آیت‌الله طاهری به تکریم جایگاه زنان در جامعه می‌پرداختند

دبیر مجمع زنان اصلاح‌طلب اصفهان گفت: آیت الله طاهری در زمان خفقان پهلوی از معدود علمایی بودند که ندای آزادی سردادند و رنج ها و سختی های زیادی از جمله زندان، تبعید، آزار و اذیت را مظلومانه به جان خریدند و به عنوان چهره ای شاخص و یک روحانی مبارز و اثرگذار در اذهان مردم ماندگار شدند.

زهره معظمی دبیر مجمع زنان اصلاح‌طلب اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شخصیت آیت الله طاهری را می بایست در حیات سیاسی، اجتماعی و علمی ایشان تبیین کرد. اصفهان جزو نخستین استان هایی بود که مبارزه علیه رژیم شاه را آغاز کرد و رنگ و بوی انقلاب به خود گرفت، این دستاورها مدیون  زحمات آیت الله طاهری است، ایشان یک مجتهد شجاع و مبارز بودند که علیه استبداد و خودکامگی قیام کردند و در زمان خفقان پهلوی از معدود علمایی بودند که ندای آزادی خواهی سر دادند و رنج ها و سختی های زیادی از جمله زندان و تبعید و آزار و اذیت را مظلومانه به جان خریدند و به عنوان چهره ای شاخص و یک روحانی مبارز و اثرگذار در اذهان مردم ماندگار شدند.

وی تصریح کرد: ایشان پس از پیروزی انقلاب جزو روحانیون قابل اعتماد و طرف مشورت دولت های منتخب و نظام  برای تعین افراد و مسئولیت‌ها در اصفهان بودند. ایشان الگوی عملی رفتار اسلامی بودند و کلام و عمل ایشان یکی بود و به عنوان یکی از پاکدست‌ترین روحانیون در طول ۲۵ سال مدیریت حوزه علمیه اصفهان شناخته شدند و در بین مردم به عنوان یک روحانی مردمی از محبوبیت خاصی برخوردار بودند و در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آن زمان موفق به کسب یک میلیون رای در اصفهان شدند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران منطقه اصفهان ادامه داد: با آغاز جنگ تحمیلی برای شرکت در جبهه های مقاومت شتافتند و در جمع رزمندگان حضور یافتند  و آنان را مورد تفقد خود قرار می دادند و همچنین فرزند خود ،سید علی طاهری، را تقدیم انقلاب کردند.

دبیر مجمع زنان اصلاح‌طلب اصفهان تأکید کرد: نماز جمعه های آیت الله طاهری با استقبال بی نظیری از جانب مردم روبرو می شد، همچنین ایشان بارها در سخنان خود به موضوع نقش و اهمیت حضور زنان در جامعه و تکریم جایگاه آنان پرداخته اند.

در همین زمینه بخوانید:

آیت الله طاهری نعمتی برای وحدت اصلاح طلبان بود

آیت الله طاهری یک روحانی عملگرا بود

کم لطفی ها به طاهری ادامه دارد

کد خبر 378010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.