واکنش‌ها به تحریم های تازه آمریکا

روز گذشته ترامپ، از قرار دادن نام مقام معظم رهبری و تعدادی از فرماندهان سپاه جمهوری اسلامی در لیست تحریم ها خبر داد، همچنین استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، مدعی شد محمدجواد ظریف نیز در این لیست خواهد بود که باعث واکنش های زیادی در فضای مجازی شده است.

به گزارش ایمنا، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران تنظیم کرد و در ادامه مدعی شد که می‌خواهد با ایران به توافق برسد. به گفته ترامپ این تحریم‌ها، رهبر ایران و هشت فرمانده سپاه پاسداران از جمله سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و پنج تن از فرماندهان نیروی دریایی سپاه را شامل می‌شود. پس از این اعلام تحریم، استیون منوشین وزیر خزانه‌داری ایالات متحده نیز از تحریم محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در همین دور تازه تحریم‌ها خبر داد. این اقدام  آمریکا که خلاف عرف و رویه‌های مرسوم دیپلماتیک جهانی است، با واکنش‌های زیادی از سمت نمایندگان و مقامات ایران مواجه شده است.

تیم "بی" به فکر منافع آمریکا نیست

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اظهارات ترامپ در مورد وظیفه ارتش آمریکا در خلیج فارس، و در واکنش به تحریم های جدید آمریکا در حساب توییتری خود نوشت: ترامپ ۱۰۰ درصد درست می گوید که ارتش آمریکا هیچ کاری در خلیج فارس ندارد. خارج کردن نیروهایشان از آنجا کاملا در راستای منافع آمریکا و جهان خواهد بود. ولی حالا مشخص شده که تیم بی به فکر منافع آمریکا نیست - آنها از دیپلماسی متنفرند و تشنه جنگ هستند.

تحریم وزیرخارجه،خلاف عرف بین الملل

محمود صادقی نماینده مرم تهران در واکنش به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران درصفحه توییتر خود نوشت: تحریم مسئولان کشور، به ویژه وزیرخارجه، خلاف عرف بین الملل و نشانگر ناکامی و استیصال رییس جمهور امریکا در رسیدن به اهداف خود از تحریم های همه جانبه علیه ایران است؛

‏ سحر نزدیک است

حسام الدین آشنا مشاور رسانه ای رئیس جمهور در واکنش به تحریم مقامت ایران از سوی آمریکا در صفحه توییتر خود آورده است: ‏هر ایرانی با خواندن خبر تلاش "تیم ب" برای تحریم دکتر ظریف به شدت عصبانی می شود اما از طرف دیگر این بهترین فرصت برای اثبات صلح دوستی اوست.
ظریف در حال تبدیل شدن به ماندلای ایران است، او علیه آپارتاید داخلی می جنگید و این علیه آپارتاید بین المللی.‏ سحر نزدیک است.

‏بازهم تناقض وآشفتگی درسیاست‌ بازی ⁧ترامپ‬

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران و عضوهیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود نوشت تحریم‬⁩ اشخاص کلیدی طرف مقابل یعنی مهر پایان بر مسیرهای دیپلماتیک و بستن فضای ⁧‫مذاکره‬⁩ به صورت یکجا. ‏بازهم تناقض وآشفتگی در سیاست‌ بازی ⁧ترامپ‬⁩. ‏برهم زدن آرامش منطقه نیازبه اعلام رسمی ندارد. تصمیمات بی خردانه اینچنین حجتی است آشکار بر بن بست در سیاست خارجی ⁧‫آمریکا‬⁩.
 

جناب ترامپ! تا وقتی تحریم ها را تعلیق نکنی، نظامیان در تهران با تو سخن می گویند

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی در صفحه توییتر خود نوشت: پر چالش ترین سال زندگیم را وقف مقابله با حاکمیت کاسبان جنگ و تحریم بر سرنوشت کشورم کردم. اکنون فقط به عنوان یک میهن پرست و فارغ از تهدید و تحدید نوچگان قدرت، به حوزه عمومی باز می گردم.

فلاحت پیشه در ادامه  بااشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران نوشت: به عنوان یک کارشناس مثل همیشه واقعیت را می گویم: جناب ترامپ! تا وقتی تحریم ها را تعلیق نکنی،در تهران فقط نظامیان با تو سخن می گویند.

‏تا سقوط امریکایی‌ها راهی نمانده

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در صفحه توییتر خود آورده است: تحریم‌های جدید آمریکا علیه مقامات جمهوری اسلامی نشان دهند‏ نهایت ذلت، ناکامی و درماندگی ⁧‫ترامپ‬⁩ و با هدف کم رنگ کردن دستاوردها و پیام های انهدام ⁧‫پهباد‬⁩ پیشرفته آمریکا توسط هوافضای ⁧‫سپاه‬⁩ است. ‏تا سقوط آمریکایی‌ها راهی نمانده و مقاومت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 380370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.