گوشت شتر از اردیبهشت ماه گران نشده است

نایب رییس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان گفت: قیمت هر کیلو گوشت شتر پس از اردیبهشت ماه امسال گران نشده است و افزایش نجومی قیمت این گوشت در بازار شایعه است.

عبدالرضا آقاجانی کردآبادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با تکذیب خبر افزایش قیمت گوشت شتر، اظهار کرد: قیمت هر کیلو گوشت شتر با کوهان و بدون کوهان به ترتیب ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومان در بازار است و قیمت این گوشت نه تنها افزایش نیافته بلکه سه هزار تومان نیز کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلو گوشت گوساله نیز در بازار ۸۳ هزار تومان است، افزود: از اردیبهشت ماه امسال به بعد قیمت هر کیلو گوشت گوسفند، گوساله و شتر در بازار افزایش نیافته است. علت افزایش قیمت روزانه هر کیلو گوشت گوسفند نیز در بازه زمانی پیش از عید نوروز ۹۸، صادرات بیش از حد و روزانه این ماده پروتئینی به خارج از کشور بود.

 نایب رییس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان خاطر نشان کرد: پس از جلوگیری از صادرات دام به خارج از کشور توسط دولت، قیمت ها در بازار راکد و تا حدودی به ثبات رسید. از فروردین ماه امسال به بعد نیز سه نرخ متفاوت و اصولی برای فروش هر کیلو گوشت گوسفند اعلام شده که فروشندگان بر اساس آن فعالیت می کنند.

آقاجانی ادامه داد: قیمت خرید گوشت درجه یک بره ۱۲ تا ۱۵ کیلویی دیمی هر کیلو ۱۰۰ هزار تومان و قیمت گوشت بره بیش از این وزن هر کیلو ۸۵ هزار تومان است. قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی درجه سه (میش و بز) نیز در بازار هر کیلو ۷۵ هزار تومان است.

وی با اشاره به واردات گوشت شتر از کشور پاکستان اضافه کرد: علت افزایش قیمت گوشت شتر تا پیش از اردیبهشت ماه نوسانات شدید نرخ ارز در بازار بود اما هم اکنون که بازار دلار آرامش بیشتری پیدا کرده نرخ گوشت شتر نیز به ثبات رسیده و دیگر گران نشده است.

کد خبر 379455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.