کدام شلوارها برای تابستان مناسب هستند؟

حتما این را شنیده اید که می گویند اگر می خواهید در زمستان گرم بمانید، پاهایتان را گرم نگه دارید. این جمله کاملا درست است و جالب است بدانید خنک نگه داشتن پاها برای خنک شدن در تابستان و هوای گرم نیز صادق است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اگر در فصل تابستان، پاهایتان را خنک نگه دارید، این خنکی به کل بدنتان، تسری پیدا می کند. پس توجه به شلوار، رنگ و جنس آن در همه فصول، برای تنظیم کردن دمای پاها و به دنبال آن تنظیم دمای کل بدن ضروری به نظر می رسد. 

جنس شلوار  

یکی از مناسبترین پارچه ها برای فصل تابستان، کتان است. شلوارهای کتانی به دلیل سبکی، هوا را بین پوست و فضای بیرون رد و بدل می کنند و احساس خنکی و راحتی بیشتری را القا می نمایند.                

شلوارهای نخی هم به دلیل بافت نازک و راحت، حس آزادی و خنکی ویژه ای با خود  به همراه دارند. شلوار های نخی بهتر است گشاد باشند تا علاوه بر احساس آزادی و راحتی، استایلی جذاب بسازند. شلوارهای نخی گشاد با مانتوهای آزاد بلند، جذابیت ظاهری را بیشتر می کنند.  

بهتر است از پوشیدن ساپورت و شلوارهای جذب که معمولا از جنس نایلون و پلاستیک هستند، خودداری کنید. این شلوارها به دلیل جذب نور و گرمای خورشید، بسیار آزاردهنده خواهند بود.       

یکی دیگر از پارچه های مناسب شلوار برای این فصل، لینن است. این پارچه فوق العاده خنک و راحت است و ریشه کاملا گیاهی دارد. الیاف آن هم جزو سبکترین الیاف به شمار می‌رود. شلوار های لینن را هر چه بیشتر بپوشید، نرم تر و راحت تر خواهند شد.  

رنگ شلوار                                             

علاوه برجنس شلوار, رنگ آن هم برای حفظ خنکی بدن ، بسیار مهم است. رنگ های روشن ، بهترین انتخاب برای شلوارهای این فصل هستند. سفید، کرم و طوسی گزینه مناسبی هستند که ضمن ظاهری رسمی تر، به راحتی و خنک بودن کمک می کنند.                                                                            

شلوار های جین، انتخاب مناسبی برای تابستان و هوای گرم نیستند، اما اگر نمی توانید از این شلوارها دل بکنید، جین های سفید، طوسی و آبی روشن را به شما پیشنهاد می کنیم. چون دفع گرما در این رنگ ها بسیار بالاست و پاهای شما حرارت کمتری را احساس می کند.                                                              

بهتر است در این فصل، کمر شلوارتان کاملا اندازه باشد تا نیازی به بستن کمربند نداشته باشید، بستن کمربند باعث ایجاد گرما می شود و برای روزهای گرم ، مناسب نیست.                                                          

کد خبر 380385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.