«مجتبی ذوالنوری» در آستانه ریاست کمیسیون امنیت ملی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: علاء الدین بروجردی به نفع مجتبی ذوالنوری برای ریاست کمیسیون امنیت ملی کنار رفت.

به گزارش ایمنا، محمد ابراهیم رضایی گفت: قبل از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی در سال چهارم دوره دهم، جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی که در دو فراکسیون مستقلین و ولایی عضو هستند، برگزار شد تا به اجماعی برای کاندیداتوری ریاست کمیسیون برسند.

وی افزود: در نهایت با صحبت‌های انجام شده آقای بروجردی به نفع ذوالنوری کنار رفت. البته که انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون هم امروز برگزار نشد و به جلسه دیگری موکول شد.

رضایی در پایان تاکید کرد که این جلسه با حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی عضو فراکسیون مستقلین و فراکسیون ولایی بوده که این به معنای کاندیداتوری ذوالنوری از این دو فراکسیون برای ریاست کمیسیون امنیت ملی است.

احتمال زیاد انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی هفته آینده برگزار خواهد شد که رقابت بین فلاحت پیشه و ذوالنوری برای تکیه زدن بر صندلی ریاست است.

همچنین جواد کریمی قدوسی درخصوص عدم برگزاری جلسه انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: برای توافق بیشتر به همراه تعدادی از نمایندگان در اتاقی که روبروی کمیسیون امنیت قرار دارد، جلسه ای را برگزار کردیم. در این جلسه اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی و فراکسیون مستقلین ولایی حضور داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: هنگام برگزاری این جلسه داخلی، چندین بار گفتند از جلسه خارج شوید تا نشست کمیسیون امنیت ملی برگزار شود، اما بعد از خروج ما از جلسه داخلی، سایر نمایندگانی که در کمیسیون امنیت ملی بودند، آنجا را ترک کرده بودند و حد نصاب برای رأی گیری وجود نداشت.

وی افزود: به دلیل اینکه جلسه از حد نصاب افتاده، رأی گیری برای انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی یکشنبه آینده برگزار می شود. کریمی قدوسی بیان کرد: البته امروز اگر صبر می کردیم، با اضافه شدن دو نماینده دیگر تعداد اعضای کمیسیون به ۱۶ نفر می رسید و امکان برگزاری جلسه مهیا می شد، اما برای جلوگیری از اختلاف، اخلاقاً رأی گیری را برگزار نکردیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به نتایج جلسه هماهنگی تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برای انتخاب رئیس، نواب و سخنگوی کمیسیون در این جلسه اجماع شد. وی افزود: با کنار کشیدن آقای علاءالدین بروجردی، اعضای حاضر در این جلسه بر روی ریاست آقای مجتبی ذوالنوری اجماع کردند.

کریمی قدوسی گفت: برای تصدی پست نایب رئیسی کمیسیون نیز بر روی آقای محمدمهدی برومندی اجماع شد. همچنین نظر اعضای این جلسه برای سخنگو شدن آقای سیدحسین نقوی حسینی مثبت بود. دبیران نیز در جلسه رأی گیری مشخص خواهند شد.

کد خبر 379390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.