بیانیه محیط زیست اصفهان در خصوص گرد و غبار

کارگروه استانی هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا در پی آلودگی شدید هوا بر اثر خیزش ریزگردهای شمال شرق اصفهان بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا با توجه به وقوع پدیده گرد و غبار در اغلب مناطق استان و براساس آیین نامه اجرایی تبصره سه ماده سه قانون هوای پاک، کارگروه استانی هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا با حضور اعضای این کارگروه امروز -پنجشنبه ۳۰ خرداد ماه- جاری در اداره کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تشکیل شد.

بر این اساس در ابتدای این جلسه دبیرخانه کارگروه،اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، گزارش مختصری در خصوص شرایط جوی وعلت وقوع گردو غبار وفعال شدن کانونهای تولید غبار در جنوب استان سمنان و هچنین بادهای شدید شرقی از سوی  اداره کل هواشناسی استان مطرح شد و فعال بودن این پدیده و روند کاهشی آن تا روز جمعه ۳۱ خرداد اعلام شد.

در ادامه نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست استان در خصوص روند تغییرات شاخص کیفی هوا در ایستگاههای سطح شهر و وضعیت جاری کیفیت هوای شهر اصفهان وسایر شهرستانهای استان توضیحاتی را ارائه کرد.

همچنین نماینده مرکز بهداشت استان ضمن بیان اثرات سوء شرایط موجود برسلامت افراد جامعه بویژه کودکان و گروههای حساس وآسیب پذیر بر اقدام های پیشگیرانه این مرکز از برگزاری فعالیت های ورزش همگانی به جلسه ارائه کرد.

 در ادامه سایراعضا  نقطه نظرات وپیشنهادهای خود را اعلام ودرپایان موارد مطرح شده توسط مدیرکل مدیریت بحران استان جمع بندی و در پایان جلسه مصوبه ای صادر شد که به شرح زیر است:

۱- اداره کل ورزش و جوانان موظف شد به کلیه هیأت های ورزشی ممنوعیت فعالیت های ورزشی را رد فضای باز به شهروندان اعلام کند.

۲- مقررشد اداره کل منابع طبیعی با همکاری ادارات کل حفاظت محیط زیست و هواشناسی استان بازدید مشترکی از منطقه شرق اصفهان انجام شده و گزارش آن را در جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا که در روز شنبه یک تیرماه ۹۸ در اداره کل مدیریت بحران تشکیل می شود ارائه کند.

۳ - اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان موظف شد، ضمن هماهنگی با همکاران خوددر استانهای سمنان و قم و بازدید ازکانون های تولید گرد وغبار واقع بین سه استان، گزارش جامعی همراه با راهکارهای پیشنهادی تهیه و به وزارت جهاد کشاورزی ارسال کند.

کد خبر 379857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.