دفترچه بیمه روستایی در شهرها پذیرفته نمی‌شود/سالک را مهار کنید

نماینده کاشان در شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه دفترچه‌های خدمات درمان روستایی تنها در همان شهرستان‌ها یا روستاها پذیرش می‌شود، گفت: این دفترچه‌ها در شهرها پذیرفته نمی‌شود و روستاییان و افراد دارای این دفترچه‌ها زمان استفاده از آن‌ها سرگردانند.

محمد ارباب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مشکلات بهداشتی درمانی شهر کاشان اظهار کرد: آنچه در بسیاری از شهرستان‌ها مغفول مانده توجه به خدمات دندانپزشکی است که این امر در شهرستان‌های استان حتی برابر با صفر است.

وی با اشاره به اینکه خدمات سلامت در همه کشورها از ارکان انسانی و اساسی است، افزود: در استان اصفهان که داعیه فرهنگ و تمدن دارد باید در همه زمینه‌ها به امور مردم توجه شود و نقاط شهری و روستایی آن یکسان مورد رسیدگی واقع شود.

نماینده کاشان در شورای اسلامی استان اصفهان با انتقاد از نبودِ پزشک در همه ساعات شبانه روز در شهرستان‌ها تصریح کرد: برخی پزشکان در زمان‌های محدود یا حتی در هفته یک یا دو روز در شهرستان‌ها حضور دارند که در زمان‌های غیر از آن تنها بیماران اورژانسی پذیرفته می‌شوند که این امر برای مردم این مناطق مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

ارباب با بیان اینکه دفترچه‌های خدمات درمان روستایی تنها در همان شهرستان‌ها یا روستاها پذیرش می‌شود، گفت: این دفترچه‌ها در شهرها پذیرفته نمی‌شود و روستاییان و افراد دارای این دفترچه‌ها زمان استفاده از آن‌ها سرگردانند.

وی با اشاره به لزوم ارائه خدمات آموزشی سلامت اظهار کرد: بهتر است برخی آموزش‌ها از طریق نرم افزاری انجام شود و بسته‌های نرم افزاری بهداشت و سلامت را در شهرستان‌ها برای مردم ایجاد کنیم تا به این شکل بخشی از هزینه‌های درمانی را کاهش دهیم.

نماینده کاشان در شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در مناطق کم برخوردار استان داروهای تخصصی عرضه نمی‌شود، افزود: نمایندگان مجلس مدام دم از پیگیری امور دارند اما بی شک اگر دستگاه بهداشتی و درمانی امکانات لازم را داشت به موقع همه درخواست‌ها را انجام می‌داد و بهتر است کمبودهای قانونی یا بودجه‌ای را برای تسهیل امور مرتفع کرد.

وی در خصوص بیماری سالک و انتشار آن گفت: مردم در منطقه کاشان، منطقه بادرود و زیارتگاه آقاعلی عباس دچار مشکلات زیادی از این بیماری هستند چرا که بعضاً سمپاشی به موقع یا به اندازه کافی صورت نمی‌گیرد که لازم است همه مسئولین بهداشتی و نمایندگان مجلس به این امور توجه کنند.

ارباب با اشاره به لزوم وجود تیم سیار پزشکی در استان اصفهان تصریح کرد: بهتر است تیمی از پزشکان متخصص تشکیل شوند و در همه نقاط استان حاضر شده و خدمات تخصصی به مناطق محروم یا کم برخوردار ارائه دهند چرا که با گران شدن خدمات پزشکی حتی در شهرها هم این مشکل دیده می‌شود اما شهرستان‌ها به دلیل عدم دسترسی مناسب به پزشک با مشکلات بیشتری روبه رو هستند.

کد خبر 380357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.