دشمن توانی برای ایجاد جنگ نظامی ندارد

نجف‌آباد- نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: دشمنان ایران اسلامی در جبهه‌های مختلف، جنگی تمام عیار را به کشور تحمیل کرده‌اند و در عرصه نبرد اقتصادی، به کمک نفوذی‌های داخلی، بازار را هر بار با التهاب‌های مختلف مواجه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد ابوالفضل ابوترابی در پایان راهپیمایی روز قدس در نجف‌آباد شرایط کنونی را بسیار حساس دانست و گفت: آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای او برای حفظ موجودیت رژیم نامشروع اسرائیل در سه موضوع اصلی معامله قرن، ایجاد ناتوی عربی بر ضد ایران و تضعیف جمهوری‌اسلامی زمینه‌های مختلف را دنبال می‌کنند.

ابوترابی از ایران به عنوان سرچشمه گروه‌های مقاومت در منطقه یاد کرد و اظهار داشت: جنگ روانی و رسانه‌ای اولین و مهم‌ترین خاکریز نبرد دشمنان است که طی آن با بزرگ کردن برخی نارسایی‌ها و نمونه‌هایی از عملکرد بد برخی مسئولان، تمامی دستاوردهای نظام را زیر سوال می‌برند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، جنگ تامین امنیت را دیگر عرصه نبرد حاضر کشور خواند و افزود: نیروهای امنیتی و نظامی ما در طول سال‌های اخیر ده‌ها مورد از تلاش‌های ضد امنیتی گروه‌های تروریستی مختلف را خنثی کرده‌اند ولی بیشتر این موارد رسانه‌ای نمی‌شوند.

سخنران مراسم پایانی روز قدس در نجف‌آباد گفت: دشمنان ما توان و قصدی برای ایجاد نبرد نظامی ندارند و این‌ را خودشان هم بارها اعلام کرده‌اند ولی هم‌زمان با تحمیل شدیدترین تحریم‌های اقتصادی، برخی خائنین و واداده‌های داخلی تلاش دارند با القای خطر جنگ، به تحقق اهداف دشمن کمک کنند.

می‌توانیم ابرقدرت اقتصادی شویم

ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود به شاخصه‌های مدیران انقلابی از نظر رهبر معظم انقلاب اشاره داشت و گفت: اشرافی نبودن، تنبلی نکردن، نداشتن تکبر و اتخاذ تصمیم‌های شجاعانه و به موقع از جمله ویژگی‌هایی هستند که اگر مدیران ما دارای آن باشند، می‌توانیم در نبرد اقتصادی نیز پیروز شده و به یک ابرقدرت اقتصادی تبدیل شویم.

این نماینده مجلس با اشاره به مخالفت خودش و تعداد معدودی از نمایندگان مجلس نهم با برجام در اولین‌ ماه‌های پذیرش این معاهده با وجود محبوبیت ساخته شده برای آن ادامه داد: شش سال است که اقتصاد را شرطی و کشور را معطل برجام و تصمیم‌گیری کشورهای خارجی کرده‌ایم و در این مدت فقط خسارت و اتلاف وقت و توان کشور نصیبمان شده است. تنها دستاورد برجام اثبات بیش از پیش این اصل بود که نمی‌توان به دشمنان اعتماد کرد.

نماینده نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس اذعان داشت: در دیدار اخیر وزیر خارجه آمریکا با همتای عراقی‌اش که به صورت ناگهانی انجام گرفت، دوازده شرط آمریکا برای تجدید مذاکره با ایران مطرح شد که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به حذف توان موشکی، خلع سلاح سپاه و عدم نقش‌آفرینی منطقه‌ای ایران اشاره کرد.

ابوترابی سفر روزهای آینده وزیر امور خارجه ژاپن به تهران را نمونه دیگری از واسطه‌گری‌ها برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره خواند و گفت: اگر چنین شروطی را محقق کنیم، بدون شک به وضعیتی بدتر از افغانستان دچار خواهیم شد. برخی در داخل به عنوان ستون پنجم دشمن تلاش دارند وضعیتی بسیار بدتر از پذیرش برجام برای کشور فراهم کنند.

نقش نفوذی‌های در التهابات بازار

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نهم در قسمت پایانی سخنان خود اعلام کرد: بدون شک دشمنان ما بدون کمک مدیران دوتابعیتی که در مسئولیت‌های رده بالای مختلف نفوذ کرده‌اند، قادر به ایجاد چنین التهاباتی در سطح بازار نیستند. نفوذی‌های خیانت‌کار تلاش می‌کنند با افزایش فشارهای اقتصادی بر مردم، جاده صاف‌کن یک برجام دیگر باشند.

ابوترابی حضور امروز مردم در راهپیمایی روز قدس را حاوی پیامی مهم از سوی مردم برای مسئولان دانست و خاطر نشان کرد: بنده نیز قبول دارم که انتقادات زیادی به عملکرد مجلس شورای اسلامی وارد است و من هم مثل شما از این وضعیت خون دل می‌خورم. برای یک استیضاح یا سوال ساده، باید روزها تلاش کنیم تا به حداقل امضاهای مورد نیاز برسیم که بسیاری نیز با کوچک‌ترین فشار یا پیشنهاد، امضای خود را پس می‌گیرند.

این نماینده مجلس افزود: تلاش کرده‌ام در مدت حضورم در مجلس، سخنگوی شما مردم باشم و بدون ترس و ملاحظه انتقادهایم در موضوعاتی مثل دوتابعیتی‌ها، فساد برخی مدیران ارشد و اعضای دفاترشان و سوء مدیریت در بخش‌های مختلف را مطرح کنم.

کد خبر 377788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.