موضوع حجاب با بگیر و ببند حل نخواهد شد

تحولات سیاسی امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌‎های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته خبری سیاسی شبانگاهی خود به ارائه برگزیده اخبار منتشر شده در رسانه های کشور می پردازد؛

تصویب کلیات سند حجاب و عفاف در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش ایمنا جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر سه شنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه و سایر اعضا تشکیل و در آن، کلیات سند حجاب و عفاف مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گرفت. 

 سند حجاب و عفاف که کلیات آن در پنج فصل به تصویب اعضا رسید، یک سند جامع و همه جانبه نگر بوده و قرار است اعضا در شور دوم  که ورود به جزئیات است، اصول، ارزشها، راهبردها و تقسیم و نگاشت نهادی که بین ۳۴ نهاد کشور صورت گرفته و همچنین مسیرها و نقشه راهی را که منجر به تحقق و اجرای اصول راهبردی این سند خواهد شد، مورد توجه قرار دهند.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه پس از بحث پیرامون شناخت معرفتی‌ و علت یابی موضوع حجاب و وضعیت آن در جامعه امروز ایران، تاکید داشتند که در این موضوع مهم ضمن اینکه نظام و حکومت اسلامی مسئولیت دارد؛ مردم و جامعه مدنی نیز نسبت به صیانت از ارزش های فرهنگی و حجاب و عفاف در جامعه دارای مسئولیت هستند.

ادامه این بحث و جزئیات آن در جلسات بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری خواهد شد.

با هرگونه تهدید و تجاوزی قاطعانه برخورد می‌کنیم

سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) در بازدید یکی از پایگاه‌های نیروی هوا فضای سپاه در استان اصفهان گفت: ما از جنگ استقبال نمی‌کنیم، اما برای دفاع از منافع ملت شریف ایران مقابل هرگونه تهدید و تجاوزی قاطعانه برخورد می‌کنیم.

وی انهدام هواپیمای جاسوسی مدرن آمریکایی در شرق تنگه هرمز بر فراز آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را نمونه‌ای روشن از این دفاع شجاعانه دانست.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه «این عملیات با چهار ویژگی دقت در هدف گذاری، محاسبه بسیار دقیق، تصمیم گیری و اقدام به موقع همراه بود»، از این اقدام به موقع و عملیات بسیار درخشان از  نیروهای قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و به ویژه پدافند هوایی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر کرد.

سرلشکر رشید منافع ملت‌های منطقه را به هم پیوسته دانست و تصریح کرد: اقدامات مداخله جویانه آمریکایی‌ها و تحریک بعضی از همراهان منطقه‌ای آنها به ویژه رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، صلح و آرامش و ثبات منطقه را به خطر می اندازد و این در حالی است که در صورت وقوع جنگ هزینه زیادی را پرداخت خواهند کرد.

موضوع حجاب با بگیر و ببند حل نخواهد شد

ری شهری تولیت حرم عبدالعظیم حسنی در نشست هماهنگی ستاد کرامت در استان تهران خود گفته است: تا زمانی که صدا و سیما، دانشگاه و دیگر نهادهای مهم کشور تولید بی‌حجابی می‌کنند، موضوع حجاب با بگیر و ببندها حل نخواهد شد. چرا فقط از نیروی انتظامی انتظار داریم که به وظیفه خود عمل کند؛ چرا دیگر دستگاه‌های کشور در زمینه حجاب به وظایف خود عمل نمی‌کنند؟ چنانچه در روایت آمده است که حکومت بنی‌امیه با شمشیر و خشونت و ظلم شکل گرفته بود و این سیره حکومتی اسلام نیست، بلکه سیرۀ حکومتی اهل‌بیت بر پایه مدارا و بر اساس دوستی و وقار و رعایت مصالح در بیان امور و حُسن رفتار با مردم و وَرَع و تلاش است.

عزل و بازداشت ۲ مامور در ماجرای درگیری در پارک پلیس

 سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح رعد درباره حواشی پارک پلیس گفت: در این رابطه دو همکار که یکی از آنها جانشین کلانتری است از مسئولیت عزل و در بازداشت هستند.

وی ادامه داد: همچنین افراد در این پارک به طور کامل کشف حجاب کرده بودند و همچنان در بازداشت هستند، جرم این افراد نیز کشف حجاب، هنجارشکنی و توهین به پلیس است.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: بر اساس تماسی که جمعی از شهروندان در پارک پلیس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ داشتند در حدود ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه روز شنبه اول تیرماه اعلام می‌کنند که عده‌ای جوان در این پارک حضور دارند که رفتارهای ناشایست و هنجارشکنانه انجام می‌دهند و به شدت هنجارها را زیر پا گذاشتند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران مرکز فوریت‌های ۱۱۰ در این محل حاضر می‌شوند گفت:‌ با حضور ماموران در این محل مشاهده می‌شود تعدادی جوان رفتار ناشایست می‌کنند و رفتارهایی را انجام می‌دهند که باعث ناراحتی مردم شده است. در گام اول جانشین کلانتری محترمانه و دوستانه به این افراد تذکر می‌دهد و مردم نیز شاهد این ماجرا بودند اما بلافاصله این افراد شروع به توهین و فحاشی و حمله به پلیس می‌کنند. در ادامه همکاران من قصد انتقال این افراد به کلانتری را دارند که آن اتفاق رخ می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مستندسازی از این ماجرا صورت گرفته است گفت: ما مستندسازی انجام می‌دهیم اما در این مورد دوربین نداشتیم.

 ایران در حراست از منافع ملی خود هرگز مسامحه نخواهد کرد

امیر سرتیپ حاتمی در جمع کارکنان ستاد وزارت دفاع به مناسبت ایام سالروز شهید دکتر مصطفی چمران با گرامیداشت یاد و نام شهدای وزیر به ویژه شهید والامقام دکتر مصطفی چمران با اشاره به شیوه های تفکر و خصائص منحصر به فرد این شهید سرافراز انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دکتر مصطفی چمران یکی از معجزات انقلاب اسلامی بود که در دوران کوتاه تصدی خود در وزارت دفاع، منشاء خدمات و اثرات بی بدیلی شد.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به حضور شهید دکتر چمران در عرصه های مختلف علمی و عملی و پیاده ساز رزم نوین در سنگرهای مختلف بیان کرد: شهید چمران از ابتدا با پشت پا زدن به همه ظواهر دنیا و تعلقات دنیوی مسیری را انتخاب و ادامه داد که تاریخ او را همواره به عنوان یک دانشمند، مچاهد، سیاستمدار، هنرمند و مدیر خواهد شناخت.

وزیر دفاع با بیان تفکر مدیریتی دکتر چمران در دوران تصدی کوتاه مدت خود در وزارت دفاع تصریح کرد: وزیر شهید  در هنگامی مسئولیت خطیر وزارت دفاع را به عهده گرفت که ایران اسلامی هنوز با کشمش های سیاسی و سنگ اندازی گروهک هایی همچون منافقین با چالش های جدی مواجه بود.

وی در همین زمینه ادامه داد: شهید دکتر چمران در مواجه با فتنه هایی همچون انحلال ارتش از سوی منافقین و ضد انقلاب و از طرفی رسیدگی و ساماندهی به قراردادهای خارجی که به خاطر جنگ و مسائل سیاسی در صدد تغییر ماهیت آن بودند با عقلانیت، تدبیر و دوراندیشی و با نگاه به تهدیدات آینده توانست وزرت دفاع را ساماندهی و در مسیر صحیح هدایت نماید.  

رفتار مأموران نیروی انتظامی با دختر جوان، ناقض اصل کرامت انسانی است

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری با اشاره به حادثه برخورد نیروی انتظامی با یک دختر جوان در یکی از پارک‌های شرق تهران گفت: ضمن ارج نهادن به خدمات پرسنل شریف نیروی انتظامی، اما رفتار خشن و شرم آور یکی از مأموران نیروی انتظامی با دختری در یکی از پارک های تهران باعث جریحه دار شدن احساسات جامعه و خدشه وارد شدن به وجهه نظام جمهوری اسلامی ایران گردید. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی رفتار یکی از مأموران نیروی انتظامی با دختری جوان در یکی از پارکهای شرق تهران را ناقض اصل کرامت انسانی دانست و گفت: این کار موجب خدشه وارد شدن به وجهه نظام جمهوری اسلامی گردید.

دستگیری یک دختر تحت هر عنوانی رفتار دستگیرکنندگان را توجیه نمی کند

طیبه سیاوشی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی اظهار داشت: در روزهای اخیر در تهران با مسئله ای فراتر از حجاب در جامعه مواجه هستیم که صرفا ایجاد محدودیت در پوشش مدنظر نیست و در واقع امنیت روانی را از شهروندان تهرانی سلب کرده است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: حرکت در این جهت و پافشاری بر آن علاوه بر زیر پا گذاردن حقوق شهروندی در نهایت منجر به خدشه بر اعتبار و حرمت قانونی نهادهای صیانت کننده از امنیت جامعه خواهد شد. وی افزود: کلیپ منتشر شده دستگیری یک دختر تحت هر عنوانی رفتار دستگیرکنندگان را توجیه نمی کند. سیاوشی ادامه داد: براساس گزارش منتشر شده مرکز پژوهش های مجلس نشان داده شد که ارزشمندی حجاب در جامعه دچار تحول شده است و براساس تحقیقات تعریف عرفی و تعریف فقهی حجاب متفاوت است و بیشتر افراد تلقی عرفی از حجاب دارند که به هیچ وجه مورد توجه سیاستگذاران نیست.

مردم ما چگونه حرف‌های غربی‌ها در مخالفت با سلاح‌های کشتارجمعی را باور کنند؟

محمد جواد ظریف در همایش «نفس‌های سوخته» (بزرگداشت شهدا و جانبازان شیمیایی به مناسبت ۷ تیر سالروز حمله شیمیایی صدام به سردشت) خطاب به کشورهای غربی گفت: مردم ما چگونه حرف های شما در مخالفت با سلاح های کشتارجمعی را باور کنند!؟ در حالیکه علی رغم ارائه مستندات و مدارک متقن از سوی جمهوری اسلامی ایران، سالها نه تنها با استفاده صدام از سلاح شیمیایی مقابله نکردید، بلکه بر آن سرپوش گذاشتید.

دشمن اگر شیطنتی انجام دهد جان سالم بدر نخواهد برد

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتس در جریان سفر خود به استان فارس، از شرکت صنایع دفاع الکترونیکی «صاایران» بازدید و روند ساخت و تولید تجهیزات دریایی را مورد بررسی قرار داد.

فرمانده نیروی دریای ارتش در این بازدید با تاکید بر اینکه امروز صنایع دفاعی «صا ایران» یک جهش علمی بسیار بزرگی به گذشته داشته است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در این مجموعه و همچنین استفاده از نیروی انسانی متخصص و متعهد، با جرات می‌توان اذعان کرد که اکثر نمونه‌های داخلی با کیفیت تر از نمونه‌های خارجی آن است.

وی افزود: این توانایی و سربلندی باعث می‌شود که از یک سو ما در ساخت و تجهیزات دفاعی خودکفا و از طرف دیگر دشمن از توانمندی‌های ما در حوزه‌های مختلف دفاعی بی‌اطلاع باشد.

امیر دریادار خانزادی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: عرصه دریا همواره یک صحنه رقابتی است که علاوه بر بهره گیری از نیروی انسانی متخصص باید با استفاده از فناوری‌های به روز دشمن را در دریا غافلگیر کرد که نتواند نگاه چپ به مرزها و منافع جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

فرمانده نیروی دریای ارتش با اشاره به آماج تهدیدات و تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمن، گفت: دشمن می‌داند اگر شیطنتی در خلیج فارس انجام دهد جان سالم بدر نخواهد برد و دیگر شکست آن تنها آسیب تجهیزاتی نیست.

کد خبر 380417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.