.