ارتباط سرطان سینه با میکروب‌های روده مشخص شد

بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد که بر هم خوردن تعادل میکروبیوم روده، ممکن است باعث به وجود آمدن سرطان سینه بدخیم شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی‌های جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد که بر هم خوردن تعادل میکروبیوم روده، ممکن است باعث ایجاد سرطان سینه بدخیم شود. در واقع میکروب‌های زیادی در روده زندگی می ‌کنند که غذاها را سنتز کرده و ویتامین‌ها را در اختیار بدن ما قرار می‌دهند. این میکروب‌های مفید که بدن افراد را در برابر میکروب‌های بد محافظت می‌کنند، میکروبیوم نام دارند.

گروهی از محققان دانشگاه "Virginia" در آمریکا به تازگی تعادل باکتری‌های روده‌ موش‌های مبتلا به سرطان سینه را که از آنتی‌بیوتیک‌های قوی استفاده می‌کردند، برهم زدند. این موش‌ها به سرطان سینه گیرنده هورمون مثبت مبتلا بودند. محققان با دادن آنتی بیوتیک‌های قوی به موش‌ها، باکتری‌های طبیعی روده آن‌ها را دستکاری کردند.

نتیجه‌ برهم زدن تعادل میکروبیوم روده موش‌ها، التهاب بافت سینه بود، به گونه‌ای که در این محیط ملتهب، سلول‌های سرطانی راحت‌تر توانستند به خون و ریه‌ راه پیدا کنند. به گفته محققان، داشتن میکروبیوم ناسالم و تغییراتی که در بافت‌ها صورت می‌گیرد، ممکن است نشان دهنده‌ علائم اولیه‌ سرطان فراگیر سینه‌ باشد.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که باکتری روده، نقش مهمی در گسترش سرطان سینه دارد. داشتن برنامه غذایی سالم سرشار از فیبر، ورزش منظم، خواب کافی و به طور کلی تمام عواملی که باعث سلامتی عمومی می‌شود، می‌تواند نقش مهمی در حفظ میکروبیوم‌های سالم و پیشگیری از سرطان سینه داشته باشد.

نتایج این مطالعه در مجله Cancer Research antibiotics منتشر شده است.

کد خبر 378994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.