ثبت سنگ‌زنی در فهرست میراث ناملموس دهاقان

دهاقان_رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دهاقان گفت: برای ثبت میراث ناملموس چند پرونده به اداره‌کل ارایه شده و تاکنون سنگ‌زنی به ثبت نهایی رسیده است.

مرتضی طیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، اظهار کرد: از مجموع هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان، یکصدنفر دارای پروانه فعالیت و ۱۰ نفر نیز زیر پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اعطای ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان، عنوان کرد: این تسهیلات در دو ماهه نخست امسال اعطا شده و این در حالی است که در سال گذشته نیز یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات به هنرمندان این شهرستان اعطا شد.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دهاقان، خاطرنشان کرد: در صورت تصویب اعتبارات اشتغالزایی در کارگروه‌های اشتغال استان و شهرستان، شرایط اعطای تسهیلات بیشتری وجود دارد.

طیاری با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات گردشگری به متقاضیان پرداخت شده است، تصریح کرد: این حوزه مورد توجه مسئولان و بخش خصوصی قرار گرفته و به همین دلیل انتظار می‌رود در جلسات تخصیص اعتبارات اشتغالزایی وتملک دارایی ها به این مسئله توجه شایان شود.

وی با بیان اینکه ۲۲ اثر تاریخی این شهرستان در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است، افزود: برای ثبت میراث ناملموس نیز چند پرونده به اداره‌کل ارایه شده و تاکنون سنگ‌زنی به ثبت نهایی رسیده است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دهاقان با اشاره به مراکز بوم گردی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک واحد بوم گردی در روستای پوده مجوز فعالیت دارد و یک واحد نیز در روستای لاریچه در مرحله اخذ مجوز بهره‌برداری است.                                

کد خبر 377968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.