پشت‌بام‌ها در آینده میزبان تپه‌های سبز خواهد بود

پدیده "بام سبز" که پیش از این به عنوان نوآوری معماری در نظر گرفته می‌شد اکنون در حال جایگزین شدن با مفهوم "تپه‌های سبز" است که بر اساس آن محیطی کاملا مشابه با طبیعت در پشت بام مجتمع های مسکونی ایجاد خواهد شد که حتی امکان لانه گزینی برای حیوانات در آن وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طراحان شهر آمستردام در نظر دارند بر بام یکی از مجتمع‌های بزرگی که روی یکی از کانال‌های آب شهر واقع شده است، فضایی دارای شن و خاک ایجاد کنند که این مکان نه تنها قرار است توسط ساکنان برای گذراندن اوقات فراغت مورد استفاده قرار گیرد، بلکه مکانی برای پرورش گیاهان و حیوانات بومی نیز خواهد بود؛ به این ترتیب ساکنان می‌توانند بدون صرف وقت زیاد، از یک باغ وحش امن و چشم اندازی رو به شهر در کنار منزل خود لذت ببرند.

معماران قرار است روی تپه شنی واقع در بالای پشت بام حفره‌هایی ایجاد کنند تا در آن‌ها حیوانات، خفاش‌ها، پرندگان، زنبورهای عسل و پروانه‌ها برای خود آشیانه‌ درست کنند و به این ترتیب چرخه‌ای کاملا طبیعی در محیط برقرار شود. این تپه‌ها، بسیار شبیه به نمونه‌های موجود در طبیعت ساخته خواهد شد تا برای ساکنان و حیوانات، بسیار طبیعی به نظر برسد و کسانی که زمان کافی برای رفتن به طبیعت خارج از شهر ندارند، از این فضا لذت ببرند. علاوه بر این، درختان مقاوم و چمن‌هایی طبیعی در این مکان کاشته می‌شود و یک استخر روباز این فضای اجتماعی را تکمیل خواهد کرد.

معماران این پروژه در طراحی تپه شنی از عناصر سبز رنگ بسیاری استفاده کرده‌اند تا اکوسیستمی به وجود آورند که در آن محیط زیست تلفیقی از زندگی انسان‌ها در کنار جانوران و گیاهان باشد به این امید که در آینده زندگی رنگ و بوی طبیعت بومی به خود بگیرد.

پدیده "بام سبز" که پیش از این به عنوان نوآوری معماری در نظر گرفته می‌شد اکنون در حال جایگزین شدن با مفهوم "تپه‌های سبز" است که بر اساس آن محیطی کاملا مشابه با طبیعت در پشت بام مجتمع های مسکونی برقرار خواهد شد که حتی اجازه لانه گزینی برای حیوانات نیز در آن وجود دارد.

کد خبر 379814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.