امروز روز عزت و سربلندی کشور ماست

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران با ساقط کردن پهپاد آمریکا مشت محکمی بر دهان یاوه گوی جنایتکاران زد.

به گزارش ایمنا، مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز-یکشنبه دوم تیرماه-مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: آیت الله شهید بهشتی رئیس قوه قضائیه و ۷۲ تن از مسئولان نظام و عزیزان در روز هفتم تیر ماه توسط حزب تروریسم منحله مجاهدین خلق شهید شدند.

وی افزود: این هفته بیانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران بیشتر از هر حکومت و ملتی آماج ترور و کشتارهای خیابانی قرار داشته و کشور ما به دلیل پیگیری استقلال، آزادی و حفظ تمامیت ارضی از ابتدای انقلاب تاکنون از سوی آمریکا و ایادی آن که به دنبال براندازی این نظام بوده‌اند تاکنون مورد دشمنی قرار گرفته و اقدامات آمریکا هم امروز، ادامه سیاست شوم همان زمان است.

پزشکیان تأکید کرد: آمریکا معتقد است که ما تروریست هستیم، معلوم نیست چه کسی امام جمعه‌ها و مسئولان ما را شهید کرده است؟ البته کاملاً برای ما مشخص است که چه کسانی مسئولان، جوانان و بزرگان ما را ترور کرده است؛ نخست وزیر و وزیر این کشور هم در شهریور ماه همان سال طی انفجاری شهید شدند.

نایب رئیس اول مجلس افزود: اقدامات آمریکا و پشتیبانی آن‌ها از صدام خیانتکار در بمباران شیمیایی منطقه و تهدیدهای امروز آنها با فرستادن ناو جنگی و نیروی نظامی تماماً نشان دهنده دشمنی آن‌ها با ماست و آمریکا تصور می‌کند می‌تواند ملت، جوانان و کشور ما را به زانو درآورد.

وی با اشاره به ساقط شدن پهپاد آمریکایی طی روزهای گذشته از سوی سپاه پاسداران هم بیان کرد: جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران قدرتمند کشورمان با ساقط کردن پهپاد پیشرفته در خلیج فارس مشت محکمی بر دهان آمریکا و یاوه‌گویی‌های جنایتکاران زد و ثابت کرد جمهوری اسلامی ایران به راحتی تسلیم یاوه‌گویی‌ها آن‌ها نمی‌شود و این گونه نیست که جوانان و کشورمان به راحتی سر خم کرده و در مقابل دشمنان تسلیم شود.

پزشکیان گفت: کسی که می‌خواهد مذاکره کند، تهدید و بدترین تحریم‌ها را بر مردم ایران تحمیل نمی‌کند، یک چنین دولتی که ادعای گفت‌وگو دارد، گفت‌وگوهای گذشته را پاره نمی‌کند، لذا نمی‌توان به چنین آدم‌هایی که به راحتی مذاکره گذشته خود را زیر پا می‌گذارند، اعتماد کرد؛ رهبری داهیانه انقلاب و مردم به راحتی تسلیم نشده و ما ایستاده‌ایم و به راحتی سر خم نمی‌کنیم.

وی افزود: آمریکا و دار و دسته‌اش بدانند که به راحتی در مقابل تهدیدهای آن‌ها تسلیم نمی‌شویم و ما تا پای جان ایستاده‌ایم، امیدواریم این وحدت و انسجام ادامه پیدا کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تروریست واقعی در دنیا آمریکاست که کشورها و حکومت‌ها را به هم می‌ریزد، پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهد، ناامنی ایجاد می‌کند و بعد می‌گوید بیاید باهم مذاکره کنیم. آمریکا به چیزی جز ذلت قانع نیست و می‌خواهد ما را ذلیل کند، که این را در خواب ببیند؛ امروز روز عزت و سربلندی کشور ماست.

منبع: ایرنا

کد خبر 380106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.